Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzgündoğdu , Adile Feyza
dc.contributor.authorGüney , Resul
dc.date.accessioned2019-02-28T12:09:44Z
dc.date.issued2019-01-29
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationpate de verre sıcak cam şekillendirme tekniğitr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5997
dc.description.abstractGÜNEY, Resul. Sıcak Cam Şekillendirme Pate De Verre Tekniği İle Hitit Güneş Kurslarının Sanatsal Bağlamda Yorumlanması, Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu, Ankara, 2019 The technique of Pate De Verre, which is one of the hot glass forming techniques, is one of the techniques applied today. A single definition has been made by technical glass artists, which remains constant and valid. Technical methods of use are also examined and the glass particle size and the use of different methods during baking are observed. This situation caused different definitions in the definition of technique. It is not possible to mention a different definition since the raw materials and methods used are the same. In this research, the basic definition of Pate De Verre technique is tried to be done and technical development processes and the reasons that differentiate the definitions made in this process are mentioned. The discussions on the definition continue today. As mentioned in the study, although the methods used in the technique vary, the result is the same. Within the scope of the research, Pate De Verre technique and Hittite solar courses have been used. In the light of the findings, it was tried to bring a new perspective to the Hittite solar courses in the artistic context and to the sun courses with the Pate De Verre technique which is the hot glass forming technique considering the purpose of the Hittite sun courses. Keywords: Hot glass forming methods, Pate De Verre, Hittite Solar course, Identificationtr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY………………………………………….......................……........…i BİLDİRİM………………………………………………………………….............….ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI…………..…...........…….…iii ETİK BEYAN………………………………………………………………………………......iv TEŞEKKÜR……………...……………………………………………………...…......v ÖZET………………………………………………………………………...........…...vi ABSTRACT…………………………………………………………..…....………….vii İÇİNDEKİLER…………………………………………………...……..…………...viii FOTOĞRAFLAR DİZİNİ….…………………………………………..………...….xi GÖRSEL DİZİNİ….…………………………………………..……………...…...….xv TABLOLAR DİZİNİ..……………………………………..……………….....……xviii GİRİŞ……………………...............................………………………………………….1 1.BÖLÜM : CAMIN TANIMI, TARİHSEL GELİŞİMİ VE CAM ŞEKİLLENDİRME TEKNİKLERİ………………………………………...……..….3 1.1. Camın Tanımı…….................................................................................….3 1.2. Camın Tarihsel Gelişimi………………………….....................................6 1.3. Endüstri Devriminde Camın Gelişimi …..…………..............................15 1.4. Cam Şekillendirme Teknikleri.......................……………………...…....22 1.4.1. İç Kalıp Tekniği………………………………………………….22 1.4.2. Millefiori, Bin çiçek Tekniği………………………………….....23 1.4.3. Döküm Yöntemiyle Şekillendirme Tekniği ………………....….24 1.4.4. Presleme Tekniği…………………………………….……......…26 1.4.5. Üfleme Yöntemi İle Şekillendirme Tekniği …………………….27 1.4.6. Fırında Şekillendirme Teknikleri…………………………....…...30 1.4.7. Lampworking Tekniği ……………………….……………...…..35 1.4.8. Birleştirme Cam Teknikleri………………………………….…..39 1.4.9. Dekoratif Cam Teknikleri………………………………………..42 2. BÖLÜM: PATE DE VERRE CAM ŞEKİLLENDİRME TEKNİĞİ……...……53 2.1. Pate de Verre Cam Şekillendirme Tekniğinin Tanımı Ve Tarihsel Gelişimi……………………………………………………………..………….53 2.2. Model Çizimleri ve Model Hazırlanması………………….………..…...65 2.3. Kalıplamada Kullanılan Hammaddeler ve Kalıp Reçeteleri………......68 2.3.1. Bağlayıcılar……….…………………………...………………....69 2.3.2. Refrakterler……………………….….…..…………………..….70 2.3.3. Özellik Değiştiriciler……………………………..…………...….72 2.3.4. Kalıp Reçeteleri………………………………………….……….74 2.4. Pate De Verre Kalıplarının Hazırlanması...……………….…………....79 2.5. Kalıp İçerisine Konulacak Camların Seçilmesi ve Ölçümü…………....79 2.6. Fırın Rejiminin Hazırlanması ve Fırınlama..……………...…..…..........82 2.7. Fırınlanmış Ürünlerin Kalıplardan Çıkarılması ve Temizlenmesi..…..86 3. BÖLÜM: ARAŞTIRMA, BULGU VE SONUÇLAR………………………….....88 3.1. Araştırma Bulguları……………………………..………………...……..88 3.1.1. Araştırma Kapsamında Hammadde Ve Kalıp Reçetesinin Belirlenmesi……………………………..……………….……..………89 3.1.2. Araştırma Kapsamında Model Çizimleri Ve Model Hazırlanması. ……………………………..……………….………………………..…90 3.1.3. Araştırma Kapsamında Kalıp İçerisine Konulacak Camların Seçimi. ……………………………..……….…………………………100 3.1.4. Araştırma Kapsamında Fırın Rejim Reçetesinin Hazırlanması Ve Pişirim Sırasında Fırın İçerisinde Gerçekleşen Olaylar……………….102 3.1.5. Araştırma Kapsamında Fırınlama İşlemi Sonrası Objelerin Kalıp İçerisinden Çıkarılması Ve Temizleme………………………………..104 3.2. Araştırma Kapsamında Elde Edilen Ürün Görselleri………………...105 3.3. Sonuç ve Öneriler…………………………………...…………………...113 KAYNAKÇA…………………………………………………………………….......116 FOTOĞRAFLAR DİZİNİ Fotoğraf 1. Güney Resul, M.S 2-3. Yüzyıl gözyaşı şişesi, Roma, 2018………….…...23 Fotoğraf 2. Güney Resul, Tunç güneş kursu, 2013……………………………..……100 Fotoğraf 3. Güney Resul, Tunç güneş kursu, 2013……………………………….….101 Fotoğraf 4. Güney Resul, Tunç güneş kursları, 2013…………………………….......102 Fotoğraf 5. Güney Resul Gümüş ve tunç güneş kursları, 2013………………..…..…102 Fotoğraf 6. Güney Resul, Gümüş güneş kursu,, 2013………………………..………103 Fotoğraf 7. Güney Resul, Tunç Güneş Kursu, 2013……........................................…103 Fotoğraf 8. Güney Resul, Alacahöyük MA mezarı. M.Ö. 2500-2250, 2013………...103 Fotoğraf 9. Güney Resul, Alacahöyük D mezarı. M.Ö. 2500-2250, 2013…………...104 Fotoğraf 10. Güney Resul, Alacahöyük E mezarı. M.Ö. 2500-2250, 2013……….....104 Fotoğraf 11. Güney Resul, Ankara’nın simgesi Hatti güneş kursu Sıhhiye Meydanı, 2013…………………………………………………………………………………...105 Fotoğraf 12. Güney Resul, Tunç güneş kursu Alacahöyük BM mezarı. M.Ö. 2500-2250, 2013……………………….……………………………………………………107 Fotoğraf 13. Güney Resul, Gümüş güneş kursu, 2013……………….…………....…107 Fotoğraf 14. Güney Resul, Tunç güneş kursu, 2013…………………………………108 Fotoğraf 15. Güney Resul, Tunç güneş kursu, 2018…………………....……………109 Fotoğraf 16. Güney Resul, Eskiz, 2018…………………………………...…….……114 Fotoğraf 17. Güney Resul, Eskiz, 2018…………………………………....…………114 Fotoğraf 18. Güney Resul, Eskiz, 2018………………………………....……………115 Fotoğraf 19. Güney Resul, Eskiz, 2018………………………………....……………115 Fotoğraf 20. Güney Resul, Eskiz, 2018………………………………....……………115 Fotoğraf 21. Güney Resul, Eskiz, 2018………………………………....……………115 Fotoğraf 22. Güney Resul, Eskiz, 2018………………………………...……….……116 Fotoğraf 23. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 1, 2018…………….……..……..117 Fotoğraf 24. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 1 Detay, 2018……………….….117 Fotoğraf 25. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 2, 2018………………….………117 Fotoğraf 26. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 2 Detay, 2018………………..…117 Fotoğraf 27. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 3, 2018………..……………..…118 Fotoğraf 28. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 3 Detay, 2018………………..…118 Fotoğraf 29. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 4, 2018……………..………..…118 Fotoğraf 30. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 4 Detay, 2018…………….…….118 Fotoğraf 31. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 5, 2018………..…………..……119 Fotoğraf 32. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 5 Detay, 2018………………..…119 Fotoğraf 33. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 6, 2018…………..………..……119 Fotoğraf 34. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 6 Detay, 2018……………..……119 Fotoğraf 35. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 7, 2018…………..………..……120 Fotoğraf 36. Güney Resul, Üç boyutlu modelleme 7 Detay, 2018……………..……120 Fotoğraf 37. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 1, 2018…………………....…120 Fotoğraf 38. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 1 Detay, 2018…………..……120 Fotoğraf 39. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 2 , 2018………….……….…121 Fotoğraf 40. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 2 Detay, 2018…………..……121 Fotoğraf 41. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 3, 2018………………………121 Fotoğraf 42. Güney Resul, Üç boyutlu model kalıbı 3, 2018 ……….………..……121 Fotoğraf 43. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 4, 2018……………………...122 Fotoğraf 44. Güney Resul, Üç boyutlu model kalıbı 4, 2018……………....……….122 Fotoğraf 45. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 5, 2018……………..….……122 Fotoğraf 46. Güney Resul, Üç boyutlu model kalıbı 5, 2018……………...….….…122 Fotoğraf 47. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 6, 2018……………..........…123 Fotoğraf 48. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 7, 2018………….....…….…123 Fotoğraf 49. Güney Resul, Üç boyutlu model üretimi 7, 2018…………………....…123 Fotoğraf 50. Güney Resul, Üç boyutlu model kalıbı 7, 2018……………………...…123 Fotoğraf 51. Güney Resul, Kullanılan Cam Özellikleri 1, 2018…………....…..……124 Fotoğraf 52. Güney Resul, Kullanılan Cam Özellikleri 2, 2018………………..……125 Fotoğraf 53. Güney Resul, Fırın Rejim Çizelgesi, 2018……………...……………...127 Fotoğraf 54. Güney Resul, Cam Rodajlama, 2018……………..………………….…128 Fotoğraf 55. Güney Resul, Cam Kumlama, 2018……………..……………......……128 Fotoğraf 56. Güney Resul, Kapının Gözü 30x30x30cm Eşkenar Üçgen, 2018………………………………………………………...…………………………130 Fotoğraf 57. Güney Resul, Yeniden Diriliş 17x30cm Serbest Şekillendirme, 2018……………..……………......…………………………………………………...131 Fotoğraf 58. Güney Resul, Hesap Vakti 13x52cm, 2018……………..……......……132 Fotoğraf 59. Güney Resul, Yol Ø 30cm, 2018……………..……………….......……133 Fotoğraf 60. Güney Resul, Mühür Ø 30cm, 2018……………..……………......……134 Fotoğraf 61. Güney Resul, Anahtar 33x50cm , 2018……………..…………………135 Fotoğraf 62. Güney Resul, Kaderin Dişlileri 13x50cm, 2018……………..…………136 GÖRSEL DİZİNİ Görsel 1. Sıvıların molekül yapısı (a) ve camın amorf molekül yapısı (b), 2018……………………………………………………………………………...………6 Görsel 2. Obsidiyen, 2018………………………………………………………………8 Görsel 3. Dağ Kristali, 2018…………………………………………………….………8 Görsel 4. Lechatelierite, 2018……………………………………………...……………9 Görsel 5. Pumice, 2018………………………………………………………….………9 Görsel 6. Tektiles, 2018…………………………………………………………………9 Görsel 7. Stone, G, İç kalıp yöntemiyle M.Ö. 1-3 yüzyıl arasında üretilmiş cam ürünler, 2010………………………………………………………………………………….…12 Görsel 8. Glass Of Venice, 2018…………………………………………………....…24 Görsel 9. Stanislav Libensky, 2018……………………………………………………25 Görsel 10. Teresa chlapowski, 2018…………………………………….……………..26 Görsel 11. Presleme tekniği, 2018………………………………………...…………...27 Görsel 12. Üfleme tekniği, 2018………………………………………………….....…28 Görsel 13. Kalıp İçi Üfleme, 2018……………………………………………….….…29 Görsel 14. 1490-1510 Almanya Cloisters Koleksiyonu, 2018…………………...……30 Görsel 15. Fırın Döküm Yöntemi, 2018…………………………………………....….31 Görsel 16. Kimiake & Shin-ichi Higuchi, 2018…………………………………….…32 Görsel 17. 1. Yüzyıl 1. Yarısı Roma Gözyaşı Şişesi, 2018…………………….……..33 Görsel 18. Gregg Anston-Race, 2018…………………………………………...…..…34 Görsel 19. Kim Merriman Pano, 2018……………………………………………....…35 Görsel 20. Beau Tsai, 2018………………………………………………………….…36 Görsel 21. Jiří Harcuba, 1928, 2018……………………………………………..…….37 Görsel 22. Pano, 2018…………………………………………………………..……...38 Görsel 23. Janet Zambai, 2018………………………………………………………….39 Görsel 24. Louis Comfort Tiffany 1880, 2018……………………………...…………40 Görsel 25. Louis Comfort Tiffany 1880, 2018………………………………………...41 Görsel 26. Augsburg Katedrali, 2018……………………………………………….....42 Görsel 27. Emile Gallé 1885, 2018……………………………………………..……..43 Görsel 28. Erken Hellenistik, 4. yüzyıl sonu, 2018…………………………...……….44 Görsel 29. Covered Goblet 1575-1625, 2018……………………………………….…45 Görsel 30. Edward Hald 1926, 2018………………………………………………..….46 Görsel 31. Irak, 9.-10. Yy., 2018……………………………………………….….…..47 Görsel 32. Emile Gallé 1904, 2018……………………………………………….……48 Görsel 33. Daum Collection 1983, 2018………………………………………..….…49 Görsel 34. Emile Gallé 1904, 2018…………………………………………..………...50 Görsel 35. Cami lambası Mısır 1285, 2018……………………………….……...……51 Görsel 36. Imperial Glass Company 1901-1984, 2018……………….…………..…...52 Görsel 37. Suriye, 13-14. Yüzyıl, 2018………………………………………………..53 Görsel 38. . L’Historie de L’eau 1894, 2018……………………….……………...…..60 Görsel 39. L’Historie de Feu 1840 - 1907, 2001…………………………………………60 Görsel 40. Pastorale 1895-1900, 2018………………………………………………..…61 Görsel 41. Marcel-André Bouraine 1886–1948, 2018………………..………...……..62 Görsel 42. G. Argy-Rousseau Pate de Verre Poppies Vase 1924 , 2018……………..……62 Görsel 43. Albert Dammouse Fleur, 85cm Pate de verre Kupa 1910, 2001…………..63 Görsel 44. François Decorchemont, 175cm, Pate de verre döküm, 1912, 2018…...….63 Görsel 45. Almeric Walter, 1910-1914 Pate de verre Heykel, 2018……………..……64 Görsel 46. Salvador Dali, Pegasus, 1968, 36x33cm, Pate de Verre Rölyef, 2018…….65 Görsel 47. Auguste Rodin, Hanako nun Maskı, 1908, 2018………………………......65 Görsel 48. Güney Resul, Kayıp mum tekniği ile üretilen obje tek cidarlı pate de verre kalıbı, 2018………………………………………………………………………….….67 Görsel 49. Güney Resul, Kayıp mum tekniği ile yapılmış pate de verre kalıbı, model çıkarma işlemi, 2018……………………………………………………………………68 TABLOLAR DİZİNİ Tablo 1. Güney Resul, Çalışma Sıcaklık Aralıkları, 2018………………………..……68 Tablo 2. Güney Resul, Cam Genleşme Katsayıları, 2018…………………………......80tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPate De Verretr_TR
dc.subjectSıcak cam şekillendirmetr_TR
dc.subjectHeykelTR
dc.subjectCam heykelTR
dc.subjectGlass sculptureeng
dc.subjectStudio glasseng
dc.subjectHot glasseng
dc.subjectHot glass formingeng
dc.subjectStatueeng
dc.titlePate De Verre Tekniği İle Form Uygulamalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetGÜNEY, Resul. Pate De Verre Tekniği İle Form Uygulamaları, Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu, Ankara, 2019 Sıcak cam şekillendirme teknikleri arasında yer almakta olan Pate De Verre tekniği günümüzde de uygulaması yapılan teknikler arasında yer almaktadır. Teknik cam sanatçıları tarafından sabit ve geçerliliğini koruyan tek bir tanımlaması yapılmıştır. Teknik kullanım yöntemleri incelendiği de kullanılan cam tane boyutları ve fırınlama sırasında yapılmış olan farklı yöntemlerin kullanımı gözlenmektedir. Bu durum tekniğin tanımında farklı tanımlamalar yapılmasına neden olmuştur. Kullanılan hammadde ve izlenilen yöntemlerin aynı olması nedeniyle farklı bir tanımlamadan söz etmek mümkün gözükmemektedir. Araştırma kapsamında Pate De Verre tekniğinin temel tanımı yapılmaya çalışılarak, teknik gelişim süreçleri ve bu süreç içerisinde yapılmış olan tanımlamaların farklılaşmasına neden olan gerekçelere değinilmiştir. Tanımlama konusunda bahsi geçen tartışmalar günümüzde de devamlılığını sürdürmektedir. Araştırmada da değinildiği üzere teknikte kullanılan yöntemler ne kadar farklılık gösterse de sonuç olarak gelinen nokta aynıdır. Yapılan araştırma kapsamında Pate De Verre tekniği, teknik üzerinde çalışmalarını yürütmüş ve tekniğin gelişmesinde katkıda bulunmuş olan sanatçılar örneklem olarak gösterilerek tanımlaması yapılmış ve uygulamalar ile teknik desteklenmektedir. Anahtar Sözcükler: Sıcak cam şekillendirme yöntemleri, Pate De Verre, Tanımlamatr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR
dc.contributor.authorID10232617tr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster