Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBarışkın, Elif
dc.contributor.authorÖzel Aytekin, Nuket
dc.date.accessioned2019-07-18T08:04:35Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-19
dc.identifier.citationAltshuler, S. J. ve Poertner, J. (2002). The child health and illness profile-Adolescent edition: Assessing well-being in group homes or institutions. Child Welfare, 81(3), 495-513. Aral, N., Gürsoy, F. ve Yıldız Bıçakçı, M. (2006). Yetiştirme yurdunda kalan ve kalmayan kız ergenlerin yalnızlık düzeylerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 10-19. Aran, O. (2006). The connection between personal and interpersonal resources and subjective well-being in diabetic and healthy adolescents (in Hebrew) (Yayımlanmamış doktora tezi). Tel Aviv University, Tel Aviv. Aslan, B. (1997) Kurum bakımında bulunan korunmaya muhtaç çocukların davranış sorunları (Adana ilinde bir araştırma) (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Aşık, E. (2006). Yetiştirme yurdunda kalan gençlerin ergenlik sorunları ve başetmeleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. Attar-Schwartz, S. (2008). Emotional, behavioral and social problems among Israeli children in residential care: A multi-level analysis. Children and Youth Services Review, 30(2), 229-248. Ayaz, M., Ayaz, A. B., Başgül, Ş. S., Karakaya, I., Gülen Şişmanlar, Ş. ve Yar, A. (2012). 3-5 yaş grubu kurum bakımındaki çocuklarda ruhsal hastalık sıklığı ve ilişkili etmenler. Türk Psikiyatri Dergisi, 23(2), 82-88. Balcı, T. (1999). Yetiştirme yurdu ile ailesi yanında kalan öğrencilerin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin okul başarılarına etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun. Barnea, Z., Teichman, M. ve Rahav, G. (1993). Substance use and abuse among deviant and non-deviant adolescents in Israel. Journal of Drug Education, 23(3), 223- 236. Beckett, C., Maughan, B., Rutter, M., Castle, J., Colvert, E., Grootheues, C., …Stevens, S. (2006). Do the effects of early severe deprivation on cognition persist into early adolescence? Findings from the English and Romanian adoptees study. Child Development, 77(3), 696-711. Bedir, E. (1998). Denizli ili 12-18 yaş yetiştirme yurdu çocuklarının fiziksel ve ruhsal durumlarının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli. Benjet, C. ve Hernandez-Guzman, L. (2001). Gender differences in psychological well- being of Mexican early adolescents. Adolescence, 36, 47-65. Berger, E. M. (1952). The relation between expressed acceptance of self and expressed acceptance of others. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 47(4), 778-782. Bernard, M. E. (Ed.). (2014). The strength of self-acceptance: Theory, practice and research. New York: Springer. Blascovich, J. ve Tomaka, J. (1991). Measures of self-esteem. Measures of personality and social psychological attitudes, 1, 115-160. Bowlby, J. (2008). A secure base: Parent-child attachment and healthy human development. New York: Basic books. Boyraz, G. ve Aydın, G. (2016). Yetiştirme yurdu ve anne-baba yanında kalan ergenlerde öğrenilmiş güçlülük. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(20), 59-64. Browne, K. (2009). The risk of harm to young children in institutional care. London: Save the Children, https://www.thinkchildsafe.org/thinkbeforedonating/wp- content/uploads/The-Risk-Of-Harm-To-Young-Children-In-Institutional-Care- Save-The-Children.pdf Bulut, I. (1995). Korunmaya muhtaç genç kızların ruh sağlığına etki eden psikolojik faktörler. Kriz Dergisi, 3(1-2), 104-113. Burns, D. D., Rude, S., Simons, A. D., Bates, M. A. ve Thase, M. E. (1994). Does learned resourcefulness predict the response to cognitive behavioral therapy for depression? Cognitive Therapy and Research, 18(3), 277-291. Carey, M. P., Carey, K. B., Carnrike, C. L. M. ve Meisler, A. W. (1990). Learned resourcefulness, drinking, and smoking in young adults. The Journal of Psychology, 124(4), 391-395. Cebe, F. (2005). Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumu yetiştirme yurtlarında barınan çocukların “benlik saygısı”, “depresyon”, “kaygı” skorlarının ailesi yanında kalan çocuklarla karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul. Cenkseven, F. ve Akbaş, T. (2007). Examining the predictors of subjective and psychological well-being of university students. Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, 3(27), 43-65. Cenkseven, F. (2004). Üniversite ögrencilerinde öznel ve psikolojik iyi olmanin yordayicilarinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana. Chamberlain, J. M. ve Haaga, D. A. (2001). Unconditional self-acceptance and psychological health. Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy, 19(3), 163-176. Cheung, S. Y. ve Heath, A. (1994). After care: the education and occupation of adults who have been in care. Oxford review of education, 20(3), 361-374. Chisholm, K. (1998). A three year follow‐up of attachment and indiscriminate friendliness in children adopted from Romanian orphanages. Child Development, 69(4), 1092-1106. Christopher, J. C. (1999). Situating psychological well‐being: Exploring the cultural roots of its theory and research. Journal of Counseling & Development, 77(2), 141-152. Cirhinlioğlu, F. G. (2006). Üniversite öğrencilerinde utanç eğilimi, dini yönelimler, benlik kurguları ve psikolojik iyilik hali arasındaki ilişkiler (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Clarke, P. J., Marshall, V. W., Ryff, C. D. ve Rosenthal, C. J. (2000). Well-being in Canadian seniors: Findings from the Canadian study of health and aging. Canadian Journal on Aging, 19, 139–159. Coetzee, S. C. ve Cilliers, F. (2003). The theoretical-empirical fit between three psychological wellness constructs: Sense of coherence, learned resourcefulness and self-actualisation. South African Journal of Labour Relations, 27(1), 4-24. Coombs, R. H. (1991). Marital status and personal well-being: A literature review. Family Relations, 40, 97-102. Cooper, H., Okamura, L. ve McNeil, P. (1995). Situation and personality correlates of psychological well-being: Social activity and personal control. Journal of Research in Personality, 29, 395-417. Csikszentmihalyi, M. ve Seligman, M. E. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55(1), 5-14. Çelebi, E. (2016). Yaşlı ve çocuk grupları ile çalışan psikologlarda mesleki tükenmişlik, psikolojik iyi oluş ve yaşam kalitesi düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi, İstanbul. Çetin, H. ve Çavuşoğlu, H. (2009). Yetiştirme yurdunda ve aileleri ile yaşayan adölesanların benlik saygıları ve psikolojik belirtilerinin karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 2(4), 137-144. Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü (ÇHGM). (2018). 2018 Yılı Yıl Sonu Verileri. 21.02.2019 tarihinde https://www.ailevecalisma.gov.tr/uploads/chgm/uploads/ pages/istatistikler/2018-5c62a51c75b1f.pdf Dağ, İ. (1991). Rosenbaum’un Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği’nin üniversite öğrencileri için güvenirliği ve geçerliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 2(4), 269-274. Diener, E. (1984). Subjective well-being. Psychological Bulletin, 95, 542-575. Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E. ve Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125(2), 276-302. Dilmaç, B. ve Bozgeyikli, H. (2009). Öğretmen adaylarının öznel ı̇yı̇ olma ve karar verme stı̇llerı̇nı̇n ı̇ncelenmesı̇. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 171- 187. Dirksen, S. R. (2000). Predicting well‐being among breast cancer survivors. Journal of Advanced Nursing, 32(4), 937-943. Dozier, M., Zeanah, C. H., Wallin, A. R. ve Shauffer, C. (2012). Institutional care for young children: Review of literature and policy implications. Social Issues and Policy Review, 6(1), 1-25. Edwards, D. ve Riordan, S. (1994). Learned resourcefulness in black and white South African university students. The Journal of Social Psychology, 134(5), 665-675. Ellis, A. (2005). Can rational-emotive behavior therapy (REBT) and acceptance and commitment therapy (act) resolve their differences and be integrated? Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavior Therapy, 23(2), 153-168. Erim, B. (2001). Yetiştirme yurtlarında ve aileleri yanında yaşayan ergenlerin, benlik saygısı, depresyon ve yalnızlık düzeyleri ile sosyal destek sistemleri açısından karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K. ve O'Brien, S. (1991). Perfectionism and learned resourcefulness in depression and self-esteem. Personality and Individual Differences, 12(1), 61-68. Gable, S. L. ve Haidt, J. (2005). What (and why) is positive psychology? Review of General Psychology, 9(2), 103-110. Gallagher, M. W., Lopez, S. J. ve Preacher, K. J. (2009). The hierarchical structure of well‐being. Journal of Personality, 77(4), 1025-1050. Gintner, G. G., West, J. D. ve Zarski, J. J. (1989). Learned resourcefulness and situation-specific coping with stress. The Journal of Psychology, 123(3), 295- 304. Goff, A. M. (2009). Stressors, academic performance, and learned resourcefulness in baccalaureate nursing students (Doktora tezi). University of North Carolina Greensboro, Greensboro. Gove, W. R., Hughes, M. ve Style, C. B. (1983). Does marriage have positive effects on the psychological well-being of the individual? Journal of Health and Social Behavior, 24(2), 122-131. Gove, W. R., Style, C. B. ve Hughes, M. (1990). The effect of marriage on the well- being of adults: A theoretical analysis. Journal of Family Issues, 11(1), 4-35. Gökçearslan Çifci, E., Kardeş, T., Zubaroğlu Yanardağ, M. ve Akgün, R. (2016). Türkiye’de kurum bakımı deneyimi olan bireylerin iş ve yaşam doyumlarının incelenmesi üzerine bir araştırma: Ankara ili örneği. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, (37), 9-31. Groark, C. J., Muhamedrahimov, R. J., Palmov, O. I., Nikiforova, N. V. ve McCall, R. B. (2005). Improvements in early care in Russian orphanages and their relationship to observed behaviors. Infant Mental Health Journal: Official Publication of the World Association for Infant Mental Health, 26(2), 96-109. Gunnar, M.R. ve Van Dulmen, M.H. (2007). Behavior problems in postinstitutionalized internationally adopted children. Development and Psychopathology, 19(1), 129- 148. Güloğlu, B. ve Aydın, G. (2007). İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük ve otomatik düşünce biçimi arasındaki ilişki. Hacettepe University The Journal of Education, 33, 157-168. Gündoğdu, M. ve Zeren, Ş. G. (2016). Yetiştirme yurdunda ve ailesinin yanında kalan ergenlerin kimlik gelişimlerinin karşılaştırılması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 3(22), 57-63. Hamurcu, H. (2011). Ergenlerin yetkinlik inançları ve psikolojik iyi oluşlarını yordamada psikolojik ihtiyaçlar (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya. Heidrich, S. M. (1993). The relationship between physical health and psychological well-being in elderly women: A developmental perspective. Research in Nursing & Health, 16(2), 123-130. Herman, D. B., Susser, E. S. ve Struening, E. L. (1994). Childhood out-of-home care and current depressive symptoms among homeless adults. American Journal of Public Health, 84(11), 1849-1851. Hodges, J. ve Tizard, B. (1989). Social and family relationships of ex‐institutional adolescents. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 30(1), 77-97. Hori, M. (2010). Gender differences and cultural contexts: psychological well-being in cross-national perspective (Yayımlanmamış doktora tezi). Louisiana State University, Louisiana. Huang, C. Y., Guo, S. E., Hung, C. M., Shih, S. L., Lee, L. C., Hung, G. C. ve Huang, S. M. (2010). Learned resourcefulness, quality of life, and depressive symptoms for patients with breast cancer. Oncology Nursing Forum, 37(4), 280-287. Huang, C. Y., Sousa, V. D., Tu, S. Y. ve Hwang, M. Y. (2005). Depressive symptoms and learned resourcefulness among Taiwanese female adolescents. Archives of Psychiatric Nursing, 19(3), 133-140. Jahoda, M. (1958). Current concepts of positive mental health. New York: Basic Books. Jarrett, R. B., Giles, D. E., Gullion, C. M. ve Rush, A. J. (1991). Does learned resourcefulness predict response to cognitive therapy in depressed outpatients? Journal of Affective Disorders, 23(4), 223-229. Joshanloo, M. (2014). Eastern conceptualizations of happiness: Fundamental differences with western views. Journal of Happiness Studies, 15(2), 475-493. Kalaycı, H. (2007). Yetiştirme yurtlarındaki çocuklarda sosyal dışlanma riski (Tokat ve Turhal örneği) (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya. Kaplan, G. A., Shema, S. J. ve Leite, C. M. A. (2008). Socioeconomic determinants of psychological well-being: the role of income, income change, and income sources during the course of 29 years. Annals of Epidemiology, 18(7), 531-537. Karabeyeser, M. (2013). Üniversite öğrencilerinin anne baba tutumu ve stresli yaşam olaylarına göre psikolojik iyi oluşu (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Kelley, E. C. (1962). The fully functioning self. Perceiving, behaving, becoming, 9-20. Kelley, T. M. ve Stack, S. A. (2000). Thought recognition, locus of control, and adolescent well-being. Adolescence, 35(139), 531-550. Kendler, K. S., Neale, M. C., Kessler, R. C., Heath, A. C., & Eaves, L. J. (1992). Childhood parental loss and adult psychopathology in women: a twin study perspective. Archives of General Psychiatry, 49(2), 109-116. Kennett, D.J. (1994). Academic self-management counseling: Preliminary evidence for the importance of learned resourcefulness on program success. Studies in Higher Education, 19(3), 295–307. Kennett, D. J. ve Ackerman, M. (1995). Importance of learned resourcefulness to weight loss and early success during maintenance: Preliminary evidence. Patient Education and Counseling, 25(2), 197-203. Kennett, D. J. ve Nisbet, C. (1998). The influence of body mass index and learned resourcefulness skills on body image and lifestyle practises. Patient Education and Counseling, 33(1), 1-12. Kessler, R. C., McLaughlin, K. A., Green, J. G., Gruber, M. J., Sampson, N. A., Zaslavsky, A. M., ...Benjet, C. (2010). Childhood adversities and adult psychopathology in the WHO World Mental Health Surveys. The British Journal of Psychiatry, 197(5), 378-385. Keyes, C. L., Shmotkin, D. ve Ryff, C. D. (2002). Optimizing well-being: The empirical encounter of two traditions. Journal of Personality and Social Psychology, 82(6), 1007-1022. Kirkcaldy, B. D., Furnham, A. F. ve Siefen, R. G. (2010). Social, family and psychological predictors of obsessive-compulsive behaviour among children and adolescents. School Psychology International, 31(1), 42-59. Kjelsberg, E. ve Nygren, P. (2004). The prevalence of emotional and behavioural problems in institutionalized childcare clients. Nordic Journal of Psychiatry, 58(4), 319-325. Kutlu, M. (1992). Yetiştirme yurdunda ve ailesi yanında kalan öğrencilerin özsaygı ve düzeylerini etkileyen bazı değişkenler (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya. Lamb, K. A., Lee, G. R. ve DeMaris, A. (2003). Union formation and depression: Selection and relationship effects. Journal of Marriage and Family, 65(4), 953- 962. Lai, C. (2005). Learned resourcefulness, cognitive processes, and adaptive functioning in depressed adults (Yayımlanmamış doktora tezi). Case Western Reserve University, Cleveland. Lee, G. R., Seccombe, K. ve Shehan, C. L. (1991). Marital status and personal happiness: An analysis of trend data. Journal of Marriage and the Family, 53(4), 839-844. MacLachlan, I. M. (1985). Learned resourcefulness, depression and self esteem. IRCS Medical Science: Psychology & Psychiatry, 13, 816-817. MacLean, K. (2003). The impact of institutionalization on child development. Development and Psychopathology, 15(4), 853-884. Maier, E. H. ve Lachman, M. E. (2000). Consequences of early parental loss and separation for health and well-being in midlife. International Journal of Behavioral Development, 24(2), 183-189. Maslow, A. (1968). Some educational implications of the humanistic psychologies. Harvard Educational Review, 38(4), 685-696. McWhirter, B. T. (1997). Loneliness, learned resourcefulness, and self‐esteem in college students. Journal of Counseling & Development, 75(6), 460-469. Meichenbaum, D. (1977). Cognitive behaviour modification. Cognitive Behaviour Therapy, 6(4), 185-192. Moe, K. (2012). Factors influencing women’s psychological well-being within a positive functioning framework (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Kentucky, Kentucky. Nelson, C. A., Zeanah, C. H., Fox, N. A., Marshall, P. J., Smyke, A. T. ve Guthrie, D. (2007). Cognitive recovery in socially deprived young children: The Bucharest Early Intervention Project. Science, 318(5858), 1937-1940. O'connor, T. G., Rutter, M. ve English and Romanian Adoptees Study Team (2000). Attachment disorder behavior following early severe deprivation: Extension and longitudinal follow-up. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 39(6), 703-712. Öntaş Cankurtaran Ö. (1998). Kurum bakımı deneyimi olan genç yetişkinlerin sosyal destek sistemleri ve ruh sağlığı durumları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Özdemir, N., Sefer, N. ve Türkdoğan, D. (2008). Bir sosyal sorumluluk projesi örneği:" korunmaya muhtaç çocuklar." C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi/Journal of Social Sciences, 32(2), 283-305. Patterson, T. G. ve Joseph, S. (2006). Development of a self‐report measure of unconditional positive self‐regard. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 79(4), 557-570. Polatcı, S. ve Boyraz, E. (2010). Öğretmenlerin öğrenilmiş güçlülüklerinin kaynak ve sonuçlarına ilişkin bir model önerisi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(4), 137-154. Quinton, D., Rutter, M. ve Liddle, C. (1984). Institutional rearing, parenting difficulties and marital support. Psychological Medicine, 14(1), 107-124. Pollak, S. D., Nelson, C. A., Schlaak, M. F., Roeber, B. J., Wewerka, S. S., Wiik, K. L., ...Gunnar, M. R. (2010). Neurodevelopmental effects of early deprivation in postinstitutionalized children. Child Development, 81(1), 224-236. Rogers, C. R. (1974). Toward becoming a fully functioning person. Readings in Human Development: A Humanistic Approach, 33, 33-45. Rogers, C. R. (1995). On becoming a person: A therapist's view of psychotherapy. New York: Houghton Mifflin Harcourt. Ronen, T., Abuelaish, I., Rosenbaum, M., Agbaria, Q. ve Hamama, L. (2013). Predictors of aggression among Palestinians in Israel and Gaza: Happiness, need to belong, and self-control. Children and Youth Services Review, 35(1), 47-55. Ronen, T. ve Rosenbaum, M. (2010). Developing learned resourcefulness in adolescents to help them reduce their aggressive behavior: Preliminary findings. Research on Social Work Practice, 20(4), 410-426. Ronen, T. ve Seeman, A. (2007). Subjective well being of adolescents in boarding schools under threat of war. Journal of Traumatic Stress: Official Publication of the International Society for Traumatic Stress Studies, 20(6), 1053-1062. Rosenbaum, M. (1980a). A schedule for assessing self-control behaviors: Preliminary findings. Behavior Therapy, 11(1), 109-121. Rosenbaum, M. (1980b). Individual differences in self-control behaviors and tolerance of painful stimulation. Journal of Abnormal Psychology, 89(4), 581-590. Rosenbaum, M. (1989). Self-control under stress: The role of learned resourcefulness. Advances in Behaviour Research and Therapy, 11(4), 249-258. Rosenbaum, M. (1993). The three functions of self-control behaviour: Redressive, reformative and experiential. Work & Stress, 7(1), 33-46. Rosenbaum, M. ve Ben-Ari, K. (1985). Learned helplessness and learned resourcefulness: Effects of noncontingent success and failure on individuals differing in self-control skills. Journal of Personality and Social Psychology, 48(1), 198-215. Rosenbaum, M. ve Jaffe, Y. (1983). Learned helplessness: The role of individual differences in learned resourcefulness. British Journal of Social Psychology, 22(3), 215-225. Rosenbaum, M. ve Palmon, N. (1984). Helplessness and resourcefulness in coping with epilepsy. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 52(2), 244-253. Rosenbaum, M. ve Ronen, T. (2013). Emotional well-being and self-control skills of children and adolescents: The Israeli perspective. C. L. M. Keyes (Ed.) Mental Well-Being (e-kitap) içinde (s. 209-229). Dordrecht: Springer. Ross, D. (1980). Aristotle, The nicomachean ethics. The world’s classics. New York: Oxford University Press. Roy, P. ve Rutter, M. (2006). Institutional care: Associations between inattention and early reading performance. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 47(5), 480-487. Rutter, M., Beckett, C., Castle, J., Colvert, E., Kreppner, J., Mehta, M., ...Sonuga- Barke, E. (2007). Effects of profound early institutional deprivation: An overview of findings from a UK longitudinal study of Romanian adoptees. European Journal of Developmental Psychology, 4(3), 332-350. Ryan, R. M. ve Deci, E. L. (2001). On happiness and human potentials: A review of research on hedonic and eudaimonic well-being. Annual Review of Psychology, 52(1), 141-166. Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57(6), 1069-1081. Ryff, C. D. (1991). Possible selves in adulthood and old age: a tale of shifting horizons. Psychology and Aging, 6, 286-295. Ryff, C. D. (2014). Psychological well-being revisited: Advances in the science and practice of eudaimonia. Psychotherapy and Psychosomatics, 83(1), 10-28. Ryff, C. D. ve Keyes, C. L. M. (1995). The structure of psychological well-being revisited. Journal of Personality and Social psychology, 69(4), 719-727. Ryff, C. D., Lee, Y. H., Essex, M. J. ve Schmutte, P. S. (1994). My children and me: Midlife evaluations of grown children and of self. Psychology and Aging, 9(2), 195-205. Ryff, C. D., Magee, W. J., Kling, K. C. ve Wing, E. H. (1999). Forging macro-micro linkages in the study of psychological well-being. The Self and Society in Aging Processes, 247-278. Ryff, C. D. ve Singer, B. (1996). Psychological well-being: Meaning, measurement, and implications for psychotherapy research. Psychotherapy and Psychosomatics, 65(1), 14-23. Ryff, C. D. ve Singer, B. (1998). The contours of positive human health. Psychological Inquiry, 9(1), 1-28. Ryff, C. D. ve Singer, B. (2000). Interpersonal flourishing: A positive health agenda for the new millennium. Personality and Social Psychology Review, 4(1), 30-44. Ryff, C. D. ve Singer, B. H. (2006). Best news yet on the six-factor model of well- being. Social Science Research, 35(4), 1103-1119. Ryff, C. D. ve Singer, B. H. (2008). Know thyself and become what you are: A eudaimonic approach to psychological well-being. Journal of Happiness Studies, 9(1), 13-39. Seligman, M. E. (2002). Positive psychology, positive prevention, and positive therapy. Handbook of Positive Psychology, 2(2002), 3-12. Seeley, E. A. ve Gardner, W. L. (2006). Succeeding at self-control through a focus on others: The roles of social practice and accountability in self-regulation. K. D. Vohs ve E. J. Finkel (Ed.), Self and Relationships: Connecting Intrapersonal and Interpersonal Processes içinde (s. 407-425). New York: Guilford Press. Shostrom, E. L. (1964). An inventory for the measurement of self-actualization. Educational and Psychological Measurement, 24, 207-218. Siva, N. A. (1991). İnfertilite'de stresle başetme, öğrenilmiş güçlülük ve depresyonun incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Simons, A. D., Lustman, P. J., Wetzel, R. D. ve Murphy, G. E. (1985). Predicting response to cognitive therapy of depression: The role of learned resourcefulness. Cognitive Therapy and Research, 9(1), 79-89. Sloutsky, V. M. (1997). Institutional care and developmental outcomes of 6- and 7-year- old children: A contextualist perspective. International Journal of Behavioral Development, 20(1), 131-151. Springer, K. W., Pudrovska, T. ve Hauser, R. M. (2011). Does psychological well-being change with age? Longitudinal tests of age variations and further exploration of the multidimensionality of Ryff’s model of psychological well-being. Social Science Research, 40(1), 392-398. Smyke, A. T., Dumitrescu, A. ve Zeanah, C. H. (2002). Attachment disturbances in young children. I: The continuum of caretaking casualty. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 41(8), 972-982. Şimşek, Z., Erol, N., Öztop, D. ve Münir, K. (2007). Prevalence and predictors of emotional and behavioral problems reported by teachers among institutionally reared children and adolescents in Turkish orphanages compared with community controls. Children and Youth Services Review, 29(7), 883-899. Şimşek, Z., Erol, N., Öztop, D. ve Özer Özcan, Ö. (2008). Epidemiology of emotional and behavioral problems in children and adolescents reared in orphanages: A national comparative study. Turkish Journal of Psychiatry, 19(3), 235-246. Timur, M. S. (2008). Boşanma sürecinde olan ve olmayan evli bireylerin psikolojik iyi oluş düzeylerini etkileyen faktörlerin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara. Tümkaya, S. (2005). Ailesi yanında ve yetiştirme yurdunda kalan ergenlerin umutsuzluk düzeylerinin karşılaştırılması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(4), 445-459. Türkel, Y. D. (2006). The relationship between parenting style and learned resourcefulness (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Tütüncü, M. (2012). Yönetici ve çalışanların psikolojik iyi olma ve stres düzeyleri açısından karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul. Tyrka, A. R., Wier, L., Price, L. H., Ross, N. S. ve Carpenter, L. L. (2008). Childhood parental loss and adult psychopathology: Effects of loss characteristics and contextual factors. The International Journal of Psychiatry in Medicine, 38(3), 329-344. Uras, B. (2001). Kurum bakımında olan ve ailesi yanında kalan çocuklarda öğrenilmiş çaresizlik ile depresyon puanlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, İzmir. Üstün, B. (2008). Yetiştirme yurdu deneyimi olan genç yetişkinlerin çocuklarının duygusal ve davranışsal sorunları (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Üstüner, S., Erol, N. ve Şimşek, Z. (2005). Koruyucu aile bakımı altındaki çocukların davranış ve duygusal sorunları. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 12(3), 130-140. Viner, R. M. ve Taylor, B. (2005). Adult health and social outcomes of children who have been in public care: Population-based study. Pediatrics, 115(4), 894-899. Waterman, A. S. (1990). The relevance of Aristotle’s conception of eudaimonia for the psychological study of happiness. Theoretical & Philosophical Psychology, 10(1), 39-44. Wetzel, R. D., Murphy, G. E., Carney, R. M., Whitworth, P. ve Knesevich, M. A.(1992). Prescribing therapy for depression: the role of learned resourcefulness, a failure to replicate. Psychological Reports, 70(3), 803-807. Williams, J. C. ve Lynn, S. J. (2010). Acceptance: An historical and conceptual review. Imagination, Cognition and Personality, 30(1), 5-56. Zauszniewski, J. A. (1997). Teaching resourcefulness skills to older adults. Journal of Gerontological Nursing, 23(2), 14-20. Zauszniewski, J. A. ve Martin, M. H. (1999). Developmental task achievement and learned resourcefulness in healthy older adults. Archives of Psychiatric Nursing, 13(1), 41-47. Zeanah, C. H., Nelson, C. A., Fox, N. A., Smyke, A. T., Marshall, P., Parker, S. W. ve Koga, S. (2003). Designing research to study the effects of institutionalization on brain and behavioral development: The Bucharest early intervention project. Development and Psychopathology, 15(4), 885-907. Zeanah, C. H., Smyke, A. T. ve Dumitrescu, A. (2002). Attachment disturbances in young children. II: Indiscriminate behavior and institutional care. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 41(8), 983-989. Zeiss, A. M., Lewinsohn, P. M. ve Múñoz, R. F. (1979). Nonspecific improvement effects in depression using interpersonal skills training, pleasant activity schedules, or cognitive training. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 47(3), 427. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu (2005, 15 Temmuz). Resmi Gazete (Sayı: 25876). Erişim adresi: http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5395.pdftr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7915
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate the psychological well-being and learned resourcefulness of adults who grew up in the institutional care and who lived with their parents, to determine the predictors of the variables and the differences between two groups. The sample of the study included a total number of 354 people, 47 female (34.8%) and 88 males (65.2%) grew up in care and 99 female (45.2%) and 120 males (54.8%) grew up with their parents. The comparisons among groups were carried out with 135 participants in the care group and 135 participants matched with them by their age, gender and educational level from the group with adults grew up with their parents. Research data were collected by Scales of Psychological Well-Being and Rosenbaum's Learned Resourcefulness Scale. Multivariate analyses were conducted in order to determine the differences between groups and the results indicated that participants grew up with their parents had significantly higher levels of psychological well-being and learned resourcefulness while no significant differences were seen between female and male participants. The relationships between psychological well-being, learned resourcefulness, demographic characteristics and the variables related to the institutional experience of the care group were examined by correlation analysis. Hierarchical multiple regression analyses were conducted for groups to define the predictors of psychological well-being. Care group’s psychological well-being was found to be significantly predicted by age, the variables related to the institutional experience and learned resourcefulness. For the group lived with their parents, age and learned resourcefulness was found significant to predict the group’s psychological well-being. The results of the study were discussed in the light of the literature and suggestions to improve the psychological well-being of the people grew up in care were given, considering the importance, limitations and the findings of the study.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY i YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ii ETİK BEYAN iii TEŞEKKÜR iv ÖZET vii ABSTRACT ix İÇİNDEKİLER xi TABLOLAR DİZİNİ xv GİRİŞ 1 1. BÖLÜM: KURAMSAL ÇERÇEVE 3 1.1. PSİKOLOJİK İYİLİK HALİ 3 1.1.1. Özerklik 6 1.1.2. Çevresel Hâkimiyet 7 1.1.3. Diğerleriyle Olumlu İlişkiler 8 1.1.4. Bireysel Gelişim 9 1.1.5. Yaşam Amaçları 10 1.1.6. Öz-Kabul 10 1.2. PSİKOLOJİK İYİLİK HALİ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 12 1.3. ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜK 15 1.4. ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜK İLE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 16 1.5. YETİŞTİRME YURTLARI 22 1.6. ARAŞTIRMANIN AMACI VE SORULARI 27 1.6.1. Araştırmanın Amacı 27 1.6.2. Araştırma Soruları 29 2. BÖLÜM: YÖNTEM 31 2.1. ÖRNEKLEM 31 2.1.1. Yetiştirme Yurdu Grubu 31 2.1.2. Aile Yanı Grubu 34 2.1.3. Eşleştirilmiş Gruplar 35 2.2. VERİ TOPLAMA ARAÇLARI 37 2.2.1. Demografik Bilgi Formu 37 2.2.2. Kurum Yaşantıları Anketi 37 2.2.3. Psikolojik İyi Olma Ölçekleri 38 2.2.4. Rosenbaum’un Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği 38 2.3. İŞLEM 40 2.4. VERİLERİN ANALİZİ 41 3. BÖLÜM: BULGULAR 42 3.1. YETİŞTİRME YURDU VE AİLE YANI GRUPLARININ PSİKOLOJİK İYİLİK HALİ VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜK AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI 44 3.1.1. Yetiştirme Yurdu ve Aile Yanı Gruplarının Cinsiyete Göre Psikolojik İyilik Hali Açısından Karşılaştırılması 44 3.1.2. Yetiştirme Yurdu ve Aile Yanı Gruplarının Cinsiyete Göre Öğrenilmiş Güçlülük Açısından Karşılaştırılması 48 3.2. PSİKOLOJİK İYİLİK HALİ VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜK ARASINDAKİ İLİŞKİLER 49 3.2.1. Psikolojik İyilik Hali ve Öğrenilmiş Güçlülük Düzeylerine İlişkin Korelasyon Analizi Sonuçları 49 3.3. GRUPLARIN KORELASYON ANALİZLERİ 50 3.3.1. Yetiştirme Yurdu Grubunun Korelasyon Analizleri 51 3.3.2. Aile Yanı Grubunun Korelasyon Analizleri 54 3.4. GRUPLARIN REGRESYON ANALİZLERİ 56 3.4.1. Yetiştirme Yurdu Grubunun Regresyon Analizi 56 3.4.2. Aile Yanı Grubunun Regresyon Analizi 57 4. BÖLÜM: TARTIŞMA 62 4.1. PSİKOLOJİK İYİLİK HALİ VE ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜK DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN YETİŞTİRME YURDU VE AİLE YANI GRUPLARI ARASINDAKİ FARKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ 62 4.1.1. Psikolojik İyilik Hali Açısından Gruplar Arası Farkların Değerlendirilmesi 63 4.1.2. Öğrenilmiş Güçlülük Açısından Gruplar Arası Farkların Değerlendirilmesi 67 4.2. KORELASYON ANALİZİ BULGULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 68 4.2.1. Psikolojik İyilik Hali ve Öğrenilmiş Güçlülük Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi 68 4.2.2. Demografik Özellikler ile Psikolojik İyilik Hali ve Öğrenilmiş Güçlülük Arasındaki Korelasyon Analizi Bulgularının Değerlendirilmesi 70 4.2.2.1. Psikolojik İyilik Haliyle İlişkili Demografik Değişkenlerin Değerlendirilmesi 70 4.2.2.2. Öğrenilmiş Güçlülükle İlişkili Demografik Değişkenlerin Değerlendirilmesi 72 4.2.3. Yetiştirme Yurdu Grubunun Kurum Deneyimleriyle Psikolojik İyilik Hali ve Öğrenilmiş Güçlülük Arasındaki Korelasyon Analizi Bulgularının Değerlendirilmesi 73 4.2.3.1. Psikolojik İyilik Haliyle İlişkili Kurum Deneyimlerinin Değerlendirilmesi 74 4.2.3.2. Öğrenilmiş Güçlülükle İlişkili Kurum Deneyimlerinin Değerlendirilmesi 75 4.2.4. Yetiştirme Yurdu Grubunun Kurum Deneyimi Puanları ile İlişkili Değişkenlerin Korelasyon Analizi Bulgularının Değerlendirilmesi 76 4.3. REGRESYON ANALİZİ BULGULARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 77 4.3.1. Yetiştirme Yurdu Grubunun Regresyon Analizi Bulgularının Değerlendirilmesi 77 4.3.2. Aile Yanı Grubunun Regresyon Analizi Bulgularının Değerlendirilmesi 78 4.4. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ VE KLİNİK DOĞURGULAR 78 4.5. ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI 80 4.6. SONUÇ VE ÖNERİLER 81 KAYNAKÇA 84 EK 1. GÖNÜLLÜ KATILIM FORMU 101 EK 2. DEMOGRAFİK BİLGİ FORMU 102 EK 3. KURUM YAŞANTILARI ANKETİ 104 EK 4. PSİKOLOJİK İYİ OLMA ÖLÇEKLERİ 107 EK 5. ROSENBAUM’UN ÖĞRENİLMİŞ GÜÇLÜLÜK ÖLÇEĞİ 111 EK 6. ORİJİNALLİK RAPORU 113 EK 7. ETİK KURUL İZNİ 114tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPsikolojik iyilik halitr_TR
dc.subjectÖğrenilmiş güçlülüktr_TR
dc.subjectKurum bakımıtr_TR
dc.subjectYetiştirme yurdutr_TR
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Felsefe. Psikoloji. Din.tr_TR
dc.titleYetiştirme Yurtlarında ve Ailesi Yanında Büyüyen Yetişkinlerin Psikolojik İyilik Halinin Demografik Özellikler ve Öğrenilmiş Güçlülük Açısından Değerlendirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada kurum bakımında ve ailesi yanında büyüyen yetişkinlerin psikolojik iyilik hali düzeylerinin ve psikolojik iyilik halini yordayan özelliklerin belirlenmesi ile öğrenilmiş güçlülük ve psikolojik iyilik hali açısından iki grup arasındaki farklılığın incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, yetiştirme yurdunda büyüyen 47 kadın (%34.8) ve 88 erkek (%65.2) ve ailesi yanında büyüyen 99 kadın (%45.2) ve 120 erkek (%54.8) olmak üzere toplam 354 kişiden oluşmaktadır. Gruplar arası karşılaştırmalar, yetiştirme yurdu grubundaki 135 kişi ve bu grubun katılımcılarıyla yaş, cinsiyet ve eğitim düzeyi açısından eşleştirilen ve ailesi yanında büyüyen gruptan seçilen 135 kişi olmak üzere 270 kişi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri Psikolojik İyi Olma Ölçekleri ve Rosenbaum’un Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Kurum bakımında büyüyen yetişkinler ile ailesi yanında büyüyen grubun cinsiyetlerine göre psikolojik iyilik hali arasındaki farkın tespit edilmesi amacıyla çok yönlü varyans analizi kullanılmış, ailesi yanında büyüyen grubun psikolojik iyilik hali ve öğrenilmiş güçlülük düzeyi ortalamalarının yetiştirme yurdu grubundan anlamlı biçimde daha yüksek olduğu ancak cinsiyetler arasında anlamlı bir farkın bulunmadığı belirlenmiştir. Psikolojik iyilik hali ve öğrenilmiş güçlülük düzeyinin katılımcıların demografik özellikleri ve yetiştirme yurdu grubunun kurum deneyimleriyle ilgili değişkenler arasındaki ilişkiler, korelasyon analizi aracılığıyla incelenmiştir. Katılımcıların psikolojik iyilik halini yordayan değişkenlerin belirlenmesi amacıyla regresyon analizi kullanılmıştır. Yetiştirme yurdu grubunun psikolojik iyilik halinin, yaş, kurumda kalma süresi, kurum deneyimi puanları ve öğrenilmiş güçlülük tarafından anlamlı şekilde yordandığı sonucuna ulaşılmıştır. Aile yanı grubunun psikolojik iyilik halini yordayan değişkenlerin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen aşamalı hiyerarşik regresyon analizi de yaş ve öğrenilmiş güçlülüğün, ailesi yanında büyüyen yetişkinlerin psikolojik iyilik halini anlamlı şekilde yordadığını göstermiştir. Araştırma bulguları alanyazın ışığında değerlendirilmiş, araştırma bulguları ile çalışmanın önemi ve sınırlılıkları göz önüne alınarak kurum bakımında kalan kişilerin psikolojik iyilik halinin geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentPsikolojitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-07-18T08:04:35Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster