Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydoğdu , Cemil
dc.contributor.authorÜnsal , Atilla Ayaz
dc.date.accessioned2019-09-16T06:11:35Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-27
dc.identifier.citationÜnsal, A. A. (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gaz Basıncı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8905
dc.description.abstractThis study focuses on four-step multiple choice questions to reveal the conceptual misconceptions of intensity of science teacher candidates and to determine the ratio of science knowledge, information deficiencies and conceptual misconceptions about gas pressure. In order to achieve these goals, a four-stage Misconceptions About Gas Pressure Diagnose Test(MAGPDT) developed. The KR-20 reliability coefficient of the test was 0.855 for scientific knowledge and the KR-20 reliability coefficient of the misconception was 0.761. This test was applied to 635 students in Science Education Program in 2018-2019 academic year in order to determine their misconceptions about gas pressure. As a result of the research; In addition to the 8 misconceptions that have a value higher than 10% of science teacher candidates about gas pressure, a total of 22 misconceptions, some of which are included in the current literature, were identified in this study. Moreover, it was considered that the scientific knowledge levels were not sufficient and that it was inadequate for them to answer the questions correctly, to explain the reason for the answer and to be sure of these answers.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKavramtr_TR
dc.subjectGaz basıncıtr_TR
dc.subjectKavram yanılgısıtr_TR
dc.subjectFen bilgisi eğitimitr_TR
dc.subjectDört aşamalı kavram yanılgısı testitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::İlköğretimtr_TR
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gaz Basıncı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeDetermination Of Misconception About Gas Pressure Of Science Teacher Candidatestr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı dört aşamalı kavram yanılgısı tanı testi ile Fen Bilgisi Eğitimi’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının gaz basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını belirlemek ve gaz basıncı konusundaki kavram yanılgılarını, bilgi eksikliklerini ve bilimsel bilgilerinin oranını tespit etmektir. Bu nedenle mevcut amaca yönelik dört aşamalı Gaz Basıncı Kavram Yanılgısı Tanı Testi(GBKYTT) geliştirilmiştir. Testin bilimsel bilgi için KR-20 güvenirlik katsayısı 0,855, kavram yanılgısı için KR-20 güvenirlik katsayısı 0,761’dir. Geliştirilen bu test ile 2018-2019 öğretim yılında gaz basıncı konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla Fen Bilgisi Öğretmenliği Programındaki 635 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; gaz basıncı konusunda Fen Bilgisi öğretmen adaylarının %10 üzerinde değerlere sahip olan 8 kavram yanılgısının yanında bir kısmı alan yazında mevcut olan ve bir kısmı ilk defa bu araştırmada tespit edilen toplam 22 tane kavram yanılgısı ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca bilimsel bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı ve soruları doğru cevaplayabilme, cevabının nedenini açıklayabilme ve bu cevaplarından emin olmalarının yetersiz olduğuna kanaat getirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-03-20T06:11:35Z
dc.subject.mscMathematics Subject Classification::Fluid mechanics::Compressible fluids and gas dynamics, generaltr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Learning and Perception::Misconceptionstr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Science and Technology::Science Educationtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Science and Technology::Scientific Conceptstr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess