Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAy, Zeynep Sonay
dc.contributor.authorYalvaç, Betül
dc.date.accessioned2019-09-16T06:16:06Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-26
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8909
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine skills of eighth grade students’ use of mathematical language in the field of algebra learning. The research was structured as a case study of qualitative research methods. The study group consist of eighth grade students studying in one of the public schools in Keçiören, Ankara. The data was obtained through clinical interviews. As a data collection tool, a 23-item test was determined in the area of algebra learning, which includes questions about the determined branches of mathematical language. The data collection tool prepared for the determined branches of mathematical language in algebra is composed of the help of the tests carried out in this field, the field scanning and the questions that the researcher herself has prepared. Content analysis, which is one of the qualitative analysis methods, was used for data analysis. When the obtained data is examined, it was found that the mathematical language usage of the students in the field of algebra learning was not sufficient. Some of the most difficult questions for students to answer were the ones that required using tables and graphics, while the easiest questions for students to answer were related to translating a verbal situation into written language. It is thought that activities to use mathematical language in mathematics classes will contribute to the development of students' language skills.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMatematiksel diltr_TR
dc.subjectCebirtr_TR
dc.subjectCebir öğrenme alanıtr_TR
dc.subjectOrtaokul öğrencileritr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleSekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebir Öğrenme Alanında Matematiksel Dili Kullanma Becerilerinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation Of The Eighth Grade Students' Skills Of Using Mathematical Language In Algebra Learning Fieldtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dili kullanma becerilerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili Keçiören ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören 30 ortaokul 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler klinik görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak cebir öğrenme alanında matematiksel dilin belirlenen dallarına yönelik olacağı düşünülen soruların olduğu 23 soruluk bir test kullanılmıştır. Cebirde matematiksel dilin belirlenen dallarına yönelik hazırlanan veri toplama aracı, bu alanda yapılan testlerden yardım alınarak, alan taraması yapılarak ve araştırmacının kendisinin de hazırladığı sorulardan oluşmaktadır. Verilerin analizi için nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yapılmıştır. Elde edilen veriler incelendiğine öğrencilerin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının yeterli düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin en kolay yaptığı sorular sözel olarak ifade edilen bir durumu yazılı formal dile çevirmek ile ilgili olurken en zorlandıkları sorular ise tablo ve grafik kullanmayı gerektiren sorular olmuştur. Matematik derslerinde matematiksel dili kullanmaya yönelik yapılacak etkinliklerin öğrencilerin dil becerilerinin gelişmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster