Yayıncı "Eğitim Bilimleri Enstitüsü" Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü için listeleme
Toplam kayıt 50, listelenen: 1-20
-
Açık Alan Etkinlikleri İle Desteklenmiş Biyoloji Öğretim Programının Öğrenci Başarı ve Tutumu Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The effect of the tenth-grade biology curriculum integrated with outdoor education (OE) on students' success and attitude towards biology compared to indoor education and the long-term retention were investigated at current ... -
Animasyonlarla Öğretimin ve Eğitsel Oyunların "Çöktürme Titrimetrisi" Konusunda Akademik Başarı Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this study is to develop animation and computer aided education materials based on the 7E -
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Çözeltiler Konusunda Başarısına ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Within the scope of Solutions as a course topic, this study aims to examine the impact of laboratory applications which are designed by adopting Argumentation-Based Science Learning (ABSL) approach on pre-service teachers ... -
Artırılmış Gerçeklik ve Karekod Teknolojileri Kullanılarak Geliştirilen Mekanik Laboratuvarı Deneylerinin Bazı Değişkenler Üzerindeki Etkisinin Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research study aims to identify the impacts of augmented reality and QR code based mechanics laboratory experiments (mechanical and linear motion, simple harmonic motion, inclined plane at air table, variable “g” ... -
Bağlam Temelli Öğrenme Ile Desteklenen Bütünleştirici Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Kimya Öğretimine Yönelik Tutum, Motivasyon ve Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)In this research, the aim was to teach Halogens subject included in 10th class chemistry course curr -
Belgesel Temelli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalı Çevre Eğitiminin Etkililiği Üzerine Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study, determining the effect of environmental education based on documentary-based augmented reality applications on dimensions of critical thinking and science literacy in environmental problems was aimed. The ... -
Belirtisiz Mantıktan Yararlanılarak Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Başarılarının Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)EVALUATION OF TEACHING PRACTICE PERFORMANCE OF STUDENTS OF SECONDARY MATHEMATICS EDUCATION BY USING FUZZY LOGIC Ayşe ÖCAL ABSTRACT With the developments in science and technology the areas in which the “Fuzzy ... -
Beyin (Zihin) Haritalarının Matematik Konularına Uygulamalarının Matematiksel İfadelerin Hatırlanmasına Katkısının Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to investigate the effect of the 'Brain / Mind Mapping' technique on the recall of mathematical expressions. Private school 11th Grade students who are in the Çankaya district of Ankara and ... -
Bitki Morfolojisi, Anatomisi İle Sistematiği Konularının Ortaöğretim Biyoloji Programındaki Yerinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to place the subjects of plant morphology, anatomy and systematic in the Curriculum of Biology Lesson in Secondary Education and to evaluate the suitability of practice based on the students' ... -
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Protein Sentezi Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Abstract Today’s technological developments require all teachers to perform an effective and productive learning by integrating their pedagogical and content knowledge into teaching process as well as technology knowledge. ... -
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Yakın Çevrelerindeki Ağaçları Tanıma Düzeyleri: Ankara İli Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-01-25)The aim of this research is to determine the level of awareness of the trees in the environment of the students who are studying at Hacettepe and Gazi Universities Biology Education Department. The sample of the research ... -
Biyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının (Nöromitlerinin) Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)As a result of advances in medicine and neurology, neuroscience is an important research area in the literature. In the area of neuroscience education, which is a disciplinary science branch, it has attracted the attention ... -
Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına ve Fizik Dersine İlişkin Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The main purpose of this study was to compare the effectiveness of multiple intelligences based instruction over traditionally designed instruction on ninth grade students achievement in the unit of force and motion and ... -
Dalgalar Konusunun Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı İle Desteklenen 5e Öğrenme Modeline Göre İşlenmesi: Bir Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In the study, waves as a topic and its application were tackled according to 5E learning model which is supported by inquiry-based learning approach. Designed as an action research, it was conducted with the participation ... -
Dokuzuncu Sınıflarda Enerji Konusunun Öğretimi Üzerine Bir Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)In this study, it was aimed to describe the way that energy is taught as a topic in Grade 9 at secondary schools. Due to the purpose of the study, which involves a detailed description of the current situation, a descriptive ... -
Fen ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Arkebakteri, Bakteri ve Protista Âlemleri Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-24)This study aimed to reveal knowledge levels and the misconceptions of preservice science and biology teachers about archaeabacteria, bacteria and protista kingdoms. In this context, pre-service science and biology teachers’ ... -
Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrik Alan Ve Manyetik Alan İle İlgili Zihinsel Modelleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Within the scope of this study, 22 pre-service physics teachers were selected using maximum variation sampling method and then mental models of these students were determined about electric and magnetic field concepts. In ... -
Fizik Öğretmenlerinin ve Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrik Konusudaki Orantısal Akıl Yürütmeye Dayalı Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02-09)The aim of this study is to examine the pedagogical content knowledge of physics teachers and physics teacher candidates based on proportional reasoning on electricity. 10 physics teachers working in various secondary ... -
Investigating 12Th Grade Students' Cognitive Structures about the Atom Concept Using Different Assessment Tools
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The main purpose of this study was to investigate 12th grade students cognitive structures about the atom concept with the help of concept mapping, semi structured interview, and drawing tools. 299 students from five ... -
İşbirlikli Öğrenme Modelinde Kullanılan Kavram Haritalarının Öğrencilerin Asitler-Bazlar Konusundaki Başarı ve Tutumlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The goal of the chemistry curriculum is for students to identify semantic associations between concepts, resulting in meaningful learning rather than simply memorising the concepts. The purpose of this study is to determine ...