Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Yasemin
dc.contributor.authorAykut, Serdar
dc.date.accessioned2019-06-21T12:13:36Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-05-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/7591
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine whether the children have increased respect for differences and their attitudes towards school, and give school social service model proposals when they are given respect to differences and education based on human rights. In this context, in the scope of the research, students, parents, teachers and school administrators who were living together with their parents were interviewed in Samandıra Veysel Karani Primary School and Esenler Kazım Karabekir Elementary School where mixed education was given in the public schools affiliated to the Ministry of National Education in Istanbul. In the study, mixed research method was used and 244 people were studied and the findings were tried to be conveyed. Semi-Structured Interview Forms (prepared separately for parents, children, teachers / administrators), Attitudes towards Respect to Attitude Scale and Attitudes Towards School were applied to the participants. In addition, meetings were held with Syrian parents and teachers / administrators to raise awareness. The data were obtained by SPSS (version 23.0). As a result of the study, it was found out that Syrian parents and students do not speak Turkish constitute an obstacle to communication and adaptation to school. and their families when children were given respect to differences and human rights-based trainings, it was concluded that children's respect for differences and attitudes towards school increased.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGöçtr_TR
dc.subjectOkul sosyal hizmeti
dc.subjectFarklılık
dc.subjectFarklılıklara saygı tutum ölçeği
dc.subjectOkula karşı tutum ölçeği
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Sosyal bilimlertr_TR
dc.titleTürkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitim Sorunları: Farklılıklara Saygı Eğitimi Odağında Okul Sosyal Hizmeti Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın temel amacı, karma okullarda eğitim alan Suriyeli göçmen ve Türk çocuklara farklılıklara saygı ve insan haklarına dayalı eğitimler verildiğinde çocukların farklılıklara karşı saygı ve okula karşı tutum düzeylerinin artıp artmadığını belirlemek ve okul sosyal hizmeti model önerisi sunmaktır. Bu bağlamda araştırma kapsamında İstanbul ’da Milli Eğitim bakanlığına bağlı devlet okullarında karma eğitimin verildiği (göçmen ve Türk öğrencilerin beraber eğitim gördüğü) Samandıra Veysel Karani İlkokulu ve Esenler Kazım Karabekir İlkokulunda ebeveynleriyle birlikte yaşayan öğrenciler, veliler, öğretmenler ve okul idarecileri ile görüşülmüştür. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmış olup, 244 kişi ile çalışılmış ve elde edilen bulgular olduğu gibi aktarılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya katılanlara Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formları (Veli, Çocuk, Öğretmen/İdareci için ayrı hazırlanmış), Farklılıklara Saygı Tutum Ölçeği ve Okula Karşı Tutum Ölçeği uygulanmış ve deney grubunu oluşturan İstanbul Samandıra Veysel Karani İlkokulunda yer alan öğrencilere Farklılıklara Karşı Saygı Eğitimi verilmiştir. Ayrıca Suriyeli veliler ve öğretmen/idarecilerle farkındalık arttırmaya dayalı toplantılar yapılmıştır. Elde edilen verilerin girişi SPSS (versiyon 23.0) ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda Suriyeli velilerin ve öğrencilerin Türkçe bilmemelerinin iletişimin ve okula uyumlarının önünde engel teşkil ettiği, okul çevresinin göçmen çocuklara davranış biçimlerinin göçmen çocukların yaşıtlarını ve öğretmenlerini benimsemelerini etkilediği, Suriyeli ailelerin sosyoekonomik düzeyleri ile çocuklarının okul hayatı arasında ilişki olduğu, göçmen çocuğa eğitim veren öğretmenlere/idarecilere ve ailelerine farklılıklara saygı ve insan haklarına dayalı eğitimler verildiğinde çocukların farklılıklara saygı ve okula karşı tutum düzeylerinin arttığı sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyal Hizmettr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2019-12-24T12:13:36Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record