Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPehlivan, Serdar
dc.contributor.authorToraman Koray, Ezgi
dc.date.accessioned2019-07-31T08:33:39Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8476
dc.description.abstractEvery change occurring in the existing production types affects the other change and forms an interdisciplinary chain. When production types generated by the 21st century technologies allow creation of virtual environments, where individuals can form interactions, a new type of relationship is set: virtual environment and subject. Virtual environments with unique structural rules have transformed the subject to a user, with which it has a relationship, and it has enabled creation of a new environment as an alternative to corporeality. This environment, which can be viewed as parallel to corporeality, can be discussed as a dependent variable since it has the same subject placed in its center. It is dependent because it has the same subject in its center as its designer and receiver, and it is variable as much as it can bend the rules of corporeality. In this thesis, the relationship between the subject and virtual environment was scrutinized in the context of Lacanyen Subject Theory. The space relationship of virtual environment was discussed based on the space approach of Lefebvre. According to this, in the relationship of virtual environment and virtual realities, virtual realities attain a place as alternative and parallel spaces to corporeality due to their structures containing their subjects in the center. A virtual reality application, called “Fanus” (bell-jar), was performed in a completely enfolding virtual environment to allow reading of the existence type of the space in virtual environment and the transformation of the individual to a user. The application can be experienced by using 360 vr and equipment, which are completely enfolding virtual reality tools.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSanal ortamtr_TR
dc.subjectSanal gerçekliktr_TR
dc.subjectSanal mekântr_TR
dc.subjectÖznetr_TR
dc.subjectEtkileşimtr_TR
dc.subjectKullanıcıtr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlar::Görsel sanatlartr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlar::Çizim. Tasarım. İllüstrasyon.tr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Felsefe. Psikoloji. Din.::Felsefe (Genel)tr_TR
dc.titleSanal Ortamda Özne Olmak: 3 Boyutlu Animasyonla Etkileşim Arayışlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetMevcut üretim biçimlerinde meydana gelen her değişim diğerini etkileyerek disiplinlerarası bir zinciri çeker. 21. yüzyıl teknolojilerinin sağladığı üretim biçimleri de bireyin etkileşim kurabildiği sanal ortamlar yaratılmasına olanak sağladığında yeni bir ilişki biçimi hazırlamıştır: Sanal ortam ve Özne. Kendi yapısal kuralları olan sanal ortamlar, kendisiyle ilişki içerisindeki özneyi kullanıcıya dönüştürerek fizikselliğe alternatif yeni bir ortam yaratılmasını sağlamıştır. Merkezinde aynı öznenin yer alması nedeniyle fiziksel gerçekliğe paralel olarak değerlendirilebilecek bu ortam bağımlı bir değişken olarak ele alınabilir. Tasarlayıcı ve alımlayanı olarak merkezinde aynı özne olması nedeniyle bağımlı, fiziksel gerçekliğin kurallarını esnetebildiği ölçüde de değişkendir. Bu tezde de özne ve sanal ortam ilişkisi Lacanyen Özne kuramı bağlamında irdelenmiştir. Sanal ortamın mekân ilişkisi Lefebvre’nin mekân yaklaşımından hareketle ele alınmıştır. Buna göre sanal ortam ve gerçeklik ilişkisinde sanal gerçeklikler özne merkezli yapısıyla fiziksel gerçekliğe alternatif ve paralel mekânlar olarak yer edinmektedir. Mekânın sanal ortamda var olma şeklinin ve bireyin kullanıcıya dönüşümünün okunabilmesi için tamamen saran sanal ortamda “Fanus” isimli bir sanal gerçeklik uygulaması yapılmıştır. Uygulama tamamen saran sanal ortamların araçlarından sanal gerçeklik gözlüğü ve ekipmanlarıyla deneyimlenebilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2020-02-02T08:33:39Z
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Electronic design automation and methodology::Virtual realitytr_TR
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Systems, man, and cybernetics::Human computer interactiontr_TR
dc.subject.ieeeIEEE Thesaurus Terms::Communications technology::Visual communicationtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Arts::Designtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Communications Media::Animationtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Research and Theory::Communication Researchtr_TR
dc.subject.ericERIC Thesaurus::Individual in Social Context::Interactiontr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess