Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSavaş, Ufuk Tolga
dc.contributor.authorEskikan, Mehmet Eren
dc.date.accessioned2019-09-17T12:30:29Z
dc.date.issued2019-09-16
dc.date.submitted2019-07-09
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8939
dc.description.abstractOne cannot deny the influence of the interactions between the artwork and space on the ceramic art. The reason behind the ever growing importance of ceramic art as a means of artistic expression along with its functionality is due to the modernization effort. As a result of all these interactions, ceramic constitutes a significant material for the figurative sculpture formation which has become a trend within the art at the present time. Being present at every period of art, figurative forms are among the most significant components. Those forms being produced for various purposes since the early ages have moved to a different position today. With the transforming effect of the modern art, these forms have reached a position where they are now an object of art. 1960s have seen simultaneous and successive art movements in plastic arts. This study explores the relationship between space and art object at those times. It investigates the integrity of the art object with space within the context of the interrelation between space and the art object. In the 20th century, the relationship between space and the artwork has begun to be investigated and the artwork has become integrated with its environment. In this context, the traditional “observer” understanding has left its place to the observer model in which individuals themselves experience and become a part of the artwork. In this thesis, the relationship between the art object and space is presented with the examples of figurative sculpture. In the first section of the study, the object, the art object and the style and the content are explained and the concept of space is explored along with the development of art and its evolution throughout the history. In the second section of the study, the possible relations of applications and forms with object and space, and the artists handling the art are exemplified.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSeramik
dc.subjectFigür
dc.subjectMekan
dc.subjectNesne
dc.subject.lcshFigüratif,Mekan,Nesnetr_TR
dc.titleÖznel Seramik-Heykel Figürlerin, Kent Bağlamında Nesnemekan İlişkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSanat eseri ve mekan içerisinde ki etkileşimlerin seramik sanatı da ki yeri etkisi göz ardı edilemez. Seramik sanatının işlevselliğinden sonra artistik anlatımının da önem kazanması bulunduğu döneme ayak uydurma çabasındandır. Tüm bu etkileşimlerin sonucunda seramik, işlevsel amaçla üretiminin yanı sıra günümüzde kendi içerisinde bir eğilim haline gelen figüratif form anlayışı için önemli bir malzemedir. Sanatın her döneminde var olan figüratif formlar çağımızın en önemli unsurlarındandır. İlk çağlardan bu yana farklı amaçlarla ortaya çıkarılan formlar artık bambaşka bir konumdadır. Bu formlar, modern sanatın getirdiği birikimler bağlamında farklı bir boyut kazanarak sanat nesnesi konumuna gelmişlerdir. 1960’lar plastik sanatlarda birlikte ve peş peşe gelen sanat hareketlerine sahne olmuştur. Bu çalışmada o zamanlardan sanatta mekan ve nesne ilişkisi hakkında bilgi verilecektir. Mekanın sanat nesnesi üzerindeki bağlamı içerisinde, sanat nesnesinin mekanla bütünlüğü araştırılacaktır. 20.yy’la birlikte eser-mekan ilişkisi de sorgulanmaya başlanmıştır ve bu dönem, sanat eserinin çevresiyle bütünleşmesini sağlamıştır. Bu bağlamda geleneksel olan “izleyici” anlayışı da, yerini deneyimleyen ve sanat yapıtının bir parçası olan izleyici modeline bırakmıştır. "ÖZNEL SERAMİK-HEYKEL FİGÜRLERİN KENT BAĞLAMINDA NESNE-MEKAN İLİŞKİSİ" isimli bu tez çalışmasında, nesne-mekan ilişkisini figüratif örneklerle ortaya koymaktadır. İki ana bölümden oluşan tezin birinci bölümünde nesne, sanat nesnesi ve biçim içerik açıklanmış ve mekan konusnu irdelenmiş. Geçmişten günümüze kadar olan süreçte sanatın kısa tarihi anlatılmış ve örneklere değinilmiştir. İkinci bölümde uygulamalar ve formların nesne ve mekanla olabilecek bağları anlatılmaya çalışılmış ve figüratif çalışan sanatçılar örneklendirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR
dc.embargo.terms2 yiltr_TR
dc.embargo.lift2021-09-18T12:30:30Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess