Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirel, Melek
dc.contributor.authorÇatal, Turgay
dc.date.accessioned2019-09-16T06:10:07Z
dc.date.issued2019-08-19
dc.date.submitted2019-06-21
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8896
dc.description.abstractThe purpose of the research is to investigate lifelong learning in Turkey from past to present. Accordingly, lifelong learning in the process of historical change in Turkey was examined. In the study, firstly, conceptual and theoretical framework of lifelong learning is given; the objectives of lifelong learning and lifelong learning skills were explained; the relationship of this concept and non-formal education, adult education and public education is mentioned. In the following sections, the development process in Europe was examined and development process of lifelong learning in our country was explained in the findings section. The historical development of lifelong learning in Turkey was examined in two parts as pre-republic and post-republic. In this study, document analysis, one of the qualitative research methods, was used in accordance with the purpose of the research. For this purpose, first of all, the documents which are suitable for the purpose of the study and where they can be obtained were determined. The data needed to determine the conceptual and theoretical foundations of the research were obtained from books, theses prepared in the field, reports and articles prepared at national and international level. The documents that can be accessed during the research constitute the data set of the research. After checking the authenticity of the documents reached, the results were obtained by being analyzed in a systematic manner. Based on the literature review and the analyzed documents, it was seen that the lifelong learning concept is considered more important increasingly in Turkey. In parallel with the social, political, economic and technological developments experienced by the country, this approach has been reflected to all subsystems especially to the education system with an increasing acceleration.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİçindekiler Öz ii Abstract iii Teşekkür iv Simgeler ve Kısaltmalar Dizini vii Bölüm 1 Giriş 8 Problem Durumu 8 Araştırmanın Amacı ve Önemi 9 Araştırma Problemi 9 Sayıltılar 10 Sınırlılıklar 10 Tanımlar 10 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 11 Yaşam Boyu Öğrenme 11 İlgili Araştırmalar 49 Ulusal Araştırmalar 49 Uluslararası Araştırmalar 54 Bölüm 3 Yöntem 58 Araştırmanın Yöntemi 58 Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 58 Veri Toplama Süreci 58 Veri Toplama Araçları 59 Verilerin Analizi 59 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 60 Birinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 60 İkinci Alt Probleme İlişkin Bulgular ve Yorum 67 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 96 1. Alt Probleme İlişkin Sonuçlar 96 2. Alt Probleme İlişkin Sonuçlar 97 Öneriler 101 Kaynaklar 102 EK-A: Etik Komisyon İzin Muafiyeti Formu 120 EK-B: Etik Beyanı 121 EK-C: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 122 EK-Ç: Thesis Originality Report 123 EK-D: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 124  tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYaşam boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectYaşam boyu öğrenme becerileritr_TR
dc.subjectNitel araştırmatr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleGeçmişten Günümüze Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenmetr_TR
dc.title.alternativeLifelong Learning In Turkey From Past To Presenttr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı Türkiye’de geçmişten günümüze yaşam boyu öğrenmeyi incelemektir. Bu bağlamda yaşam boyu öğrenmenin Türkiye’deki tarihsel süreç içindeki değişimi irdelenmiştir. Çalışmada öncelikle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin kavramsal ve kuramsal çerçeve verilmiş; yaşam boyu öğrenmenin hedefleri ve yaşam boyu öğrenme becerilerine yönelik açıklamalarda bulunulmuş; söz konusu kavramın yaygın eğitim, yetişkin eğitimi ve halk eğitimi ile olan ilişkisine değinilmiştir. Çalışmanın ilerleyen bölümlerinde ise yaşam boyu öğrenmenin Avrupa’daki gelişim süreci incelenmiş ve bulgular bölümünde yaşam boyu öğrenmenin ülkemizdeki gelişim süreci açıklanmıştır. Yaşam boyu öğrenmenin Türkiye’deki tarihsel gelişimi Cumhuriyet öncesi ve sonrası olarak iki bölümde incelenmiştir. Araştırmada, çalışmanın amacına uygun olarak nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu amaçla öncelikle çalışma amacına uygun dokümanların neler olduğu ve nereden elde edilebilecekleri belirlenmiştir. Araştırmanın kavramsal ve kuramsal temellerini belirlemek için ihtiyaç duyulan verilere konu ile ilgili kitaplardan, alanda hazırlanmış tezlerden, ulusal ve uluslararası düzeyde hazırlanan raporlardan ve makalelerden ulaşılmıştır. Araştırma süresince ulaşılabilen dokümanlar bütünü araştırmanın veri setini oluşturmuştur. Ulaşılan dokümanların özgünlüğü kontrol edildikten sonra belirli bir sistematik içinde analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır. Yapılan alan yazın taramasına ve incelenen belgelere dayalı olarak Türkiye’de yaşam boyu öğrenme kavramının giderek daha da önemsendiği görülmüştür. Bu anlayış, ülkenin geçirdiği toplumsal, siyasal, ekonomik ve teknolojik gelişmelere paralel olarak eğitim sistemi başta olmak üzere tüm alt sistemlere giderek artan bir ivme ile yansımıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster