Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçükgüngör, Erkan
dc.contributor.authorAltun, Abdurrahim
dc.date.accessioned2019-07-01T07:58:42Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-24
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7701
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to determine the character of the advertising contract and to determine the provisions to be applied to this contract. In this context, the subject is examined in three different chapters. In the first chapter, the concept of advertising, the elements of the advertising, the legal nature of the advertising and the approach of various branches of law to advertising, especially the character of intellectual and artistic work were emphasized. The definition of the advertising contract, the contracting parties of the contract, the elements of the contract, the legal nature of the contract and the differences between advertising contract and the other contract for work and services were discussed in the second chapter which constitutes the basis of the study. Finally, in the third chapter, the advertiser and the advertising agency’s obligations were considered and in which cases to expire the contract has been handled.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectReklamtr_TR
dc.subjectReklam yapım sözleşmesi
dc.subjectReklam veren
dc.subjectFikir ve sanat eseri
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Hukuktr_TR
dc.titleTürk Borçlar Hukukunda Reklam Yapım Sözleşmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmanın temel amacı, reklam yapım sözleşmesinin niteliğini tespit etmek ve bu sözleş-meye uygulanacak hükümleri saptamaktır. Bu bağlamda konu üç farklı bölümde incelen-miştir. Birinci bölümde genel olarak reklam kavramı üzerinde durulmuş, reklamın unsurla-rı, niteliği ve çeşitli hukuk dallarının reklama yaklaşımı, bilhassa reklamın fikir ve sanat eseri niteliği ele alınmıştır. Çalışmanın esasını teşkil eden ikinci bölümde reklam yapım sözleşmesinin tanımı, tarafları, unsurları, hukukî niteliği ve diğer iş görme sözleşmelerin-den farkları irdelenmiştir. Nihayet, üçüncü bölümde reklam veren ile reklam ajansının borçları ve sözleşmenin sona erme hâlleri tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentÖzel Hukuktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-
dc.identifier.ORCIDhttps://orcid.org/0000-0003-4623-805Xtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster