Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSayın, Zülfükar
dc.contributor.authorIşık, Can İnan
dc.date.accessioned2019-09-17T12:31:20Z
dc.date.issued2019-08-23
dc.date.submitted2019-06-25
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8941
dc.description.abstractComputer games, could be determined as the side outcome of the technologic advancements in the 1940’s. At first what started as a hobby among computer engineers has evolved drastically until present day. The present revenue of the Computer Games industry is estimated to be 135 billion dollars. Becoming this large of an industry, computer games have had a quality requirement standardization. These standards have been observed as having a negative effect on the quality and authenticity of the games produced. On this thesis we are going to follow a path forward through art design, concept design and possible techniques that will avoid these negative effects. The first section of this thesis covers the historical progression of computer games and technologies. This research sheds a light on computer game genres created over time and computer game companies that had a great impact on the industry. The second section of the thesis focuses on concept design and how it has become useful over other industries. This chapter also includes a breakdown the most important uses of concept design in computer game designs and the importance of it in the production pipeline. Last part of this section covers the techniques and technologies that is used to create concept designs. The third section covers what we may call the Oscar’s of computer games industry, ‘’The Game Awards’’. This part focuses on the Art Direction awards of 2015, 2016 and 2017 winning 3 games and their concept design processes. The fourth section, includes the conclusion of the covered successful concept designs and their implementation to the given example. The example provided is based on the “Gilgamesh” epic. The reason of the choice of this epic is that it is told to be the first historical written story tablet of mankind. Also, even though the “Gilgamesh” epic belongs to the Mesopotamian culture, it is still considered to be a legacy for all mankind. On this implementation, ‘Gilgamesh’ epic tried to be addressed as a concept computer game, and analysed in the way the concept designs mentioned in section three.tr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBilgisayar oyunları
dc.subjectKonsept tasarımı
dc.subjectKonsollar
dc.subjectGrafik tasarım
dc.subjectKarakter tasarımı
dc.subjectUzam tasarımı
dc.subjectBölüm tasarımı
dc.subjectNesne tasarımı
dc.subjectDijital resimleme
dc.titleBilgisayar Oyunlarının Yapım Sürecinde Konsept Tasarımı, Üretilmesi ve Uygulanmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBilgisayar oyunları 1940’lı yıllarda atılan teknolojik adımların bir yan ürünüdür denilebilir. Başlarda bilgisayar mühendislerinin birer hobisi olarak var olan bilgisayar oyunları büyük bir çoklu medya ürünü olarak gelişen teknoloji ile birlikte kendisini güncelleyerek ve evrilerek günümüze kadar gelmiştir. Büyük bir sektör haline gelmesiyle birlikte bilgisayar oyunlarının üretim kalitesinde de bazı standartlaşmalar söz konusu olmuştur. Söz konusu standartlaşmalar bilgisayar oyunlarının içeriği ve özgünlüğünde bazı olumsuzluklara yol açmıştır. Konsept tasarımları alanında gözlenen sıradanlaşmanın özgün yaklaşımlarla nasıl kırılabileceğine vurgu yapılan bu çalışmanın birinci bölümünde bilgisayar oyunlarının bilgisayar teknolojileri ile birlikte tarihsel gelişimi incelenmiş ve bu gelişim sürecinde oluşan bilgisayar oyunu türleri ile başlıca bilgisayar oyunu geliştiren firmalara değinilmiştir. İkinci bölümde konsept tasarımının tarihsel gelişimi ve hangi alanlarda kullanıldığı üzerinde durulmuştur. Ardından konsept tasarımının bilgisayar oyunlarının tasarım ve yapım sürecindeki önemine değinilmiş ve konsept tasarımının hangi yöntem ve teknolojiler ile üretildiğine değinilmiştir. Üçüncü bölümde bilgisayar oyunları sektörünün Oscarı olarak nitelendirilebilecek “The Game Awards” ödüllerinden 2015, 2016 ve 2017 yıllarında sanat yönetimi dalında ödül almış üç oyunun konsept tasarımı süreçleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde, insanlık tarihinin bulunmuş ilk yazılı destanlarından biri ve Mezopotamya kültürüne ait bir eser olsa bile tüm insanlığa adanmış bir kültür mirası niteliği taşıyor olması nedeniyle, “Gilgameş” adlı bir konsept tasarımı gerçekleştirilmiş ve bu tez çalışması sürecinde elde edilen verilerden hareketle irdelenerek sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-09-17T12:31:20Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster