Konu "H- Sosyal bilimler" için İşletme Bölümü listeleme
Toplam kayıt 38, listelenen: 21-38
-
Marka Aktivizmi Otantikliğinin Marka Farkındalığı Ve Algılanan Kalite Üzerindeki Etkisi: Benlik Uyumunun Düzenleyici Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-06)The aim of this study is to examine the effects of brand activism authenticity on brand equity in terms of brand awareness, perceived quality and brand loyalty and to determine the moderating role of self congruity in this ... -
Marka Nefreti ile Davranışsal Sonuçları Arasındaki İlişkide Marka Bağlanmasının Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)The purpose of this study is to determine the behavioral consequences of brand hate and moderator effect of perceived brand level and brand attachment on the relationship between brand hate and behavioral outcomes. In this ... -
Marka-Benlik Uyumu Öncüllüğünde Fomo’nun Akış Deneyimi Aracılığı ile Sosyal Medya Sadakati Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to examine the effect of Brand-Self Congruence on Fear of Missing Out (FOMO) and social media loyalty; to examine the effect of FOMO on social media loyalty with the mediating role of Flow Experience. ... -
Örgütlerde Kayırmacılık, Sinizm ve Psikolojik Sözleşme İhlali Algısı Üzerine Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)As a result of the literature review, it is planned to conduct a study by predicting that the favoritism prevailing among the employees in the organizations will cause the violation of the psychological contract in the ... -
Örtük Bilgi ve Örtük Bilginin Doğal Karar Verme Sürecinde Kullanımı: Bir Alan Araştırması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)This research is about tacit knowledge (TK) and the use of TK in the natural decision-making (NDM) process. First, the awareness of the existence of TK (professional ability, professional knowledge and professional ... -
Pandemi Döneminde Stok Yönetimi ve Eş Zamanlı Topla Dağıt Araç Rotalama Problemi ile Karlılığın Artırılması: Bir Savunma Sanayii Firmasında Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024-02)Intense competition, technological developments, and capital mobility in the world have affected the survival of businesses and the need to use their resources as effectively and efficiently as possible has emerged. In ... -
Pazarlama Kabiliyetlerinin Örgütsel Satın Alma Davranışına Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-10)The purpose of this research is to examine the effect of marketing capabilities on organizational buying behavior. This study draws on buying determinants theory to investigate marketing capabilities influence on search ... -
Psikolojik Sermayenin Değişime Direnç Tutumu Üzerindeki Etkisinde Algılanan İletişim Kalitesi ve Algılanan Örgütsel Desteğin Düzenleyici Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Within the framework of technological, social and economic developments the importance of change has increased in the organizational environment as well as in every field. In today's world, where change is seen as an ... -
Savunma Sanayi Projelerinin Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi Kullanılarak Önceliklendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)BALLICA, Yağmur. Prioritisation Of Defence Industry Projects By Using Analytic Hierarchy Process Method, Master’s Thesis, Ankara, 2020. Defence Industry is an indispensable sector among other sectors for a country. When ... -
Sosyal Medya İçerik Pazarlaması Paylaşımlarının Tüketici Katılımı Yoluyla Firma Performansı Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to investigate whether the content message types and post formats that firms share on Facebook and Twitter accounts within the scope of content marketing make a difference on consumer engagement ... -
Sosyal Medyadan Bilgi Edinmenin, Rekabet İstihbaratı Sürecine Etkisinde Özümseme Kapasitesinin Rolü: Teknokent İşletmelerinde Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-01)The purpose of this study is to examine the effects of knowledge acquisition from social media on competitive intelligence process through the absorptive capacity of firms that are operating in technopolis. The descriptive ... -
Teknoloji Kabulü ve Teknolojik Yatkınlığın Tüketicilerin Dijital Yayın Platformlarını Kullanım Niyeti ve Sıklığı Üzerine Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Information and communication technologies (ICT) have been experiencing rapid changes in recent years. The effects of these new technologies on businesses increase with the integration of technology in the way companies ... -
Tüketicilerin Hane İçi Enerji Tasarrufu Davranışına Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)The purpose of this study is to examine the factors which affect individual consumers’ energy conservation behavior in the light of Planned Behavior Theory and Norm Activation Theory. Descriptive research was determined ... -
Türkiye Pay Piyasalarında Yatırımcı Duyarlılığı ve Belirleyicileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)In this study, it is aimed to test the existence of Investor Sentiment in Turkish Stock Markets and to examine its effects on cross-sectional stock returns. In order to test the concept of Investor Sentiment, a theoretical ... -
Vegan Ürünlere Yönelik Tutumun Tüketici Duyarlılığı İle Müşteri Tepkileri Arasındaki Aracılık Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)In this thesis, it is aimed to provide insights for the impact of factors such as animal welfare, environmental awareness, health awareness and social influence on consumers' attitude towards the consumption of vegan ... -
Yapay Sinir Ağları Destekli Etkinlik Ölçümü: Veri Zarflama Analizi Üzerine Uygulamalar
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-01-05)This study reviews the existing methods in the literature of using Artificial Neural Networks (ANN) with Data Envelopment Analysis (DEA), a recent focus of attention. It proposes a new and novel contribution to improving ... -
Yeşil Ambalajlı Ürünlerin Satın Alma Niyetini Etkileyen Faktörler: Materyalizm ve Fiyat Hassasiyetinin Düzenleyici Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to examine the effects of altruism, environmental knowledge and attitude variables on purchase intention of green packaged products in the light of Planned Behavior Theory and Value-Belief-Norm ... -
Z Kuşağının Girişimcilik Eğilimlerinde Duygusal Zekâ ve Yaratıcılığın Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)In recent years, many generation studies have been conducted in order to understand the Generation Z that has started or will start their new business life and to interpret their business manners or business preferences. ...