Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.authorAydos, Emine Hande
dc.date.accessioned2019-10-17T12:07:53Z
dc.date.issued2019-07-17
dc.date.submitted2018-07-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9221
dc.description.abstractThe aim is to investigate the effectiveness of Safe Child Program, which is adapted to protect children from abuse and similar dangerous situations, and to increase their confidence attended first grade and preschool 54-90 month-children (n=114). In this study, the quasi-experimental design with pre-test and post-test control group was used. The experimental group of this study consisted of the children, teachers and their families who participated in Safe Child Program; the control group of children, teachers and their families who did not participate. The placebo group is composed of children, teachers and their families who are not involved in selfprotection activities. The qualitative data of the study were obtained by conducting interviews with six primary teachers and five families who wanted to participate voluntarily from each group. The experimental group consisted four sessions per week and totally 24 sessions for six weeks. After the implementation of the program, post-test measurements were made and follow-up tests were performed eight weeks after the final test measurements. Security Knowledge and Skill Assessment Tool, Peer Bullying Assessment Tool, Culture Independent Self-Confidence Checklist and Internet Security Assessment Tool were used to obtain data from the children. The opinions of the teachers and the families on the effect of the program were determined. In the analysis of the data; Kruskal-Wallis H test was used and when the Kruskal Wallis-H Test showed significant differences between the groups; and also difference in groups were determined with Post-Hoc Multiple Comparison Test. Wilcoxon Signed Ranks Test was used to compare pre-test-post-test and posttest-follow-up test scores. The findings of the study showed that Safe Child Program positively affects the skills of children to protect themselves, teachers and families stated positive opinions about the program.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectErken çocukluktr_TR
dc.subjectÇocuk istismarı
dc.subjectÇocuk istismarını önleme
dc.subjectGüvenli çocuk
dc.subjectÇocuk hakları
dc.title“Güvenli Çocuk” (Safe Child) Programının Etkililiğinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamination Of Effectiveness Of Safe Child Programmetr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı; 54-90 ay aralığındaki anasınıfı ve ilkokul birinci sınıfa devam eden çocukların kendilerini istismar ve benzer tehlikeli durumlardan korumalarına, kendilerine duydukları güveni artırmaya yönelik olarak uyarlanan Güvenli Çocuk Programı’nın etkililiğini incelemektir. Bu araştırmada ön-test-son-test kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmış, 2x3x3 modelinde yürütülmüştür. Bu araştırmanın deney grubunu Güvenli Çocuk Programı’na katılan çocuklar, öğretmenleri ve aileleri, kontrol grubunu bu programa katılmayan çocuklar, öğretmenleri ve aileleri oluşturmaktadır. Her bir grupta 19 çocuk olmak üzere toplam 114 çocuk yer almıştır. Nitel veriler, altı sınıf öğretmeni ve her gruptan gönüllü olarak katılmak isteyen beşer aile ile görüşmeler yürütülerek elde edilmiştir. Deney grubunu oluşturan çocuklara altı hafta boyunca, haftada iki gün ve dört oturumdan oluşan program uygulanmıştır. Plasebo grubuna benzer şekilde altı hafta süresince toplam 24 oturumdan oluşan etkinlikler uygulanmış, kontrol grubuna ise müdahalede bulunulmamıştır. Programın uygulanmasından sonra son-test ölçümleri yapılmış ve son-test ölçümlerinden sekiz hafta sonra izleme testleri uygulanmıştır. Çocuklardan veri elde etmek amacıyla ‘Güvenlik Bilgi ve Beceri Değerlendirme Aracı’, ‘Akran Zorbalığı Değerlendirme Aracı’, ‘Kültür Bağımsız Özgüven Kontrol Listesi’ ve ‘İnternet Güvenliği Değerlendirme Aracı’ kullanılmıştır. Öğretmen ve aile boyutunda ‘Öğretmen Görüşme Formu’ ve ‘Aile Görüşme Formu’ programın etkisine dair görüşleri belirlenmiştir. Verilerin analizinde Kruskal-Wallis H testi kullanılmış ve gruplar arasında anlamlı farklılıklar görüldüğünde Post-Hoc Çoklu Karşılaştırma Testi ile birbirinden farklı olan gruplar tespit edilmiştir. Grupların ön-test-son-test ve son-test-izleme testi puanlarının karşılaştırılmasında ilişkili ölçümler için Wilcoxon işaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, Güvenli Çocuk Programının, çocukların kendilerini korumalarına yönelik becerilerini olumlu yönde etkilediği ve yapılan bireysel görüşmelerde de öğretmen ve ailelerin programla ilgili olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştirtr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster