Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaramanoğlu, Serap
dc.contributor.authorKayık, Gökçe
dc.date.accessioned2019-03-15T11:17:31Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-01-25
dc.identifier.citationKAYNAKÇA Algan, Refik. (2006). Ezoterizme Genel Bir Giriş. Cogito Dergisi, Sayı 46, İstanbul. Antmen, Ahu. (2013). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar.İstanbul: Sel Yayıncılık. Artun, Ali. (2015). Joseph Beuys: Şaman mı, Şarlatan mı?e-skop.Erişim:11.01.2019 goo.gl/vbJY3K Apuleius. (2006) Başkalaşım (Ç. Dürüşken, Çev.). İstanbul: Kabalcı Attar,Feridüddin. (2007).Mantıkuttayr. (B. Serdar,Çev.). İstanbul: Atik Şark Klasikleri. Attar,Feridüddin. (2014).İlahiname, (A. Gölpınarlı, Çev.). İstanbul: İş Bankası Yayınları. Aykut, A. Sait – Çakmak, E. Efe. (2013). “Padişah-ı Alem Olmak Bir Kuru Kavga İmiş”, Edebiyat Kantini. Erişim: 12.01.2019. goo.gl/V3G44x Batur. Enis (2012). Elma. İstanbul: Sel Yayıncılık. Berger,John. (2011). O Ana Adanmış, (M. G. Sökmen, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. Berger,John. (2016). Görme Biçimleri, (Y.Salman, Çev.).İstanbul:MetisYayınları. Beydeba. (2000).Kelile ve Dimne, (S. Yalnızuçanlar, Çev.). İstanbul:Timaş Yayınları. Bolay, H. Hayri. (2008). “Hegel’in İnsana Bakışı”, Düşündüren Sözler. Erişim: 13.01.2019. goo.gl/W39aAp Can, Özgür Ceren (2018) Mağara Röportajı. Zıtlarmecmuasi. Erişim:10.01.2018 goo.gl/1DpvME Candan, Ergun. (2017). Gizli Sırlar Öğretisi.İstanbul: Sınır Ötesi. Cervantes. (2017) Don Kişot, (R. N. Güntekin, Çev.). İstanbul: YKY. Dilma, Güngör. (1979).Midas’ın Kulakları, Midas’ın Altınları, Midas’ın Kördüğümü. Ankara: Şiir Tiyatro Yayınları. Eliş, Enima. (2016). Babil Yaratılış Destanı (A. Görgü, Çev.). İstanbul: Kültür Yayınları. Firdevsi. (2009).Şahname, (N.Lugal, Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınları. Giritlioğlu, Doğahan. (2018) Mağara Masalı Sanata Can Verdi. Hürriyet. Erişim:10.01.2019 . https://goo.gl/ApqB7o Hayyam, Ömer. (2002). “Kukla” Antoloji. Erişim 13.01.2019. goo.gl/jDSkAT Hilmi, F. Ahmet. (1998). Amak-ı Hayal. İstanbul: Kaknüs Yayınları. Homeros. (2008). Odysseia. (A. Erhat, A. Kadir, Çev.). İstanbul: Can Yayınları. İncil. (1999). New Testament. International BibleSociety. İstanbul: Ohan Matbaacılık. Klee, Paul. (2007). Modern Sanat Üzerine, (R. Öğdül, Çev.). Eskişehir: Altıkırkbeş Yayınları. Kuçuradi, İoanna. (2013).Schopenhauer ve İnsan.Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. Kuran. (2000). (Y. Kahraman, N. Çiçek, Çev.). İstanbul: Sefa Yayıncılık. May, Rollo. (2016). Yaratma Cesareti. (A.Oysal, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. Mevlana. (2016). Mesnevi-İ Şerif.Ankara: Sure yayınevi. Nazenin. Erişim: 11.01.2019 goo.gl/e8noSp Nietzsche, Frıedrıch. (2017). Böyle Söyledi Zerdüşt. (T. Mustafa, Çev.). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. Schipper, Mineke. (2012). Adem ile Havva Her Yerde, (İncidüzen, Arlet,Çev.).İstanbul: İdea-Ayrıntı Yayınları. Schopenhauer, Arthur. (1998). Yaşam Bilgeliği Üzerine Aforizmalar,(T. Mustafa, Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınları. Shakespeare, William. (2013). Venedik Taciri, (B. Bozkurt, Çev.). İstanbul:Remzi Kitabevi. Sproul, C. Barbara. (2018) Yaratılış Mitleri, (A.Bucak,Çev.).İstanbul:HilYayın. Şimşek, Mehmet. (2017). Dünyevi Zevkler Bahçesine Çağdaş Bir Yorum. Bon PurLoryan. Erişim:11.01.2019. goo.gl/iHhdCP Tevrat. (2016). Ankara: Dorlion Yayınları. Yetkin, Suut Kemal. (2007). Estetik Doktrinler. Ankara: Palme Yayınları. Yılmaz, Mehmet. (2013). Modernden Postmoderne Sanat. Ankara: Ütopya Yayınevi. Yonar, Gönül. (2015). Yaratılış Mitolojileri. İstanbul: Kabalcı Yayınları. Yurdakul, Çağıl.(2015). Alice Harikalar Diyarında Öyküsü. e-skop. Erişim:11.01.2019. goo.gl/bZ6ECBtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6187
dc.description.abstractABSTRACT Kayık, Gökçe. Visual Explanation of ExistentialAnxiety, Master'sThesis, Ankara, 2019. Questioning has been an unchangingneed of a humanfrompasttopresent. A humanfirstseek an answerforthequestion "Who I am?" in his path of self-discoveryand sense-making his ownexistence. Thestudyquestionsthesecrets of humanexistence. What is leftwhen a humanleaves his identityandepaulettes? Theaim of understandingwho he is for a human is tofind an answertowho an artists is andtoobservethechangesoccurring in him in his journey. Philosophy, mythology, doctrines, tales, commonstoriesandnarrationsarebenefittedresearchingothertruthsthatmake a human "me" whensearchingfor an answertothisquestion. The seven dwarfswork in mine of a mountain in Snow White. Mine is a place of oreprocessing. The seven dwarfs, seven chakras, seven sleepers. Thefocuspoint in all of thisnarrations is theoreortruththat is needto be processedorrevealed in a human. Thestudyquestionstheeffects of solving an artistsownsecrets of reality on his own art. Imaginativetransformation of innervoiceorsoul in humanconsciousnessareanalyzed in terms of art and artist. An artist or a humanwholooksfor an answerto "Who am I?" triestofind an unchanginganswerwhich is moreabsoluteanddoes not changedepending on time orconditions as a livingcreaturethatwilldie. Theanswer of thisquestionmakes a humanelude his identitiesandken, and a human is in need of explaining his existencespirituallyratherthanphysically. At thispoint, mythsanddoctrinesinform us aboutthiseternalandlimitlessreality. Thesesourcespresenthuman a peacefulandabsoluterealityratherthanthecomplexityaroseduetofastchange in everyfieldtoday in human. Artistsdesirethisconfrontationwhenproducing. Therefore, theirseekingandjourneycontinueallthe time. Thisseekingcreates an excitementthattriggers an artist'sinstinctsandkeeptheircuriosityalivecontinuously. Art is themostnaturalresult of thisjourney. Theoriginality of an artist in expressinghimself is directlyproportionalto his realityandtheproximitytotheanswers he finds. KeyWords Human, myths, introversion, esotericism, esotericsymbolism, genesis, subconscious, cave.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY……………………………………………………………...…........i BİLDİRİM……………………………………………………………………...……..ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI…………………...iii ETİK BEYAN………………….....…..……………..………...………………….….iv TEŞEKKÜR (İsteğe Bağlı)…………………………………..……………….….……v ÖZET………………………………….………………………..…………….….…...v ABSTRACT…………………………….……………………………………………..vi GİRİŞ……………………………………………………………………………….…1 1.BÖLÜM : İNSANA BAKIŞ 1.1. İnsanın Kendisinin Ne Olduğu Üzerine …..…………………………...........2 1.2. Sanatçı İçin Kendisinin Ne Olduğu üzerine………………………………..7 2. BÖLÜM: MİTLER EFSANELER VE DOKTRİNLERDE İNSANINKENDİNİ BULMA YOLCULUĞUNDAKİ YERİ 2.1. Gizli Bilgilerin Anahtarı:Ezoterizm……………………………….…….14 2.2. Ezoterik Sembolizm Nedir?…………………………………….……..…...21 3. BÖLÜM: UYGULAMALARDAKİ MİTOLOJİK VE EZOTERİK BİÇİM İÇERİK VEANLAM ÜZERİNE 3.1. Varoluşsal Kaygılar………………………………….…..……………..….23 3.1.1. Unuttuğum Bir Şeyler Var……………………………………….24 3.1.2. Elma Serisi……………………………………….……….……...26 3.1.3.Bazı Şeyler Tamir Olmaz………………………………………...48 3.1.4.Havvalar ve Elma………………..…………………………….….49 3.1.5. Elmanın Aklanması………………………………………………52 3.2. Mağara Sergisi Hazırlık Süreci………………………………………...…..53 3.2.1. Mekan Konusu……………………………………………………..54 3.2.2. Küratör Konusu…………………………………….……………...58 3.2.3 Sergi İçeriği…………………………………………….…………………...….59 3.3. Mağara Sergisi………………..……………………………………………67 3.3.1. Mağara Masalı………………………………………………..............67 3.3.2. Hüt Hüt…………………………………………………………….76 3.3.3. Mağara………………………………………………….………….81 3.3.4. Üç Yüzlü Ay Tanrıçası…………………………………………….86 3.3.5 Göksel Anne………………………………………………….……91 3.3.6 Gölge Oyunları……………………………………………………..98 3.3.7 Kader Yazmanı………………………………………….………...106 3.3.8.Her Şeyi Gören Göz…………………………………………….....108 SONUÇ…………………………………………………………………………........110 KAYNAKÇA………………………………………………………………………....112tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİnsan
dc.subjectMitler
dc.subjectİçe dönüş
dc.subjectEzoterizm
dc.subjectEzoterik sembolizm
dc.subjectYaratılış
dc.subjectBilinçaltı
dc.subjectMağara
dc.titleVaroluşsal Kaygıların Görsel Açılımlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖZET Kayık, Gökçe. Varoluşsal Kaygıların Görsel Açılımları, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018. İnsanın kendi varlığını sorgulaması, geçmişten bu yana değişmeyen bir ihtiyaç olmuştur. İnsan, kendini bilme ve varlığını anlamlandırma yolunda ilk önce “Ben neyim?” sorusuna cevap arar. Bu çalışmada, insanın varoluşunun sırları sorgulanmıştır. İnsan, kimlik ve apoletlerinden sıyrıldığında geriye kalan nedir? İnsanın ne olduğunun anlaşılmak istenmesinin amacı, sanatçının ne olduğuna cevap aramak ve bu bağlamda sanatçının yolculuğunda kendisinde gerçekleşen değişimleri gözlemlemektir. Bu soruya cevap aranırken insanı ‘ben’ yapan diğer hakikatlerin ne olduğu araştırılarak felsefe, mitoloji, doktrinler, masallar ve toplumsal hikâye ve anlatılardan faydalanılmıştır. Pamuk Prenses masalında yedi cüceler bir dağın madeninde çalışırlar. Maden işlenecek cevherin bulunduğu yerdir. Yedi cüce, yedi çakra, yedi uyurlar. Tüm bu anlatılarda üzerinde durulan, insanda mevcut olan ve işlenmesi ya da uyandırılması gereken cevher ya da hakikattir. Bu araştırmada sanatçının kendi gerçekliğinin sırlarını çözmesinin, kendi sanatına etkileri sorgulanmıştır. İç sesin ya da ruhun insan bilincindeki imgesel dönüşümleri sanat ve sanatçı bağlamında incelenmiştir. “Ben neyim?” sorusuna cevap arayan sanatçı ya da insan, öleceğini bilen bir varlık olarak, daha mutlak, zamana ya da koşullara göre değişmeyen bir cevaba ulaşmaya çalışır. Bu sorunun cevabı ile kimliklerinden ve bildiklerinden sıyrılıp, varlığını bedensel olarak açıklamaktan öte, ruhsal olarak açıklama ihtiyacı içindedir. İşte burada mitler ve doktrinler o sonsuz ve sınırsız gerçeklikten haber verir. Günümüzde her alandaki hızlı değişimin insan üzerinde yarattığı karmaşa yerine, bu kaynaklar insana huzur verici mutlak bir gerçeklik sunar. Sanatçılar üretim sürecinde bu yüzleşmenin arzusunu duyar. Bu yüzden arayışları ve yolculukları sürekli devam eder. Bu arayış, sanatçının sezgilerini harekete geçiren ve merakını sürekli canlı tutan bir heyecan yaratır. Sanat, bu yolculuğun en tabii sonucudur. Sanatçının kendini ifade biçimindeki özgünlüğü, kendi gerçekliğine ve bulduğu cevaplara yakınlığı ile doğru orantılıdır Anahtar Sözcükler İnsan, Mitler, İçe dönüş, Ezoterizm, Ezoterik Sembolizm, Yaratılış, Bilinçaltı, Mağara. ABSTRACTtr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.contributor.authorID10232649tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-03-15T11:17:31Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster