Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzsoy, Adnan
dc.contributor.authorKoç, Emircan
dc.date.accessioned2019-10-21T12:30:51Z
dc.date.issued2019-07
dc.date.submitted2019-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9376
dc.description.abstractNowadays Soft-body Physics Simulations are used in lots of different areas such as movies, videos and video games. Depending on the application, use of simulation improves realism, fun and teaching factor thus creates more quality in the product. Generally, Soft-body Physics Simulations are very resource consuming operations. In this thesis we proposed a Soft-body Physics Simulation algorithm. Aim of this proposed algorithm is to address three of the big problems of Soft-body Physics Simulations; performance, visual quality and ease of use. Proposed algorithm uses precomputed soft-body physics simulation results and creates its outputs by using precomputed simulation results as examples for a potential solution. Method of using examples simplifies and reduces expensive computations thus improves performance. Visual quality depends on given examples. By simply improving visual quality of examples, visual quality of simulation can be increased. Algorithm only creates results by using examples so there cannot be any unexpected outputs, thus this improves ease of use. Proposed Soft-body Physics Simulation algorithm includes independent tasks and can be implemented fully in parallel. As a result, it can use full potential of graphical processing units, which became exceedingly popular in parallel computation for very promising performance. Proposed algorithm has a time complexity of O(n) where n being the number of vertices. Even in cases that contains three dimensional models that have millions of triangles proposed algorithm computes result in couple of milliseconds. It can easily be used in real-time applications.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGeneral purpose graphics processing unittr_TR
dc.subjectPhysics simulationtr_TR
dc.subjectSoft-body physics simulationtr_TR
dc.subjectNvidia Cudatr_TR
dc.subjectReal time applicationstr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Teknoloji. Mühendisliktr_TR
dc.titleExample Based Soft-Body Simulation on Graphics Processing Unitstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetYumuşak Nesne Fiziği Simülasyonu günümüzde filmler, videolar, bilgisayar oyunları gibi çeşitli alanlarda kullanılmaktadır. Kullanıldığı alana göre gerçekçiliği, eğlence ve öğreticilik faktörünü geliştirip üretilen ürünün kalitesini artırmakta ve hedefini daha iyi şekilde gerçekleştirmesini sağlamaktadır. Genel olarak Yumuşak Nesne Fiziği Simülasyonu bilgisayarların kaynaklarını kullanma açısından oldukça ağır bir işlemdir. Bu sebep doğrultusunda bu tez kapsamında yeni bir Yumuşak Nesne Simülasyonu algoritması önerilmiştir. Önerdiğimiz algoritma ile Yumuşak Nesne Simülasyonlarının önemli problemlerinden olan performans, görsel kalite ve kolay kullanılabilirlik alanlarında geliştirme hedeflenmiştir. Algoritmamız önceden hesaplanmış Yumuşak Nesne Fiziği Simülasyon sonuçları kullanılarak çalışmaktadır. Bu önceden hesaplanmış sonuçlardan örnek alarak sonuçlar oluşturmaktadır. Çok sayıda hesaplamayı sadeleştirdiği için performans sağlamaktadır. Verilmiş örneklerin kalitesi ne kadar yüksekse bizim çözümümüzün verdiği sonuç da o kadar görsel kaliteye sahip olmaktadır. Önceden hesaplanmış örneklerin dışına çıkmadığı için beklenmedik sonuçlar oluşmamaktadır bu sayede kullanım kolaylığı yüksek ölçüde sağlanmış olmaktadır. Yumuşak Nesne Fiziği Simülasyonu algoritması önerimiz tamamen paralelleştirilebilir bir yapıdadır bu sebeple grafik işlem ünitelerinin tüm gücünü kullanmaya müsait olarak tasarlanmıştır. Aynı zamanda modelde n tane köşe olduğu durumda, zaman karmaşıklığı O(n) olduğu için milyonlarca üçgene sahip üç boyutlu modellerde bile birkaç milisaniyede sonuç verebildiği için gerçek zamanlı uygulamalarda kolaylıkla kullanılabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-10-21T12:30:51Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster