Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkök, Güldem Alev
dc.contributor.authorYılmaz, Tuğçe
dc.date.accessioned2019-10-17T12:06:01Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-07-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/9219
dc.description.abstractA learning object is a digital object that can be used in the learning-teaching process comprising a learning goal. This study aimed to design, develop and evaluate a new generation learning objects as a learning resource. The research was carried out by design-based research method in two separate implementations with the 11th-grade students at the secondary education level. Each implementation consists of (a) problem analysis of a complex problem in a real-world context, (b) design solution, (c) develop solution, (d) evaluate in practice, and (e) reflection phases. The new generation learning object was designed and developed based on the Information Systems Success Model. At the end of the implementations, the new generation learning object components were identified as content acquisition, active learning activities, formative evaluation, and product creation. The new generation learning object developed within the scope of the study was tested in a real classroom environment and evaluated through the quality rubric, teacher and student interview forms. At the end of the first implementation, the pedagogical quality level was moderate, the content quality and technical quality levels were high. In the second cycle, unlike in the first cycle, the steps of pre-study and formative evaluation were added while students were developing their products, the learning scope and content amount were expanded, and the learning content was updated. As a result of the evaluation, the scores for pedagogical quality, content quality, and technical quality dimensions were examined and the scores obtained in the second cycle were found to be higher.tr_TR
dc.description.tableofcontentsÖz ii Abstract iii Teşekkür iv Tablolar Dizini vii Şekiller Dizini x Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xi Bölüm 1 Giriş 1 Problem Durumu 1 Araştırmanın Amacı ve Önemi 5 Araştırma Problemi 6 Sınırlılıklar 8 Tanımlar 8 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 10 Araştırmanın Kuramsal Temeli 10 İlgili Araştırmalar 19 İlgili Araştırmalar Özet 39 Bölüm 3 Yöntem 40 Tasarım Tabanlı Araştırma Yöntemi 40 Sentezlenmiş Jenerik Tasarım Tabanlı Araştırma Modeli 40 Çalışma Grubu 49 Veri Toplama Araçları 49 Araştırmacının Rolü 58 Araştırma Modeli 59 Veri Analizi 76 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 78 Araştırma Probleminin Sınanması 78 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 100 Sonuçlar ve Tartışma 100 Öneriler 108 Kaynaklar 109 EK-A: Öğrenme Nesnesi Kalite Rubriği 127 EK-B: Yeni Nesil Öğrenme Nesnesine Yönelik Öğrenci Görüşme Formu 131 EK-C: Yeni Nesil Öğrenme Nesnesine Yönelik Öğretmen Görüşme Formu 133 EK-Ç: Öğretmen Toplantılarından Görüntüler 135 EK-D: Yeni Nesil Öğrenme Nesnesi Arayüzü 136 EK-E: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 138 EK-F: Etik Beyanı 139 EK-G: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 140 EK Ğ: Thesis Originality Report 141 EK-H: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 142tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgi sistemleri başarı modelitr_TR
dc.subjectTasarım tabanlı araştırmatr_TR
dc.subjectZeki öğrenmetr_TR
dc.subjectZeki öğrenme nesnesitr_TR
dc.subjectInformation systems success modeltr_TR
dc.subjectDesign based researchtr_TR
dc.subjectSmart learningtr_TR
dc.subjectSmart learning objecttr_TR
dc.subject.lcshEğitimtr_TR
dc.titleYeni Nesil Öğrenme Nesnesi Tasarımı, Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeDesign, Developed And Evaluation Of New Generation Learning Object
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖğrenme nesnesi, bir öğrenme hedefi içeren öğrenme – öğretme sürecinde kullanılabilecek dijital bir objedir. Bu çalışmada bir öğrenme kaynağı olarak yeni nesil öğrenme nesnesi tasarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tasarım tabanlı araştırma yöntemiyle ortaöğretim düzeyinde 11. sınıf öğrencileri ile iki ayrı uygulama olacak şekilde gerçekleştirilmiştir. Her bir uygulama (a) Gerçek dünyadaki karmaşık bir problemin analizi, (b) çözüm tasarlama, (c) çözüm geliştirme, (d) uygulamada değerlendirme, (e) yansıma evrelerinden oluşmaktadır. Yeni nesil öğrenme nesnesi Bilgi Sistemleri Başarı Modeli temel alınarak tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Uygulamalar sonunda yeni nesil öğrenme nesnesi bileşenleri; içerik kazanımı, aktif öğrenme etkinlikleri, biçimlendirici değerlendirme, ürün oluşturma olarak belirlenmiştir. Çalışma kapsamında geliştirilen yeni nesil öğrenme nesnesi gerçek sınıf ortamında test edilmiş; kalite rubriği, öğretmen ve öğrenci görüşme formları aracılığıyla değerlendirilmiştir. İlk uygulama sonunda pedagojik kalite düzeyi orta, içerik kalitesi ve teknik kalite düzeyleri yüksek bulunmuştur. İkinci döngüde birinci döngüden farklı olarak öğrencilerin kendi ürünlerini geliştirirken ön çalışma yapma ve biçimlendirici değerlendirme adımları eklenmiş, öğrenme kapsamı, içerik miktarı genişletilmiş, öğrenme içeriği güncellenmiştir. Değerlendirme sonucunda pedagojik kalite, içerik kalitesi ve teknik kalite boyutlarına ait puanlar incelendiğinde, ikinci döngüde elde edilen puanların daha yüksek olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.lift2020-04-20T12:06:01Z
dc.identifier.ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-7232-7163tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster