Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzçelik, Hüseyin
dc.contributor.authorBursa, Ülkü
dc.date.accessioned2019-07-26T11:37:11Z
dc.date.issued2019-07-19
dc.date.submitted2019-06-19
dc.identifier.citationSeramik, Hat Sanatı, Hüsn-i Hat, Yazı, Kaligrafi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8124
dc.description.abstractThe Arabic alphabet used in Islamic geography is especially respected for being the writing style of the Qur'an. In this geography where painting is prohibited, the search for beauty and aesthetics is found in the writing. As time passed, especially in the Ottoman period, the art of calligraphy reached its peak point. Calligraphy is a member of plastic arts. While it includes elements such as rhythm, balance, harmony, space and fullness required in all plastic arts, it also has a meticulous and disciplined structure. The art of calligraphy, which continues in the horizontal-vertical-diagonal plane, is able to respond to the non-figurative quests of modern art. In this study, the individual applications of calligraphy are integrated with the ceramic material. In the first part, the emergence of writing and writing types are mentioned. In the second part, the art of calligraphy is introduced and in the following part the relation of calligraphy with the ceramic is discussed and in the last section personal applications are presented.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER DİZİNİ ÖZ iv ABSTRACT v TEŞEKKÜRLER vi İÇİNDEKİLER DİZİNİ vii GÖRSEL DİZİNİ ix SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ 1 GİRİŞ 2 1. BÖLÜM: YAZININ TARİHİ VE ÇEŞİTLERİ 3 1.1 Yazının Kaynağı ve Doğuşu 3 1.2 Yazının Çeşitleri 7 1.2.1 Pikdogram Yazı 7 1.2.2 Çivi Yazısı 10 1.2.3 Alfabe 12 1.2.4 Kaligrafi 13 2. BÖLÜM: KALİGRAFİK YAZI ŞEKLİ “HAT” 14 2.1 Hat'tın Tanımı ve Hat Sanatı 14 2.2 Hat Sanatının Tarihçesi 19 2.2.1 İslam Yazısı ve Çeşitleri 22 2.2.2 Hat Sanatında Kullanılan Yazı Çeşitleri 25 2.2.3 İslam Yazısının Sanat Olarak Şekillenmesi 28 2.2.4 Ahenk 29 2.2.5 Kompozisyon 30 2.3 Hat Sanatının Seramik Form ve Yüzeylerde Uygulanması 31 2.3.1 Hat Sanatının Seramik Pano Üzerine Uygulanması 35 2.3.2 Hat Sanatının Seramik Günlük Eşyalar Üzerine Uygulanması 38 2.4 Sanatta Hat Unsurları 38 3. BÖLÜM: KİŞİSEL ÇALIŞMALAR 50 SONUÇ 74 KAYNAKLAR 77 Etik Beyanı 80 Orijinallik Raporu 81 Masters Thesis Orjinallity Report 82 Yayımlama ve Fikri Mülkiyet Hakları Beyanı 83tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHat Sanatıtr_TR
dc.subjectSeramiktr_TR
dc.subjectYazıtr_TR
dc.subjectAlfabetr_TR
dc.subjectArap Alfabesitr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Güzel sanatlartr_TR
dc.titleHat Sanatının Seramik Form ve Yüzeylerdeki Çağdaş Yorumutr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetİslam coğrafyasında kullanılan Arap alfabesi, özellikle Kur’an yazısı olduğu için saygı görmüştür. Resmin de yasak olduğu bu coğrafyada, güzellik ve estetik arayışı kendisini yazıda göstermiştir. Zaman içerisinde, özellikle de Osmanlı döneminde Hat Sanatı doruk noktasına ulaşmıştır. Hat Sanatı, plastik sanatların bir elemanı olarak karşımıza çıkar. Tüm plastik sanatlarda aranılan ritim, denge, ahenk, boşluk-doluluk gibi unsurları bünyesinde barındırırken, kendi özünde ölçülü ve disiplinli bir yapıya sahiptir. Modern sanatın non-figüratif arayışlarına da cevap verebilen, yatay-dikey-diyagonal düzlemde, son derece estetik ve sürekli hareketlerle devam eden Hat Sanatı, bu çalışmada, kişisel uygulamalarla seramik malzemeyle bütünleştirilmiştir. İlk bölümde yazının doğuşu ve yazı çeşitlerinden bahsedilmekte, ikinci bölümde Hat Sanatı tanıtılmakta, devamında ise seramikle ilişkisi konu edilmekte, son bölümde ise kişisel uygulamalar bulunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-07-26T11:37:11Z
dc.identifier.ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-8953-2489tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster