dc.contributor.advisor | Kayıran, Necla Rüzgar | tr_TR |
dc.contributor.author | Selçuk, N. Müge | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T07:08:26Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T07:08:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/2348 | |
dc.description.abstract | The fundamental basis of this proficiency in art thesis titled "Experimental Art Practiceson the Basis of Synchronized Roles" consists of questioning the learned taught valuesregarding art and women. It is depicted an evolution over time from the state of beingan ordinary-happy and working impressionist paintings to the state of a role questioninga tampled woman, wife and mother. Everything mentioned has been experienced. But,of course, from time to time exaggeration has been used.In the formation of the works, my main goal was to find the one which is closest to thetruth. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Art | tr_TR |
dc.title | Senkronize Roller Üzerine Deneysel Sanat Pratikleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2013/454 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Resim | tr_TR |
dc.description.ozet | Senkronize Roller Üzerine Deneysel Sanat Pratikleri başlıklı bu sanatta yeterlik eseriçalışmasının temeli öğretilmiş öğrenilmiş değerlerin kadın ve sanat eksenindesorgulanmasından ibarettir. Kişinin, sıradan-mutlu, izlenimci resimler yapan bir öğrenciolma halinden, toplumun şablon kadın, eş, anne rollerini ve sanatı sorguladığı zamaniçindeki evrimleşmesi anlatılmaktadır. Anlatılanların tümü yaşanmıştır. Ancak şüphesizyer yer abartı kullanılmıştır.Yapıtların oluşum sürecinde temel hedefim, gerçeğe en yakın olanı bulmaktı. | tr_TR |