Hacettepe Üniversitesi Açık Erişim Sistemi (HÜAES)
HÜAES, Hacettepe Üniversitesi bünyesinde üretilen kitap, makale, tez, bildiri, rapor gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, etkisini artırmak için telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.
Bölümler
Koleksiyonunu görmek istediğiniz bölümü seçiniz.
Ankara Devlet Konservatuvarı [8225]
Diş Hekimliği Fakültesi [515]
Eczacılık Fakültesi [636]
Edebiyat Fakültesi [2762]
Eğitim Fakültesi [2129]
Enstitüler [952]
Fen Fakültesi [1656]
Güzel Sanatlar Fakültesi [872]
Hemşirelik Fakültesi [344]
Hukuk Fakültesi [261]
İletişim Fakültesi [150]
Mühendislik Fakültesi [2888]
Sağlık Bilimleri Fakültesi [1359]
Spor Bilimleri Fakültesi [120]
Tıp Fakültesi [5887]
Veri Deposu [1]
Yüksekokullar [1]
Yeni Eklenenler
-
Sessiz Kitaplarin Çocukların Erken Okuryazarlık ve Anlatı Becerileri ile Dil Edinimleri Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-11)The aim of this study is to investigate the effects of wordless picture books on the early literacy, narrative skills, and language acquisition of children aged 58–70 months attending preschool education, as well as to ... -
Matematik Öğretmeni Adaylarının Lineer Dönüşüme Yönelik Kavram İmajlarının Düşünme Biçimleri ve Temsil Dilleri Bağlamında Değişimi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The purpose of this study was to explore the changes in prospective mathematics teachers' concept images in a technology-supported teaching experiment on linear transformation with regard to modes of thinking and description. ... -
Exploring the Affective and Cognitive Dimensions in Pre-Service English Teachers' Video-Based Dialogic Reflections
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2025-01)Reflective practice plays an important role in teacher education. Recently, studies on the role of dialogic reflection and video-viewing in self-awareness have drawn attention to its use in pre-service English teacher ... -
AN INDIVIDUALIZED PROFESSIONAL DEVELOPMENT MODEL FOR EFL PROFESSIONALS: A SELF-DIRECTED LEARNING APPROACH
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Abstract This case study seeks to investigate the efficacy of Individualized Professional Development (IPD) approaches and their possible advantages over traditional professional development (PD) methods in enhancing SDL ... -
BİLGİSAYARDA BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ TEST UYGULAMALARINDA KAPSAM DENGELEMENİN ÖLÇME KESİNLİĞİNE ETKİSİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)In this study, the aim is to examine how applying content balancing in computerized adaptive testing (CAT) affects measurement accuracy estimation values based on different sample sizes, ability estimation methods, item ... -
Psikolojik Sağlamlık ve Siber Zorbalık Mağduriyeti İlişkisinde Benlik Saygısının, Sevgili- Merkezliliğinin ve Sosyal Ağ Kullanımının Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-12)This study aims to examine the mediating roles of self-esteem, lover-centeredness, and social networking site use in the relationship between resilience and cyberbullying victimization. In this context, the primary objectives ... -
DEUTSCH ALS TERTIÄRSPRACHE NACH ENGLISCH – EINE UNTERSUCHUNG ZU SPRACHLEHR- UND -LERNERFAHRUNGEN
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Teritary language didactics has been the subject of extensive research worldwide, involving various language combinations. The motivation for this research is the increasing prevalence of multilingualism, wich has become ... -
AN EXPLORATION OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS’ SELF-EFFICACY DEVELOPMENT USING THE EPOSTL AS A SELF-ASSESSMENT TOOL
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Language teacher self-efficacy beliefs are of paramount importance in the field of foreign language teacher education (LTE) to sustain a productive foreign language education. Self-reflection plays a key role in the ...