dc.contributor.advisor | Demiraslan Çevik, Yasemin | |
dc.contributor.author | İltüzer, Yahya | |
dc.date.accessioned | 2023-05-04T06:32:48Z | |
dc.date.issued | 2023-05-02 | |
dc.date.submitted | 2023-01-11 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/33152 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effect of using framing nudge strategies in the online learning environment on the success and motivation of university students. The study was conducted with 54 undergraduate students, used convergent parallel design, and lasted for 10 weeks. In the first week, the students were randomly divided into two groups. The first group was determined as the group keeping the prize and adapting the negative framing nudge strategy, and the second group as the one winning the prize and adapting a positive framing nudge strategy. The Self-control and Self-management Scale was applied to all students to examine whether the two groups differs in terms of pre-test scores. From the second to eighth week, the students were assigned tasks with instructions. From the third to ninth week, their responses were evaluated using both winning-keeping the prize and negative-positive framing nudge strategies. In the last week, the Motivation Scale was applied to determine the students’ post-test motivation levels. All students were provided with a "Framing Nudge Strategies Preference and Evaluation Form," and semi-structured interviews were conducted with 12 students. The study revealed that keeping the prize and the negative framing nudge strategy had a significantly higher positive effect on students’ sucess and motivation compared to winning the prize and the positive framing nudge strategy. It also showed that keeping the prize and the negative framing nudge strategy were more advantageous than winning the prize and the positive framing nudge strategy in terms of increasing the academic effort, motivation and sucess of students. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Dürtme | DD |
dc.subject | Çerçeveleme dürtme stratejileri | |
dc.subject | Çevrimiçi öğrenme | |
dc.subject | Başarı | |
dc.subject | Motivasyon | |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Çerçeveleme Dürtme Stratejilerinin Kullanılmasının Üniversite Öğrencilerinin Başarı ve Motivasyonuna Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi öğrenme ortamında çerçeveleme dürtme stratejilerinin kullanılmasının üniversite öğrencilerinin başarı ve motivasyonuna etkisini incelemektir. Çalışma, bir devlet üniversitesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde 2020/2021 öğretim yılı bahar döneminde uzaktan eğitim yoluyla yürütülen “BTE 224 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları” dersi kapsamında, 54 lisans öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırma, karma araştırma yöntemlerinden yakınsak paralel desene göre desenlenmiştir. Toplamda 10 hafta süren çalışmanın ilk haftasında katılımcılar seçkisiz olarak 2 gruba ayrılmıştır; birinci grup ödülün korunması ve negatif çerçeveleme dürtme stratejisi alan, ikinci grup ise ödülün kazanılması ve pozitif çerçeveleme dürtme stratejisi alan grup olarak belirlenmiştir. Ayrıca tüm öğrenenlere öntest ile birlikte gruplararası farkın olup olmadığını inceleyebilmek için “Öz-kontrol ve Öz-yönetim Ölçeği” uygulanmıştır. İkinci, dördüncü, altıncı ve sekizinci haftalar öğrenenlere yönerge ile birlikte görevler verilmiştir. Üçüncü, beşinci, yedinci ve dokuzuncu haftalar ise öğrenenlerin tamamladıkları görevler değerlendirilip hem ödülün korunması-kazanılması hem de negatif-pozitif çerçeveleme dürtme stratejileri kullanılmıştır. Son hafta ise, sontest ve öğrencilerin motivasyon düzeylerini belirleyebilmek amacıyla “Motivasyon Ölçeği” uygulanmıştır. Nitel verileri toplamak amacıyla tüm öğrencilere “Çerçeveleme Dürtme Stratejilerini Tercih ve Değerlendirme Formu” verilmiş ve 12 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın nicel bulguları, ödülün korunması ve negatif çerçeveleme dürtme stratejisi uygulamasının, ödülün kazanılması ve pozitif çerçeveleme dürtme stratejisi uygulamasına göre başarı ve motivasyon üzerinde pozitif ve anlamlı etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Bu sonucu destekleyici olarak, çalışmanın nitel bulguları da ödülün korunması ve negatif çerçeveleme dürtme stratejilerinin öğrencilerin derse karşı çaba, motivasyon ve başarılarını arttırması açısından ödülün kazanılması ve pozitif çerçeveleme dürtme stratejisine göre daha avantajlı olduğunu göstermiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-05-04T06:32:48Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |