Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuş, Mustafa
dc.contributor.authorBoz, Buğra Yiğit
dc.date.accessioned2020-11-18T09:32:23Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-08-24
dc.identifier.citationBoz, B. Y. (2020). Yabancılara Türkçe Öğretiminde İkinci Dil Motivasyonel Benlik Sistemi ve İkinci Dilde İletişim Kurma İstekliliği Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23119
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to define the relationship between L2 willingness to communicate inside the classroom and L2 motivational self system of foreign students learning Turkish in Turkey. For this purpose, the data were collected from Hacettepe University and Gazi University Language Teaching, Application and Research Centers (TÖMERs) from a total of 170 participants consisting of 97 men and 73 women, from 43 different countries. A questionnaire created by combining the "L2 willingness to communicate inside the classroom" scale and "L2 motivational selfsystem" scale was applied to the participants. The findings of the research were first examined through descriptive analysis, and then the differences between the motivation of female and male participants and their willingness to communicate in the classroom were found to be statistically insignificant. Examining the relationships between the two structures which is the main aim of the research, was carried out by using Pearson correlations. According to the findings of the research, it is observed that there are strong relationships between these two structures. With these findings a contribution to the field was achieved by proving the applicability of the process-oriented motivation structure, which is, the motivational self system, in the context of teaching Turkish to foreigners. In addition, one-way ANOVA test was conducted to investigate whether there are significant differences between the Turkish levels of the participants and the levels of these two structures. According to these analyzes, significant differences were found in the Turkish levels of the participants according to their willingness to communicate in the classroom levels. Therefore, educators can contribute to the increase of the Turkish levels of the students by considering this structure while planning the education and training processes. However, in addition to this study, researchers can contribute further to the field by collecting data from different groups and larger groups. In particular, it can be said that performing qualitative studies besides measuring individuals' perceived motivation and willingness to communicate with scales, will contribute to filling the research gap in the field.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİletişim kurma istekliliğitr_TR
dc.subjectİkinci dil ideal benliğitr_TR
dc.subjectİkinci dil toplumsal benliğitr_TR
dc.subjectMotivasyonel benlik distemitr_TR
dc.subjectYabancılara Türkçenin öğretimitr_TR
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçe öğretimitr_TR
dc.titleYabancılara Türkçe Öğretiminde İkinci Dil Motivasyonel Benlik Sistemi ve İkinci Dilde İletişim Kurma İstekliliği Arasındaki İlişkitr_TR
dc.title.alternativeThe Relationship Between Second Language Motivational Self- System and Willingness to Communicate in Teaching Turkish to Foreignerstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın temel amacı Türkiye’de Türkçe öğrenen uluslararası öğrencilerin sınıf içi iletişim kurma isteklilikleri ve motivasyonel benlik sistemleri arasında ilişkiyi açıklamaktır. Bu amaç doğrultusunda Hacettepe ve Gazi Üniversitelerinin Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma Merkezlerinde (TÖMER) 43 farklı ülkeden, 97 erkek, 73 kadın olmak üzere toplam 170 katılımcıdan veri toplanmıştır. Katılımcılara “ikinci dilde sınıf içi iletişim kurma istekliliği” ölçeği ile “ikinci dil motivasyonel benlik sistemi” ölçeğinin birleştirilmesiyle oluşturulmuş bir anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları önce betimsel analizlerle incelenmiş ardından kadın ve erkek katılımcıların motivasyonu ve sınıf içi iletişim kurma isteklilikleri arasındaki farklılıkların istatistiksel olarak anlamlı olmadığı saptanmıştır. Araştırmanın temel amacı olan iki yapı arasındaki ilişkilerin incelenmesi ise Pearson korelasyonları kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre bu iki yapı arasında pozitif yönlü güçlü ilişkiler olduğu görülmüştür. Bu bulgularla süreç odaklı motivasyon yapısı yani motivasyonel benlik sisteminin yabancılara Türkçenin öğretiminde uygulanabilirliği ispatlanarak alana katkı sağlanmıştır. Ayrıca çalışmada katılımcıların Türkçe düzeyleri ile bu iki yapısında anlamlı değişiklikler olup olmadığını incelemek için tek yönlü varyans analizleri yapılmıştır. Bu analizlere göre katılımcıların Türkçe düzeylerinde sınıf içi iletişim kurma istekliliklerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Bu yüzden eğitimcilerin bu yapıyı da göz önünde bulundurarak eğitim-öğretim süreçlerini planlamaları öğrencilerin Türkçe düzeylerini yükseltmelerine katkı sağlayabilir. Ancak, bu çalışmaya ek olarak araştırmacılar konu üzerine farklı gruplardan ve daha büyük gruplardan toplanacak verilerle alana katkı sağlanmaya devam edebilir. Özellikle, bireylerin algılanan motivasyon ve iletişim kurma istekliliklerini ölçeklerle ölçmenin yanı sıra nitel çalışmaların da yapılmasının alandaki araştırma boşluğunu doldurmaya katkı sağlayacağı söylenebilir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2020-11-18T09:32:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess