Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAytekin, Çiğdem
dc.contributor.authorDemirhan Avcı, Büşra
dc.date.accessioned2022-07-27T06:55:12Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26543
dc.description.abstractThe emotional effects of past experiences or dreams about the future under human behavior are decisive and impressive in the behavior of people. Therefore, thisresearch aimed to examine the mediating role of emotion management skills in the relationship between university students' perceptions of maternal acceptance- rejection and their fear of Covid-19. The study group consists of 302 students between the ages of 18-20 who are studying in the departments of Health Sciences Faculties of Hacettepe and Ankara Universities in Ankara and voluntarily participated in the study. Data collection process was provided with Demographic Information Form created by the researcher, Family Acceptance-Rejection Scale (Adult Form), Emotion Management Skills Scale and Covid-19 Fear Scale. Researchdata were analyzed with statistical evaluation programs. Independent groups t-testand one-way analysis of variance (ANOVA) were applied to examine university students' perceptions of maternal acceptance-rejection, their ability to manage their emotions, and fear of Covid-19 in terms of socio-demographic variables. Pearson Correlation Coefficient Analysis was used to examine the relationships between students' perceptions of maternal acceptance-rejection, their ability to manage their emotions, and fear of Covid-19. Finally, Simple Mediator Variable Analysis was used to examine the mediating role of emotion management skills. According to the research findings, it was determined that the students experienced a moderate level offear of Covid-19, their mother perception was closer to acceptance, and their abilityto manage emotions was high. In addition to, it was found that the ability to manage emotions has a mediating role in the relationship between students' perception of maternal acceptance-rejection and fear of Covid-19.tr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEbeveyn kabul-red algısıtr_TR
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Anne Kabul-Red Algıları ve Covid-19 Korkusu Arasındaki İlişkide Duygu Yönetme Becerilerinin Aracı Rolü.tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİnsan davranışlarının altında geçmişteki deneyimlerinin duygusal etkilerinin veya geleceğe dair hayallerin olması insanların sergiledikleri davranışlarında belirleyici ve etkileyici olmaktadır. Bu çerçevede bu araştırma üniversite öğrencilerinin anne kabul-red algıları ile Covid-19 korkuları arasındaki ilişkide duyguları yönetme becerilerinin aracı rolünü incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma grubunu, Ankara ilinde bulunan Hacettepe ve Ankara Üniversiteleri Sağlık Bilimleri Fakültelerinin bünyesinde bulunan bölümlerde eğitim öğretim gören ve 18-20 yaş aralığındaki çalışmaya gönüllü olarak katılan 302 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından oluşturulan Demografik BilgiFormu, Aile Kabul-Red Ölçeği (Yetişkin Formu), Duyguları Yönetme Becerileri Ölçeği ve Covid19 Korku Ölçeği ile veri toplama işlemi sağlanmıştır. Araştırma verileri istatistiksel değerlendirme programları aracılığıyla analiz edilmiştir. Öğrencilerin anne kabul-red algılarının, duygularını yönetme becerilerinin ve Covid- 19 korku düzeylerinin sosyodemografik değişkenler açısından incelenmesi amacıylabağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Öğrencilerin anne kabul-red algıları, duygularını yönetme becerileri ve Covid-19 korkusu arasındaki ilişkileri incelemek için Pearson Korelasyon Katsayısı Analizi kullanılmıştır. Son olarak ise duyguları yönetme becerilerinin aracı rolünü incelemekamacıyla Basit Aracı Değişken Analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin orta düzeyde Covid-19 korkusu deneyimlediği, annelerine yönelik algılarının kabule daha yakın olduğu ve duyguları yönetme becerilerinin yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerinin anne kabul-red algısı ve Covid-19 korkusu arasındaki ilişkide duyguları yönetme becerisinin aracı rolü olduğu bulunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-27T06:55:12Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster