Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnal, D. Çiğdem
dc.contributor.authorGarbioğlu, İlknur
dc.date.accessioned2019-10-17T12:14:58Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-13
dc.identifier.citationAPA 6tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9233
dc.description.abstractThe objective of this study is to identify the frequency of strategy use for foreign language learning undertaken by turkish students while learning German. In this context, the study intended to identify the use of language learning strategies and to promote those strategies, which are less frequently used, in future learning processes. The present study has also undertaken a research into wether there are significant differences between variables and strategy use. In this regard, a study was carried out in the spring semester of the 2009-2010 academic year with 493 students from three different Anatolian High schools located Ankara. The data was collected through the Oxford (1990) SILL-Questionaire. The Manova variance analysis and t-tests were applied to identify the correlation between variables and strategy use. Based on the research findings, the frequency of strategy use by Turkish learners of German language is in the mediocre or in the high range and no critical meanness was found. The most frequently used strategies are social strategies and the least frequently used strategies are the affective strategies. As a result, the research concludes that Turkish learners of German language may prefer their language learning process in groups and with each other and on work focused more on communication. Emotional regulations, on the other hand, are less preferred or less necessary. The findings show that, the gender factor has a significant influence on the use of strategies. Accordingly, men use memory, cognitive, metacognitive and social strategies more frequently than women. In addition, it has been found that the use of strategy in the upper classes decrease and the learning experience in acquiring the first foreign language does not influence the strategy use while learning a second foreign language. The study discusses the research in light of other research results and makes suggestions for future research in the field.tr_TR
dc.language.isodeutr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancı dil olarak Almancatr_TR
dc.subjectÖğrenme stratejileritr_TR
dc.subjectÖğrenen özerkliğitr_TR
dc.subjectStrateji öğretimitr_TR
dc.subjectStrateji kullanımıtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Dil ve edebiyattr_TR
dc.titleEıne Untersuchung Zum Gebrauch Von Fremdsprachenlernstrategıen Türkıscher Daf-Lerner An Anadolu Gymnasıentr_deu
dc.title.alternativeAnadolu Liselerinde Almanca Öğrenen Öğrencilerin Yabancı Dil Öğrenme Strateji Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Anadolu Liselerinde birinci yabancı dil olarak Almanca öğrenen öğrencilerin, yabancı dil öğrenme strateji kullanım düzeylerini tespit etmek ve düşük düzeyde kullanılan strateji türlerinin belirlenerek, geliştirilmesi konusunda öneride bulunmaktır. Aynı zamanda strateji kullanımı konusunda cinsiyetin, sınıf düzeyinin ve daha önce edinilen yabancı dil bilgisinin anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Söz konusu çalışma 2009-2010 Öğretim Yılı Bahar Döneminde Ankarada bulunan üç farklı Anadolu Lisesinde okuyan 493 öğrencinin katılımı ile gerçekleşmiştir. Araştırma kapsamında, veriler Oxford’un 1990 yılında geliştirmiş olduğu SILL-Anketi ile toplanmıştır. Ayrıca ikiden çok gruba ait ortalamalar arası fark kontrolü için Manova analizleri ve t-testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Anadolu Liselerinde yabancı dil olarak Almanca öğrenen öğrencilerin strateji kullanım düzeylerinin yüksek ve orta düzeyde olduğu belirlenmiştir ve düşük düzeyde kullanım tespit edilmemiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda, araştırmaya katılan öğrencilerin, sosyal stratejileri en yüksek düzeyde ve duyuşsal stratejileri en düşük düzeyde kullandıkları belirlenmiştir. Buna göre, Türk öğrencilerin birbirleriyle etkileşim içinde yabancı dil öğrenmeyi ve iletişim içerikli çalışmaları tercih ettikleri söylenebilir. Duyguları ile ilgili konularda ise strateji kullanmayı tercih etmedikleri veya ihtiyaç duymadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyetin strateji kullanımı üzerindeki etkisi konusunda anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Buna göre erkeklerin bellek, bilişsel, üstbilişsel ve sosyal strateji türlerini kadınlardan daha yüksek düzeyde kullandıkları görülmüştür. Ayrıca sınıf düzeylerinin artışı ile doğru orantılı olarak strateji kullanımında bir düşüş görülmüştür. Daha önce öğrenilen yabancı dil bilgisinin, ikinci veya üçüncü yabancı dil üzerinde anlamlı bir etkisi tespit edilmemiştir. Araştırma bulguları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster