Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİkizler Cinbiş, Nazlıtr_TR
dc.contributor.authorEkiz, Ezgitr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T08:42:08Z
dc.date.available2015-10-15T08:42:08Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2597
dc.description.abstractScene recognition is a frequently-studied topic of computer vision. The aim in scene recognition is to predict the general environment label of a given image. Various visual elements contribute to the characterization of a scene, such as its spatial layout, the associated object instances and their positions. In addition, due to the variations in photographic arrangements, similar scenes can be photographed from quite different angles. In order to capture such intrinsic characteristics, in this thesis, we introduce a multi-region classification approach for scene recognition. For this purpose, we first introduce a novel way of extracting large image regions, which are expected to be representative and possibly shared among the images of a scene. We utilize these candidate image regions within a multiple instance learning framework. In this way, we aim to capture the global structure of a given scene.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectScene recognitiontr_TR
dc.titleA Multı-Instance Based Learning System for Scene Recognitiontr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2242tr_TR
dc.contributor.departmentoldBilgisayar Mühendisliğitr_TR
dc.description.ozetSahne tanıma problemi, bilgisayarlı görünün sıklıkla çalışılan alanlarından biridir. Bu problemin amacı, gözlenen bir resmin çekildiği ortama ait etiketin bulunmasıdır. Resmin içerisindeki genel mekansal düzenlemeler, nesnelerin gözlenmesi ve bunların konumları gibi çeşitli görsel ipuçları bir sahnenin kategorize edilmesine yardımcı olabilir. Ayrıca, birbirine çok benzeyen sahneler fotoğraflanmaları sırasındaki bakış açılarına göre görsel olarak çeşitlilik gösterebilirler. Bu tip yerleşim değişikliklerini ele almak adına, bu tezde çoklu alan seçimi tabanlı bir yaklaşım önerilmektedir.Bu amaçla, öncelikle aynı sahnenin resimlerine ait paylaşılan ve temsil edici büyük alanların elde edilmesine dair yeni bir yöntem önerilmektedir. Daha sonra bu alanlar bir çoklu örnekle öğrenme sisteminde değerlendirilmektedir. Böylelikle, sahneye ait genel yapının yakalanması amaçlanmaktadır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster