Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzmen, Onur
dc.contributor.authorSoykan, Mustafa Burak
dc.date.accessioned2023-06-19T14:06:55Z
dc.date.issued2023-05-29
dc.date.submitted2023-05-29
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33454
dc.description.abstractThis artwork report, which examines Peter and the Wolf by Sergei Prokofiev, one of the most important composers of the twentieth century, by focusing on the use of orchestra, form and functional harmony, aims to reveal the composer's relationship between leitmotif and orchestration, harmony and form in the work. In the first part of the study, the composer's life and the elements that have influenced his music since his early period are mentioned, and some of the original compositional techniques used by the composer within the framework of musical language are mentioned. In the second part, the understanding of leitmotive in Peter and the Wolf is analyzed and evaluated in the context of the use of orchestration, and a form analysis is made in terms of formal elements and structural functions within the scope of William E. Caplin's musical forms. As a result of the analysis, it was concluded that the composer handled the concept of leitmotive with a timbral perspective as well as a thematic one, and created an original musical language by interpreting traditional techniques in the use of harmony and form in his own way.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSergey prokofyevtr_TR
dc.subjectPeter ve kurttr_TR
dc.subjectİncelemetr_TR
dc.subjectMüzikal masaltr_TR
dc.subjectFormtr_TR
dc.subject.lcshMüziktr_TR
dc.titleSergey Prokofyev’ı̇n Op.67 Peter ve Kurt Adlı Eserı̇nı̇n Besteleme Teknı̇klerı̇ Yönünden İncelenmesı̇tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYirminci yüzyılın önemli bestecilerinden biri olan Sergey Prokofyev’in Peter ve Kurt adlı eserinin, orkestrasyon, form ve fonksiyonel armoni merkeze alınarak irdelendiği bu sanat çalışması raporunda bestecinin eserdeki leitmotif ile orkestrasyon ilişkisi, armoni ve form kullanımını ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Çalışmanın ilk bölümünde bestecinin hayatı ve erken dönemlerinden itibaren müziğini etkileyen unsurlardan bahsedilmiş, bestecinin müzik dili çerçevesinde kullandığı özgün bir takım besteleme tekniklerine değinilmiştir. İkinci bölümde ise Peter ve Kurt’taki leitmotif anlayışı incelenmiş ve orkestrasyon kullanımı bağlamında değerlendirilmiş, William E. Caplin’in müzik formları kapsamında cümle ögeleri ve yapısal fonksiyonlar bakımından form analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda bestecinin; leitmotif kavramını tematik olduğu kadar tınısal bir bakış açısı ile ele aldığı, armoni ve form kullanımında geleneksel teknikleri kendine göre yorumlayarak özgün bir müzik dili oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentKompozisyon ve Orkestra Şefliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-06-19T14:06:55Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtyperecording, musicaltr_TR
dc.subtypemusical scoretr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster