Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Murat
dc.contributor.authorAyyıldız, Pınar
dc.date.accessioned2019-07-26T08:34:20Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-03
dc.identifier.citationAPA 6tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8070
dc.description.abstractThis current study aims at inquiring into and discovering the epistemic beliefs of lecturers working at Educational Administration Departments through qualitative methods. The adopted research design is descriptive phenomenology and data collection tool is comprised of semi-structured questions posed throughout one-onone and face to face interviews to the relevant participants. These participants are 29 lecturers working at Educational Administration Departments in 3 state universities in Ankara during the first term of 2018-19 Academic Year. The results indicate that participants hold unique epistemic beliefs pertaining to the very field and that this is valid for their evaluations of possibility of knowledge, truth of knowledge, justifying knowledge and boundaries of knowledge regarding the field. In addition, it is observed that participants’ unique epistemic beliefs in relation to the knowledge of the field bear certain commonalities as well.tr_TR
dc.description.tableofcontentsçindekiler Öz................................................................................................................................ii Abstract ...................................................................................................................... iii Teşekkür.....................................................................................................................iv Tablolar Dizini........................................................................................................... viii Şekiller Dizini ..............................................................................................................ix Simgeler ve Kısaltmalar Dizini .....................................................................................x Bölüm 1 Giriş .............................................................................................................. 1 Problem Durumu ................................................................................................... 19 Araştırmanın Amacı ve Önemi .............................................................................. 24 Araştırma Problemi................................................................................................ 25 Sayıltılar ................................................................................................................ 26 Sınırlılıklar ............................................................................................................. 26 Tanımlar................................................................................................................ 26 Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar.................................. 28 İlgili Terimler ve Gelişim Süreçleri ......................................................................... 28 Kuramsal Temel .................................................................................................... 48 Bölüm 3 Yöntem ....................................................................................................... 54 Araştırma Modeli ve Deseni .................................................................................. 54 Çalışma Grubu ...................................................................................................... 57 Veri Toplama Süreci.............................................................................................. 59 Veri Toplama Araçları............................................................................................ 65 Verilerin Analizi...................................................................................................... 66 Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar.................................................................................. 68 Tema 1: Eğitim Yönetimi Alanında Bilginin İmkânı................................................ 68 Tema 2: Eğitim Yönetimi Alanında Bilginin Doğruluğu .......................................... 80 Tema 3: Eğitim Yönetimi Alanında Bilginin Gerekçelendirilmesi ........................... 91 Tema 4: Eğitim Yönetimi Alanında Bilginin Sınırı ................................................ 106 vii Değerlendirme..................................................................................................... 131 Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler..................................................................... 134 Kaynaklar................................................................................................................ 143 EK-A: Gönüllü Katılım Formu ................................................................................. 203 EK-B: Görüşme Formu ........................................................................................... 204 EK-C: Etik Komisyonu Onay Bildirimi ..................................................................... 206 EK-Ç: Gazi Üniversitesi İzin Yazısı......................................................................... 207 EK-D: Ankara Üniversitesi İzin Yazısı..................................................................... 210 EK-E: Hacettepe Üniversitesi İzin Yazısı................................................................ 211 EK-F: Etik Beyanı ................................................................................................... 213 EK-G: Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu .................................................... 214 EK-H: Dissertation Originality Report ..................................................................... 215 EK-I: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı ................................................. 216tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim yönetimi (educational administration)tr_TR
dc.subjectEğitim yönetimi alan bilgisi (knowledge in the field of educational administration)
dc.subjectEğitim yönetimi öğretim elemanları (lecturers in educational administration)
dc.subjectEpistemik inançlar (epistemic beliefs)
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleEğitim Yönetimi Öğretim Elemanlarının Alanın Bilgisine Dair Epistemik İnançlarıtr_TR
dc.title.alternativeEpistemic Beliefs Of Lecturers Pertaining To The Knowledge Of The Field In Educational Administrationtr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Eğitim Yönetimi öğretim elemanlarının alanın bilgisine dair epistemik inançlarını nitel yollar ile derinlemesine inceleyerek keşfetmektir. Çalışma nitel desenlerden betimleyici fenomenoloji deseni ile düzenlenmiş ve araştırmada yüz yüze bire bir görüşmeler aracılığıyla katılımcılara birtakım yarı yapılandırılmış sorular iletilmiştir. Anılan katılımcılar, 2018-19 Akademik Yılı ilk yarıyılı itibariyle Ankara ilinde yer alan 3 devlet üniversitesindeki Eğitim Yönetimi Bilim Dalında görev yapmakta olan toplam 29 öğretim elemanının oluşturduğu çalışma grubudur. Elde edilmiş olan araştırma sonuçları ile ilgili öğretim elemanlarının, alanın bilgisine ilişkin özgün epistemik inançlara sahip oldukları ortaya çıkarılmış ve bu durumun araştırma uyarınca kendilerinin bilginin imkânı, doğruluğu, gerekçelendirilmesi ve sınırlarını değerlendirirlerken etkili olduğu izlenmiştir. Ayrıca katılımcıların eğitim yönetimi alan bilgisi yönünden kişisel epistemolojileri incelendiğinde, ortak birtakım epistemik inançları benimsemiş oldukları da görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.identifier.ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-2644-7981tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster