Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYağcı, Esed
dc.contributor.authorCivriz, :Esra
dc.date.accessioned2020-01-13T10:57:18Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/21696
dc.description.abstractThe basic aim of this study is to gather information about the learning outcomes, content(theme), teaching-learning process, evaluation and general characteristics on the Renewed Secondary Education 9 th Grade English Curriculum from the English teachers. Qualitative and quantitative research methods used together in this research was conducted with 54 English teachers from Kastamonu province. Partially mixed concurrent equal status design of mixed method research was used in this study. As data collection tool, questionnaire and interview were conducted to the teachers. According to the results of the study, the teachers stated that it is necessary to be prepared different types of curriculum for every types of school. According to the results from the interview and questionnaire, teachers stated that the content is intense and the time for the planned themes is not enough for the content; however, the themes in the content are contemporary. The activities in teaching and learning process are adequate and suitable to the themes. However, teachers stated that the resources prepared for the curriculum are not enough and the contents of the materials are reordered. According to the findings of the study, teachers are satisfied with the 9 th Grade English Curriculum however it is stated that the curriculum needs to be revised and developed and then could be used.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject9.sınıf İngilizce dersi öğretim programıtr_TR
dc.subjectKazanım
dc.subjectTema
dc.subjectÖğretme-öğrenme süreci
dc.subjectDeğerlendirme
dc.titleOrtaöğretim 9.Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleritr_TR
dc.title.alternativeThe Opinions of English Teachers Towards The 9th Grade English Curriculumtr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın temel amacı, 2017 yılında yenilenen ortaöğretim 9.Sınıf İngilizce dersi öğretim programının genel özellikleri, kazanım ve davranışları, temaları, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme boyutlarına yönelik İngilizce öğretmenlerinden bilgi toplamaktır. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı bu araştırma, Kastamonu ili merkez ilçelerinde görev yapan 54 İngilizce öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Karma yöntem desenlerinden kısmi karma eşzamanlı eşit statülü tasarım modelinin kullanıldığı bu çalışmada, veri toplama aracı olarak anket ve görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre öğretmenler, her okul türüne farklı öğretim programı hazırlanması gerektiğini ifade etmişlerdir. Anket ve görüşme formlarından elde edilen sonuçlara göre öğretmenler, temaların yoğun olduğunu planda sunulan sürenin tema sunumu için yeterli olmadığını ancak planda sunulan temaların güncel olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, öğretme-öğrenme sürecinde sunulan etkinliklerin yeterli ve temaların uygun olduğunu ifade etmişlerdir. Öğretmenler, öğretim programına yönelik hazırlanmış kaynakların yeterli olmadığını, materyallerin içeriğinin düzenlenmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin, Ortaöğretim 9.Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programından memnun olduğunu ancak programın geliştirilerek uygulanılması gerektiğini belirttikleri görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2022-01-14T10:57:19Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster