dc.contributor.advisor | Dost, Şenol | |
dc.contributor.author | Tanju, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2020-10-27T12:26:26Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-07-10 | |
dc.identifier.citation | APA 6 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23079 | |
dc.description.abstract | Looking at the sub-competencies of mathematical modeling, which has been studied intensively in mathematics education in recent years, it has been seen that making making connections skills and representation skills have an important place in the process. The purpose of this study is to examine the effects of pre-service mathematics teachers making connections skills and representation skills used on the mathematical modeling process. In order to reveal this, the mathematical modeling competencies of pre-service teachers, the types of mathematical connections used in the process and the types of representation were examined. The study group consists of 10 pre-service teachers studying at a university in Ankara. Participants worked on the 'Beytepe Monoray Problem' modeling activity prepared for the purpose of the research. The study is a qualitative study. As the data collection tools, ‘Beytepe Monoray Problem’ effectiveness, Making Connections Skill Test for function, derivative and integral concepts, semi-structured interview questions and Modeling Competencies and Indicators by Maaß (2006), which have been converted into a data collection tool, were used. The data were analyzed by descriptive analysis method. Among the results, the pre-service teachers who use the most verbal representation in the modeling process are the most successful in the algebraic notation of the types of representation. It was observed that they preferred graphic representation at the stage of understanding the problem, but mostly failed to switch between representation types. In addition, it was observed that pre-service teachers who were successful in the Making Connections Skill Test were unsuccessful in the model-eliciting activity. Another result is that pre-service teachers knowledges are by rote of mathematical concepts in ‘Beytepe Monoray Problem’. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Matematiksel modelleme | tr_TR |
dc.subject | Model-oluşturma etkinliği | |
dc.subject | Çoklu temsiller | |
dc.subject | Matematiksel ilişkilendirme | |
dc.subject | Matematik öğretmen adayları | |
dc.subject.lcsh | Kütüphaneler | tr_TR |
dc.title | Matematik Öğretmen Adaylarının Temsil ve İlişkilendirme Becerilerinin Matematiksel Modelleme Sürecinde İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investıgatıon of Repsetentatıon and Makıng Connectıons Skılls of Pre-Servıce Mathematıcs Teachers in Mathematıcal Modelıng Process | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Matematik eğitiminde son yıllarda üzerine yoğunlukla çalışılmış olan matematiksel modellemenin alt yeterliklerine bakıldığında matematiksel ilişkilendirme ve temsil becerilerinin süreçte önemli bir yeri olduğu görülmektedir. Bu araştırmanın amacı da matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme sürecinde kullandıkları matematiksel ilişkilendirme ve temsil becerilerinin sürece etkisinin incelenmesidir. Bunu ortaya çıkarmak adına, öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yeterlikleri, süreçte kullandıkları matematiksel ilişkilendirme türleri ve temsil çeşitleri incelenmiştir. Çalışma grubu Ankara’da bir üniversitede öğrenim gören 10 öğretmen adayından oluşmaktadır. Katılımcılar, araştırma amacına yönelik olarak araştırmacının hazırladığı modelleme etkinliği ‘Beytepe Ulaşım Problemi’ üzerinde çalışmışlardır. Çalışma nitel bir çalışmadır. Veri toplama araçları olarak, ‘Beytepe Ulaşım Problemi’ etkinliği, fonksiyon, türev, integral kavramlarına yönelik İlişkilendirme Beceri Testi, yarı-yapılandırılmış görüşme soruları ve bir veri toplama aracına dönüştürülmüş olan Maaß’ın (2006) Modelleme Yeterlikleri ve Göstergeleri kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, süreçte en çok sözel temsili kullanan öğretmen adaylarının temsil türlerinden en çok cebirsel gösterimde başarılı oldukları gözlenmiştir. Matematik öğretmen adaylarının problemi anlama aşamasında grafik temsilini tercih ettikleri ancak temsil türleri arasında geçiş yapmakta çoğunlukla başarısız oldukları görülmüştür. Ayrıca, İlişkilendirme Beceri Testi’nde başarılı görülen öğretmen adaylarının model-oluşturma etkinliğinde başarısız oldukları görülmüştür. Bir diğer sonuç, öğretmen adaylarının Beytepe Monoray Problemi’ndeki matematiksel kavramlar hakkında ezbere bilgilere sahip olmalarıdır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-10-27T12:26:26Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |