Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArkün Kocadere, Selay
dc.contributor.authorDemirel, Emre
dc.date.accessioned2024-02-19T08:12:15Z
dc.date.issued2024-01-18
dc.date.submitted2024-01-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34699
dc.description.abstractResearch examines the positive impact of gamification on engagement and academic performance and its impact on different game elements. However, there is little research investigating the impact of the use of stories. Research also highlights the influence of player types in the learning environment. This study investigates the impact of story element and player types on students' engagement and academic writing performance in a gamified environment. Using a quasi-experimental research method, 83 university students from four different English academic writing classes in a foundation university were assigned to experimental and control groups. Both groups were presented with the same gamified content throughout the application, except for the story element. The academic performance of each group was measured with a pretest and a post test. Students were also given engagement and player type scales. According to the findings, the story element in the experimental group did not significantly affect students' engagement. There was a significant effect of the use of the story on students' average performance, but there was no significant interaction with pre and posttest performance regarding the effect of player types on engagement by groups, socializer player type had a significant effect on cognitive engagement; killer type had a significant effect on affective engagement with the instructor; and killer and socializer type had significant effects on behavioral engagement only in the experimental group. The effects of different player types on performance in the experimental and control groups were not significant. The findings were discussed in line with the related literature.tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOyunlaştırmatr_TR
dc.subjectBağlılık
dc.subjectPerformans
dc.subjectHikaye
dc.subjectAkademik yazma
dc.subjectOyuncu türü
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleOyunlaştırmada Hikaye Kullanımı İle Oyuncu Türünün Bağlılık ve İngilizce Akademik Yazmadaki Rolütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAlan yazındaki araştırmalar oyunlaştırmanın derse bağlılık ve performans üzerindeki olumlu etkisine işaret etmekte ve farklı oyun öğelerinin etkisini araştırmaktadır. Popüler oyunlaştırma öğelerinin öğrenme ortamındaki olumlu etkisi tutarlı olarak görülmekte, ancak hikaye kullanımının etkisini araştıran araştırmalara çok az rastlanmaktadır. Araştırmalar farklı oyunlaştırma öğelerinin kullanımına ek olarak kişilerin oyuncu türlerinin de öğrenme ortamındaki etkisine işaret etmektedir. Bu çalışma, oyunlaştırılmış ortamda hikaye öğesinin ve oyuncu türlerinin öğrencilerin bağlılık ve performansları üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Yarı deneysel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya, bir ders dönemi boyunca bir vakıf üniversitesinde verilen akademik yazma dersini alan 83 üniversite öğrencisi katılmıştır. Çalışma toplamda dört ayrı İngilizce akademik yazma sınıfında uygulanmış, bu sınıflar seçkisiz olarak deney ve kontrol gruplarına ayrılmıştır. Her iki gruba da uygulama kapsamında aynı oyunlaştırılmış içerik sunulmuş; ancak deney grubunda hikaye öğesi oyunlaştırma ortamına ayrıca eklenmiştir. Her grubun akademik yazma performansı uygulama öncesinde ön test, uygulama sonunda son test ile ölçülmüştür. Ek olarak, öğrencilere bağlılık ve oyuncu tipi belirleme ölçekleri verilmiştir. Bulgulara göre, deney grubunda hikaye öğesinin kullanımı öğrencilerin derse (bilişsel, duyuşsal ve davranışsal) bağlılıklarını anlamlı şekilde etkilememiştir. Öğrencilerin ortalama performansları üzerinde hikaye kullanımının anlamlı etkisi görülmüş, ancak performans ölçüm zamanı (ön ve son test) ile anlamlı etkileşim göstermemiştir. Oyuncu türlerinin gruplara göre bağlılık üzerindeki etkisine bakıldığında, sosyalleşen oyuncunun bilişsel bağlılık; katil oyuncunun öğretim elemanıyla ilgili duyuşsal bağlılık, katil ve sosyalleşen oyuncunun davranışsal bağlılık üzerinde yalnızca deney grubunda anlamlı etkileri görülmüştür. Farklı oyuncu türlerinin deney ve kontrol gruplarında performans üzerindeki etkisi ise anlamlı bulunmamıştır. Bulgular ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-02-19T08:12:15Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster