dc.contributor.advisor | Aydoğdu , Cemil | |
dc.contributor.author | Ünsal , Atilla Ayaz | |
dc.date.accessioned | 2019-09-16T06:11:35Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-27 | |
dc.identifier.citation | Ünsal, A. A. (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gaz Basıncı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi. (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8905 | |
dc.description.abstract | This study focuses on four-step multiple choice questions to reveal the conceptual misconceptions of intensity of science teacher candidates and to determine the ratio of science knowledge, information deficiencies and conceptual misconceptions about gas pressure. In order to achieve these goals, a four-stage Misconceptions About Gas Pressure Diagnose Test(MAGPDT) developed. The KR-20 reliability coefficient of the test was 0.855 for scientific knowledge and the KR-20 reliability coefficient of the misconception was 0.761. This test was applied to 635 students in Science Education Program in 2018-2019 academic year in order to determine their misconceptions about gas pressure. As a result of the research; In addition to the 8 misconceptions that have a value higher than 10% of science teacher candidates about gas pressure, a total of 22 misconceptions, some of which are included in the current literature, were identified in this study. Moreover, it was considered that the scientific knowledge levels were not sufficient and that it was inadequate for them to answer the questions correctly, to explain the reason for the answer and to be sure of these answers. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Kavram | tr_TR |
dc.subject | Gaz basıncı | tr_TR |
dc.subject | Kavram yanılgısı | tr_TR |
dc.subject | Fen bilgisi eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Dört aşamalı kavram yanılgısı testi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim::Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.::İlköğretim | tr_TR |
dc.title | Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gaz Basıncı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Determination Of Misconception About Gas Pressure Of Science Teacher Candidates | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı dört aşamalı kavram yanılgısı tanı testi ile Fen Bilgisi Eğitimi’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının gaz basıncı konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarını belirlemek ve gaz basıncı konusundaki kavram yanılgılarını, bilgi eksikliklerini ve bilimsel bilgilerinin oranını tespit etmektir. Bu nedenle mevcut amaca yönelik dört aşamalı Gaz Basıncı Kavram Yanılgısı Tanı Testi(GBKYTT) geliştirilmiştir. Testin bilimsel bilgi için KR-20 güvenirlik katsayısı 0,855, kavram yanılgısı için KR-20 güvenirlik katsayısı 0,761’dir. Geliştirilen bu test ile 2018-2019 öğretim yılında gaz basıncı konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla Fen Bilgisi Öğretmenliği Programındaki 635 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; gaz basıncı konusunda Fen Bilgisi öğretmen adaylarının %10 üzerinde değerlere sahip olan 8 kavram yanılgısının yanında bir kısmı alan yazında mevcut olan ve bir kısmı ilk defa bu araştırmada tespit edilen toplam 22 tane kavram yanılgısı ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca bilimsel bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı ve soruları doğru cevaplayabilme, cevabının nedenini açıklayabilme ve bu cevaplarından emin olmalarının yetersiz olduğuna kanaat getirilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fen Bilgisi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-03-20T06:11:35Z | |
dc.subject.msc | Mathematics Subject Classification::Fluid mechanics::Compressible fluids and gas dynamics, general | tr_TR |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Learning and Perception::Misconceptions | tr_TR |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Science and Technology::Science Education | tr_TR |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Science and Technology::Scientific Concepts | tr_TR |