Show simple item record

dc.contributor.advisorUlucan, Aydıntr_TR
dc.contributor.authorÖzkan, Akıntr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T07:27:39Z
dc.date.available2015-10-15T07:27:39Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2418
dc.description.abstractWith the Bologna Process, especially It is aimed to create a compatible European higher education area by developing standards in higher education. With this process which requiring fundamental changes in education, unique differences of higher education institutions can be apparent and comparable. By this study, it is aimed to measure the efficiency of academic program in higher education by using the outcome of this process as base. In this respect, the study is unique in the sense that it is the first study that measure the efficiency of academic programs in the framework of Bologna Process.In the study, Data Envelopment Analysis (DEA) is used to measure the efficiency. Since the value of some output factors can be increased only up to specific upper limit, instead of standard output-oriented model, bounded output-oriented model is used.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectEfficiency measurementtr_TR
dc.titleBologna Süreci Kapsamında Yükseköğretimde Akademik Program Etkinliği: Türkiye Üniversitelerinde Bir Uygulamatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2167tr_TR
dc.contributor.departmentoldİşletmetr_TR
dc.description.ozetBologna Süreci ile özellikle yükseköğretimde standartlar geliştirerek Avrupa’da birbiriyle uyumlu bir yükseköğretim alanı oluşturmak hedeflenmiştir. Eğitimde köklü değişiklikler yapmayı gerektiren bu süreç ile yükseköğretim kurumlarının kendine özgü farklılıkları görünür ve karşılaştırılabilir olmaktadır. Bu çalışma ile bu sürecin çıktıları temel alınarak yükseköğretimde akademik program etkinliğini ölçmek amaçlanmıştır. Bu açıdan çalışma Bologna Süreci kapsamında yükseköğretimde akademik program etkinliğini ölçen ilk çalışma olma özelliğini taşımaktadır.Çalışmada etkinlik ölçümü için Veri Zarflama Analizi (VZA) yöntemi kullanılmıştır. Bazı çıktı faktörlerine ait değerlerin sadece belirli bir üst sınıra kadar artırılabilmesi sebebiyle bu yaklaşımın çıktıya yönelik standart modeli yerine çıktıya yönelik sınır değişkenli modeli kullanılmıştır.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record