Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Özkul
dc.contributor.advisorYağcı, Esed
dc.contributor.authorÖzer, Aygül
dc.date.accessioned2019-07-23T11:44:17Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7976
dc.description.abstractIn this study, Turkey in folklore in the United States by providing education degree programs in the field of folklore is intended to compare the content of training programs licensors. In the study, document analysis method which is one of the qualitative research methods is used. Research, Hacettepe University Turkish Folklore, Gazi University Turkish Folklore, Cumhuriyet University Turkish Folklore and Nevşehir Hacı Bektaş-Veli The content of the undergraduate programs of Turkish Folklore and Harvard University Folklore & Mythology, Indiana University Folklore & Ethnomusicology, University of Oregon parts. Descriptive analysis was used as data analysis method. When analyzed the findings obtained from the research, Turkey has been observed that the Turkish Folklore in the field of education offering bachelor's degree programs with each other rather emerges is similar in the United States folklore in different classes from each other in providing education undergraduate teaching programs and courses contain their content. In Turkey, the Turkish Folklore compulsory course in the field of education has been observed that undergraduate teaching program will be kept quite spacious. Especially in the first four semesters of the undergraduate education, elective courses are almost negligible. In the USA, it is observed that there is no elective or compulsory course distinction in the undergraduate education programs. In the USA, it can be stated that the number of undergraduate programs offering education in the field of folklore has a high number of courses and that there is more choice and freedom because of similar course and course content between the curriculums.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.subjectTürk Halkbilimi lisans programlarıtr_TR
dc.subjectABD Folklor lisans programları
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitim
dc.subjectKarşılaştırmalı halkbilimi
dc.subjectİçerik analizi
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleTürkiye’deki Türk Halkbilimi Lisans Programları ile Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Folklor Lisans Programlarının İçerik Açısından Karşılaştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, Türkiye’de halkbilimi alanında eğitim veren lisans programları ile Amerika Birleşik Devletleri’ndeki folklor alanında eğitim veren lisans programlarının içerik açısından karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Hacettepe Üniversitesi Türk Halkbilimi, Gazi Üniversitesi Türk Halkbilimi, Cumhuriyet Üniversitesi Türk Halkbilimi ve Nevşehir Hacı Bektaş-ı Veli Türk Halkbilimi lisans öğretim programlarının içerik kısımları ile Harvard Üniversitesi Folklor & Mitoloji, Indiana Üniversitesi Folklor & Etnomüzikoloji ile Oregon Üniversitesi Folklor lisans öğretim programlarının içerik kısımlarından oluşmaktadır. Araştırmada veri analiz yöntemi olarak betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde, Türkiye’de Türk Halkbilimi alanında eğitim veren lisans eğitim programlarının birbiriyle oldukça benzer olduğu ortaya çıkarken ABD’de folklor alanında eğitim veren lisans öğretim programlarında birbirinden farklı derslerin ve ders içeriklerinin bulunduğu gözlemlenmiştir. Türkiye’de Türk Halkbilimi alanında eğitim veren lisans öğretim pr ogramlarında zorunlu derslerin oldukça geniş yer tuttuğu gözlemlenmiştir. Özellikle lisans eğitiminin ilk dört döneminde seçmeli ders seçenekleri yok denecek kadar azdır. ABD’de folklor alanında eğitim veren lisans öğretim programlarında seçmeli veya zorunlu ders ayrımının olmadığı gözlemlenmiştir. ABD’de folklor alanında eğitim veren lisans öğretim programlarının ders sayılarının çok olması ve öğretim programları arasında benzer ders ve ders içeriklerinin az olması sebebiyle daha fazla seçenek ve özgürlüğe sahip olduğu ifade edilebilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentTürk Halkbilimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess