Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzenç Uçak, Nazan
dc.contributor.authorGüzeldere, Şemsa Olşen
dc.date.accessioned2019-10-23T10:10:58Z
dc.date.available2019-10-23T10:10:58Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://bby.hacettepe.edu.tr/yayinlar/1994-3966-1-PB.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/10569
dc.description.abstractEarly information retrieval systems had been developed by working on the system and its outputs by ignoring the user. However, traditional processing and organization of the information are different from those in user's mind. At the end of 1970 s and in the beginning of 1980 s it was realised that the cognitive and affective aspects of the user have an effect upon the interaction between the system and the user, and the information seeking behaviour. The studies related with user's information seeking behaviour and needs came to focus and a new viewpoint which is called cognitive viewpoint was applied. This viewpoint has emphazised on cognitive processes and emotional motivations in information seeking behaviour. In this paper, user's cognitive structure, relevance, information seeking behaviour and the relations among them are examined.
dc.language.isotur
dc.publisherTKD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBilgi arama davranışı
dc.subjectBilişsel yaklaşım
dc.subjectBilişsel yapı
dc.subjectBilişsel İşlemler
dc.subjectBilgi Erişim
dc.subjectİlgililik
dc.subjectInformation seeking
dc.subjectCognitive approach
dc.subjectCognitive structure
dc.subjectCognitive process
dc.subjectInformation retrieval
dc.subjectRelevance
dc.titleBilişsel Yapının ve İşlemlerin Bilgi Arama Davranışı Üzerine Etkisi
dc.title.alternativeThe Impact of Cognitive Structure and Processes on Information Seeking
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.description.ozetUzun yıllar bilgi erişim sistemleri, kullanıcı dikkate alınmaksızın, sadece sistem ve sistemden alınan çıktı üzerinde çalışılarak geliştirilmiştir. Ancak, bilgi erişim sistemlerinin işleyişi ve bilginin düzenlenmesi, kullanıcının bilgiyi zihninde işleyişinden farklıdır. 1970'lerin sonu ve 1980'lerin ilk yıllarında, kullanıcının bilişsel ve duygusal niteliğinin, sistemle olan iletişmini ve bilgi arama davranışını etkilediği anlaşılmıştır. Kullanıcının bilgi arama davranışı ve bilgi ihtiyacıyla ilgili araştırmalara yeni bir bakış açısı getiren Bilişsel Yaklaşım, çalışmalarda uygulanmıştır. Bu yaklaşım, kullanıcının zihinsel işlemlerinin ve duygusal güdülerinin bilgi arama davranışını nasıl etkilediği üzerinde odaklanmıştır. Bu makalede, kullanıcının bilişsel yapısı, ilgililik, bilgi arama davranışı ve bu kavramlar arasındaki ilişki incelenecek ve daha iyi bilgi erişim sistemleri geliştirme yönünde önerilerde bulunulacaktır.
dc.relation.journalTürk Kütüphaneciliği
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimi
dc.identifier.volume20
dc.identifier.issue1
dc.fundingYok


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster