Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖğün Boyacıoğlu, Aslıhan
dc.contributor.authorYılmaz, Onur
dc.date.accessioned2024-06-26T11:00:45Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-04
dc.identifier.citationAcar-Erdol, A. T., Özen, F., & Toraman, Ç. (2019). Türkiye’deki Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 794-844. Akıner, N., & Eren, Ş. (2013). Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Evlilik Programları. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 2-20. Akbulut, N. T. & Erdoğan, E. B. (2017). Televizyon Dizilerinde Yer Alan “Anne” Figürünün Cinsiyetçi Söylem Açısından İncelenmesi: Çocuklar Duymasın Dizisi Örneği. Medyayı Okumak içinde (Ed. Erdoğan E. B. Akbulut N. T. & Mutlugün M. A.). Cinius Yayınları. Aktaş, G. (2020). Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Televizyon Dizilerine Yansıması Üzerine Sosyolojik Bir Değerlendirme. Sosyolojik Bağlam Dergisi, 1, 1-12. Armstrong, N. (1988). The Gender Bind: Women and the Disciplines," Genders,3, 1-11. Avrupa Konseyi (2022). Hak Savunucusu Avukatlar I ̇ çı ̇ n Rehber Kı ̇ tap Serı ̇ sı ̇ - 4 Toplumsal Cı ̇ nsı ̇ yet. Şen Matbaa. Aytekin, P. E. (2018). Yerli Dizilerde Kadın Kimliğinin Temsili Üzerine Bir Örnek; “Yaprak Dökümü” Dizisi. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 447-463. Bakır, N., Irmak Vural, P., & Demir, C. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Cinsel Eğitime Yönelik Tutumları ve Toplumsal Cinsiyet Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi, 3 (5), 119-128. Bartual-Figueras, T. & Carbonell-Esteller, M. & Marín, A. & Colome-Ferrer, J. & Turmo Garuz, J. (2018). Gender Awareness At The University: Is There A Gender Gap?. Baş E., Çebi E. (2021). Gelin-Kaynana İlişkilerinin Medyadaki Temsili: Zuhal Topal’la Sofrada Örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 960- 986. Beauvoir, de S. (2019). I ̇ kinci Cinsiyet. (G. Savran, Ç ev.). Koç Üniversitesi Yayıncılık. Binark, M. & Bek, M. G. (2007). Eleştirel Medya Okuryazarlığı: Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar. Kalkedon Yayınları. Butler, J. (2005). Cinsiyet Belası (Çev. Başak Ertür). Metis Yayınları. 68 Butler, M., W. J. Paisley (1980). Women and the mass media : sourcebook for research and action. Human Sciences Press. Byars, J. & Meehan, E. R. (1994). Once in a Lifetime: Constructing “The Working Woman” through Cable Narrowcasting. Camera Obscura: Feminism, Culture, and Media Studies, 3(1), 33-34. Can, S. & Koz, A. K. (2018). Medya ve Kadın. İletişim Sosyolojisi içinde. (Ed. Ayhan, B.) Literatürk Academia. Connell R. W. (1987). Gender and Power. Stanford, CA: Stanford University Press. Connell, R. W. (1993). The Big Picture: Masculinities in Recent World History. Theory and Society, 22 (5), 597–623. Connell, R. W. (2009). Gender (Vol. 14). Polity. Connell, R. W. (2019) Erkeklikler (çev. N. Konukcu). Phoenix. Cook, J. A., & Fonow, M. M. (1986). Knowledge and Women's Interests: Issues of Epistemology and Methodology in Feminist Sociological Research. Sociological Inquiry, 56(1), 2-29. Collins, R. (1990). Conflict theory and the advance of macro-historical sociology. In Frontiers of Social Theory. The New Syntheses (pp. 68-87). Columbia University Press. Çağlayan, Ç. E. (2014). Toplumsal Cinsiyet Kalıplarında Farklılaşma mı? Hung Dizisinde Sunulan Erkek. Toplumsal Cinsiyet ve Medya içinde. (Ed. Kuruoğlu, H. & Aydın, B.). Detay Yayıncılık. Çelebi, E. (2022). Medyanın Toplumsal Cinsiyet Rolleri Üzerinde Etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (82), 822-829. Çelik A., Pasinlioğlu T., Gonca, T., & Koyuncu H. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Cinsiyet Eşitliği Tutumlarının Belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21 (3) 181-186. Donovan J., (2009) Feminist Teori (Çev. A. Bora ve Diğerleri.). İletişim Yayınları. Erdoğan, E. B. & Akbulut N. T. (2017). Televizyon Dizilerinde Yer Alan “Anne” Figürünün Cinsiyetçi Söylem Açısından İncelenmesi: Çocuklar Duymasın Erdoğan, İ. (2013). Dördüncü Güç Medyadan Beşinci Güç İnternete: Demokratik Bir Dönüşüm mü Yaşanıyor? Selçuk İletişim, 8(1), 176-191. 69 Erdog ̆ an, M. T. (2010). Toplumsal Cinsiyet Eş itlig ̆ inin Sag ̆ lanmasında Medya Okuryazarlıg ̆ ının Rolü (Uzmanlık Tezi), T.C. Baş bakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüg ̆ ü. Erdog ̆ an, M. & Civelek, S. (2012). Toplumsal Cinsiyet Eş itlig ̆ inde Medyanın Rolü Konulu Komisyon Raporu. TBMM Kadın Erkek Fırsat Eş itlig ̆ i Komisyonu Yayını. Ertoy, A. Ö. (2018). Karabük Üniversitesi Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine İlişkin Tutumlarına ve Bu Tutumlarının Belirleyicilerine Yönelik Bir Değerlendirme (Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversitesi) Gauntlett, D. (2008). Media, gender and identity: An introduction. Routledge. George, A. L. (1959). Quantitative and qualitative approaches to content analysis. Trends in content analysis içinde (ss. 7- 32). University of Illinois Press. Gill, R. C. (2007). Gender and the Media. Polity. Gül Ünlü, D., & Aslan, P. (2016). Türk Televizyon Dizilerindeki Kadın Rollerine Kadınların Gözünden Bakmak. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İnif E-Dergi), 1(2), 191-206. Hajnalka, Fényes. (2014). Gender Role Attitudes among Higher Education Students in a Borderland Central-Eastern European Region called ‘Partium’. Center for Educational Policy Studies Journal. 4. 49-70. Harding, S. G. (1987). Feminism and methodology: Social science issues. Indiana University Press. Harris, R. J. & C. P. Barlett (2019) Effects of Sex in the Media. In Media Effects (Ed. J. Bryant & M. B. Oliver). Routledge. Hartsock, N. (1983). The Feminist Standpoint: Developing the Ground For a Specifically Feminist Historical Materialism. S. Harding & M. B. Hintikka (Ed.), Discovering Reality içinde (ss. 283–310). D. Reidel Publishing Company. Hinton-Smith, T., Marvell, R., Morris, C. A., & Brayson, K. (2021). ‘It’s not something that we think about with regard to curriculum.’ Exploring gender and equality awareness in higher education curriculum and pedagogy. Gender and Education, 34 (5), 495-511. Ivy D. K. & Backlund P. (1994). Exploring genderspeak : personal effectiveness in gender communication. McGraw-Hill. 70 İnceoğlu, İ., & Akçalı, E. (2018). Televizyon dizilerinde toplumsal cinsiyet eşitliği araştırması. TÜSİAD. Karabulut, M., Öztürk, N. & Özgüner, Ö. (2019). Kavramlar Sözlüğü. Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği. Kocadaş, B. (2005). Kültür ve Medya. Bilig Dergisi, 34, 1-13. Kivisto, P., & Pittman, D. (2007). Goffman’s Dramaturgical Sociology. Illuminating social life: Classical and contemporary theory revisited, 271-290. Kocaman, A. & Meral, P. S. (2006). Televizyonda Yayınlanan Kadın Programlarının Eleştirisi: “Biz Bize”Programı Örneği. Medya Eleştirileri içinde. (Der. Bilgili, C.). Beta Yayıncılık. Kurt, K. Ş. (2010). Medya ve Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Reşat Nuri Güntekin'in Yaprak Dökümü Romanı ve Televizyonda Yayınlanan Dizilerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi). Kuyucu, M. (2013). Türkiye’de Çapraz Medya Sahipliği: Medya Ekonomisine Olumsuz Etkileri ve Bu Etkilerin Önlenmesine Yönelik Öneriler. Selçuk İletişim, 8(1), 144-163. Lorber J. (1994). “‘Night to His Day’: The Social Construction of Gender.” İçinde Paradoxes of Gender . (ss. 3-15). Yale University Press. Lorber, J., & Farrell, S. A. (Eds.). (1991). The social construction of gender. Sage Publications, Inc. Macnamara, J. (2006). Media and male identity: The making and remaking of men. Springer. Mies, M. (1996). Feminist Araştırmalar İçin Bir Metodolojiye Doğru. S. Çakır ve N. Akgökçe (Ed.), Farklı Feminizmler Açısından Kadın Araştırmalarında Yöntem içinde (ss.48-64). Sel Yayıncılık. Mulvey, L. (2006). Visual pleasure and narrative cinema. Media and cultural studies: Keyworks, 1, 342-352. Neuman, W.L. (2011) Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. 7th Edition, Pearson. Ng, E. S. & McGowany, R. A. (2022). Breaking the glass ceiling: Views of women from the second‐wave feminist movement. Canadian Journal of Administrative Sciences, 5, 1-15. 71 Oakley A. (1972). Sex, gender and society. Maurice Temple Smith. Özdemir, M. (2020). Kültürel Çalış malar Perspektifinden Çukur Dizisinin Alımlaması: Erkeklik ve Kadınlık Temsilleri Ü zerine Bir Araş tırma. Ege Üniversitesi İletiş im Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, 1 (14), 116-133. Özsoy, A. (2011). Yerli Polisiye Televizyon Dizilerinde Hegemonik Erkek (lik). Medyada hegemonik erkek (lik) ve temsil, 1, 125-161. Parsons, T. (1949). The social structure of the family. In R. N. Anshen, The family: its function and destiny (pp. 173–201). Harper. Rakow, L. (1995). Popüler Kültüre Feminist Yaklaşımlar: Ataerkinin Hakkını Teslim Etmek. Kadın ve Popüler Kültür içinde (Çev. İrvan, S. ve Binark, M.). Ark Yayınları. Reinharz, S., ve Davidman, L. (1992). Feminist methods in social research. Oxford University Press. Scott, J. W. (1986). Gender: A Useful Category of Historical Analysis. The American Historical Review, 91(5), 1053-1075. Shrum L. J. (2019). Media Consumption and Perceptions of Social Reality: Effects and Underlying Processes. In Media Effects (Ed. J. Bryant & M. B. Oliver). Routledge. Sığın, A. (2021). Yeni Medya Sonrası Geleneksel Medyada Kadın: 21. Yüzyılda Erkek Egemen Gösterimler, Kadınca Sessizlikler. Destandan Güncele Doğudan Batıya Kadın Üzerine Tartışmalar içinde. (Ed. Ersöz, A. G.). Nobel Yayıncılık. Smith, S. L., & Granados, A. D. (2009). Content patterns and effects surrounding sex- role stereotyping on television and film. In Media effects (pp. 358-377). Routledge. Soydan, E. & Küçükşen, K. (2022). Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğinin Medyadaki İzdüşümleri. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (3), 18-28. Stevens, K. & Martell, C. (2016). An Avenue for Challenging Sexism: Examining the High School Sociology Classroom. Stuart, H. (1980). Encoding/decoding. (Ed. Hall, S., Hobson, D., Lowe, A., Paul, A., Willis, P.) In Culture, Media And Language: Working Papers in Cultural Studies. Routledge 72 Susanti, E., & Mas'udah, S. (2020). Gender consciousness among students of higher education. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 13(1), 985-1006. Şener, G., Çavuşoğlu Ç. & Irklı, H. İ. (2016). Medya ve Toplumsal Cinsiyet. Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları içinde. Dipnot Yayınları. Takkin T. (2020) Üniversite ög ̆ rencilerinin toplumsal cinsiyet tutumlarının özgüven, kiş ilik özellikleri ve sosyo-demografik deg ̆ iş kenler ile iliş kisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans, Çağ Üniversitesi) Tansel, B., & Kaya, S. (2023). Toksik Erkekliğin Türk Dizi Endüstrisinin Popüler Örnekleri Üzerinden Okunması, Hercai Ve Sen Anlat Karadeniz. Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 13(26), 107-130. Timisi, N. (1997). Medyada Cinsiyetçilik. Tong, R. (2009) Feminist Thought. Westview Press. Tuchman, G. (2000). The symbolic annihilation of women by the mass media. In Culture and politics: A reader (pp. 150-174). Palgrave Macmillan US. Tuncel, G. & Aslaner, A. (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Penceresinden Ortaokul Öğrencilerinin “Modern Kadın” Algısına Bakmak. International Journal of Social Science Research , 7 (1) , 103-117. Türkmenoğlu M. D. (2015). Hemşirelik Öğrenimi Gören Birinci ve Son Sınıf Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. (Yüksek Lisans, Mersin Üniversitesi) Unger, R. (2020). Representations: Social constructions of gender. Routledge. Ünalerzen, M., (2014). The Effects of the Visual Media on Turkish Women. International Communication Studies (pp.191-209). Emirler Matbaa. Üstgörül, S., Önür, H., & Tekin Önür, H. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Algıları ile Cinsel Tutumlarının İncelenmesi. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 77-87. Van Zoonen, L. (1994). Feminist media studies. (Vol. 9). Sage. Verdonk, P., Benschop, Y., Haes, H.C., & Lagro-Janssen, T. (2008). Medical Students’ Gender Awareness Construction of the Nijmegen Gender Awareness in Medicine Scale (N-GAMS). 73 Virga, D. G. (1983). A survey of student awareness of gender equity at the community college level. West, C., & Zimmerman, D. H. (1987). Doing Gender. Gender and Society, 1(2), 125– 151. Wollstonecraft, M. (2004). A vindication of the rights of woman. Penguin Books. Yaacob, A. (2015) Attitudes among Students towards Gender Beliefs and Moral Values at Higher Learning Institutions in Malaysia. Open Access Library Journal, 2, 1- 8. Yeşil, A., & Balcı Karaboğa, F. A. (2021). Gender Equality Awareness among Middle School Students. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 28, 51-78. Yıldırım A. & Şimşek H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, S. (2018). Toplumsal Cinsiyet Rolleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma: Atatürk Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Örneği. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 148-164.tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35083
dc.description.abstractThe study focuses on the relationship between media and audience and examines the thoughts of undergraduate sociology students, who are considered to be gender-aware, on gender representations in the media. In this way, it will be understood whether sociology students take into account the gender perspective in their explanations of society. Under the guidance of feminist methodological approach, it is aimed to reveal the norms that lead to inequality between genders and to reveal how sociology students make sense of gender representations in the media. In this direction, in-depth interviews were conducted with 10 undergraduates third and fourth degree students studying at state universities in Ankara, and as a result, it was found that the students evaluated the representations of men and women in the media negatively and thought that stereotypes were recreated in the media and harmed equality. While it is stated that gender roles and norms are abused for the sake of sensation and ratings, there are also students who see the issue from different perspectives. The views of the participants reveal how the impact of compulsory or elective gender courses in the sociology undergraduate curriculum should be interpreted.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMedyada toplumsal cinsiyet temsilitr_TR
dc.subjectToplumsal cinsiyettr_TR
dc.subjectToplumsal cinsiyet farkındalığıtr_TR
dc.subjectSosyoloji eğitimitr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleMedyadaki Toplumsal Cinsiyet Temsillerinin Sosyoloji Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi Üzerine Nitel Bir Çalışmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada medya ile izleyici arasındaki ilişkiye odaklanılmış ve toplumsal cinsiyet farkındalığına sahip olduğu düşünülen lisans düzeyindeki sosyoloji öğrencilerinin medyadaki toplumsal cinsiyet temsilleri hakkındaki düşünceleri incelenmiştir. Bu şekilde, sosyoloji öğrencilerinin topluma yönelik açıklamalarda toplumsal cinsiyet perspektifini dikkate alıp almadıkları anlaşılabilecektir. Feminist metodolojik yaklaşım rehberliğinde cinsiyetler arası eşitsizliğe yol açan normların açığa çıkarılması ve sosyoloji öğrencilerinin medyadaki toplumsal cinsiyet temsillerini ne şekilde anlamlandırdıklarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Ankara’daki devlet üniversitelerinde öğrenim gören 10 lisans düzeyi 3. ve 4. sınıf öğrenci ile derinlemesine görüşmeler yapılmış, öğrencilerin medyadaki kadın erkek temsillerini olumsuz olarak değerlendirdiği ve klişe tiplemelerin medyada yeniden yaratılarak eşitliğe zarar verdiklerini düşündükleri bulunmuştur. Sansasyon ve reyting uğruna toplumsal cinsiyet rol ve normlarının suiistimal edildiği belirtilirken meseleye farklı açılardan bakan öğrenciler de bulunmaktadır. Sosyoloji lisans müfredatındaki zorunlu veya seçmeli toplumsal cinsiyet derslerinin etkisinin nasıl yorumlanması gerektiği katılımcıların görüşleriyle ortaya konmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyolojitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-06-26T11:00:45Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster