Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGök, Bilge
dc.contributor.authorAyaz, Mahmut
dc.date.accessioned2021-06-18T08:31:38Z
dc.date.issued2021-06-10
dc.date.submitted2021-04-20
dc.identifier.citationAyaz, M. (2021). E-portfolyo uygulamasının sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen yeterliklerine, motivasyonlarına ve yansıtıcı düşüncelerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktoraz Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/24926
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effects of e-portfolio applications on technological competence, assessment and evaluation competence perception, reflective thinking and learning motivation, which are among teacher competences. The study was carried out with primary school teacher candidates studying in the 3rd year of Education Faculty of a state university in Ankara. In the research, a quasi-experimental design with pretest-posttest control group was used. In the experimental group, the lessons were taught by applying the assessment-evaluation course curriculum in education, e-portfolio, while in the control group, the lessons were taught without using the e-portfolio application. Quantitative data of the study were collected by using Information and Communication Technology Scale, Assessment and Evaluation Competence Perception Scale, Learning Motivation Scale, Reflective Thinking Scale, Performance Tasks and Monitoring activities and in the analysis of quantitaive data, independent samples t testi, mixed design two way ANOVA, Mann-Whitney-U test and ANCOVA test were used. The qualitative data of the study were collected by applying a semi-structured interview form to the participants in the experimantal group through the interview techique and the content analysis method was used in the analysis of the qualitative data. The findings of the study showed that e-portfolio applications have a positive effect on pre-service classroom teachers' perception of technology competence, assessment and evaluation competence, reflective thinking, learning motivation, performance tasks and monitoring activities. As a result of research, it was concluded that using the e-portfolio application in the primary school teaching undergraduate program would be beneficial.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTamamlayıcı değerlendirmetr_TR
dc.subjectElektronik portfolyo
dc.subjectÖğretmen adayı
dc.subjectSınıf öğretmenliği
dc.subjectÖlçme ve değerlendirme
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleE-Portfolyo Uygulamasının Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmen Yeterliklerine, Motivasyonlarına ve Yansıtıcı Düşüncelerine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of E-Portfolıo Applıcatıon On Teacher Competences, Motıvatıons And Reflectıve Thınkıng Of Preservıce Prımary School Teachers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, e-portfolyo uygulamalarının öğretmen yeterlikleri arasında yer alan teknolojik yeterlik, ölçme ve değerlendirme yeterlik algısı, yansıtıcı düşünme ve öğrenme motivasyonuna etkisinin belirlenmesidir. Çalışma Ankara’da bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nin 3. sınıfında öğrenim gören sınıf öğretmeni adaylarıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubunda eğitimde ölçme- değerlendirme dersi öğretim programı e-portfolyo uygulanarak işlenmiş, kontrol grubunda ise e-portfolyo uygulaması kullanılmadan öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verileri Bilgi ve iletişim teknoloji ölçeği, Ölçme ve değerlendirme yeterlilik algı ölçeği, Öğrenme motivasyonu ölçeği, Yansıtıcı düşünme ölçeği, Performans görevleri ve İzleme etkinlikleri kullanılarak toplanmış ve nicel verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-testi, karışık desenler için iki faktörlü ANOVA, Mann Whitney U-Testi ve ANCOVA testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri ise deney grubundaki sınıf öğretmeni adaylarına görüşme tekniği yoluyla yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak toplanmış ve nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, e-portfolyo uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının, teknoloji yeterlik, ölçme ve değerlendirme yeterlik algısı, yansıtıcı düşünme, öğrenme motivasyonunu, performans görevleri ve izleme etkinlikleri üzerinde olumlu yönde etkisi olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda, e-portfolyo uygulamasının sınıf öğretmenliği lisans programında kullanılmasının faydalı olacağı sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-08-19T08:31:38Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster