Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAksoy, Songül
dc.contributor.authorAltın, Buşra
dc.date.accessioned2019-03-14T11:06:13Z
dc.date.issued2019-03
dc.date.submitted2019-02-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/6180
dc.description.abstractAltın, B. Investigation of the Effect of Cognitive Tasks on Balance Performance in Young Adults in Different Experimental Conditions, Hacettepe University, Graduate School of Health Sciences, Audiology and Speech Disorders Program, Ph.D. Thesis, Ankara, 2019. The aim of this study is to investigate the relationship between balance and different cognitive activities by creating different conditions and to explain the connection between the components of balance and cognitive tasks. In the study, 30 healthy young adults aged 18-40 were given visual and auditory tasks during functional balance tasks. Sensory Organization Test (SOT) and Adaptation Test (ADT) of Computerized Dynamic Posturography (CDP) were used to evaluate balance performance. Visual attention (VA) tasks were presented in the virtual reality environment. In auditory attention (AA) tasks the sounds with different frequency and intensity characteristics were presented from the computer speaker. When the balance scores were compared in D1 condition of DOT, a statistically significant difference was found between all dual VA task (DT-VA) and single task (ST) scores (p=0.001) but there was no statistically significant difference between TG and DT-AA scores (p=1.00). There was a statistically significant difference between VA2 and all dual tasks (p=0.001), but there was no significant difference between the other VA tasks and AA (p=1.00). When the balance scores were compared in D4 condition of DOT, there was a statistically significant difference between all DT-VA tasks compared with ST and DT-VA scores (p=0.001) and there was no statistically significant difference between ST and DT-AA scores (p=0.80). A significant difference was found between the sway energy scores of AA and ST in the ADT up condition (p=0.001). While there was a significant difference between DT-VA and ST and DT-AA (p=0.001), no statistically significant difference between ST and DT-AA in the ADT down (p=0.321). It is thought that the results obtained from this study will contribute to understanding the relationship between the attention and balance system and the effects of virtual reality technologytr_TR
dc.description.sponsorshipH.Ü.B.A.B. (THD-2018-1664).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectposturografitr_TR
dc.titleFarklı Deneysel Ortamlarda Bilişsel Görevlerin Denge Performansına Etkisinin Genç Yetişkinlerde Araştırılmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen
dc.description.ozetAltın, B. Farklı Deneysel Ortamlarda Bilişsel Görevlerin Denge Performansına Etkisinin Genç Yetişkinlerde Araştırılması, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları Programı, Doktora Tezi, Ankara, 2019. Bu çalışmanın amacı; denge ve farklı bilişsel aktiviteler arasındaki bağlantının farklı ortamlar oluşturularak incelenmesi ve dengenin bileşenleri ile bilişsel görevler arasındaki bağlantıyı açıklamaktır. Çalışmada, 18-40 yaş aralığında, 30 sağlıklı genç yetişkine fonksiyonel denge görevleri sırasında, görsel ve işitsel ek görev verilmiştir. Denge performansını değerlendirmek için Bilgisayarlı Dinamik Posturografi (BDP)’nin Duyu Organizasyon Testi (DOT) ve Adaptasyon Testi (ADT) kullanılmıştır. Görsel dikkat görevleri (GD), sanal gerçeklik ortamında verilmiştir. İşitsel dikkat görevlerinde (İD) ise bilgisayar hoparlöründen farklı frekans ve şiddet özelliklerine sahip sesler verilmiştir. DOT’un D1 durumu denge puanları karşılaştırıldığında, tüm ikili GD (İG-GD) görevleri ile tekli görev (TG) puanları arasında istatistiki olarak anlamlı fark saptanmış (p=0,001) fakat TG ile İG-İD puanları arasında istatiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır (p=1,00). İkili görevler kendi aralarında karşılaştırıldığında ise GD2 ile bütün ikili görevler arasında anlamlı fark bulunurken (p=0,001), diğer GD görevleri ile İD arasında istatistiki olarak anlamlı fark bulunmamıştır (p=1,00). DOT’un D4 durumu denge puanları karşılaştırıldığında, tüm İG-GD’ler ile TG ve İG-İD puanları arasında istatistiki olarak anlamlı fark saptanırken (p=0,001), TG ile İG-İD puanları arasında istatiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır (p=0,80). ADT yukarı durumunda İG-İD ile TG salınım enerji puanları arasında anlamlı fark bulunmuştur (p=0,001). ADT aşağı durumunda ise İG-GD ile TG ve İG-İD arasında anlamlı fark saptanırken (p=0,001), TG ile İG-İD arasında istatiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır (p=0,321). Bu çalışmadan elde edilen sonuçların; dikkat ve denge sistemi arasındaki ilişki ve sanal gerçeklik teknolojisinin bu sürece olan etkilerini anlamaya katkı sağlayacağı düşünülmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentOdyolojitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2019-09-16T11:06:13Z


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster