Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Matematik Öğretmenliği Alan Bilgisi Testi Sorularının Özel Alan Yeterlikleri ve Math Taksonomiye Göre Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study examined the views of mathematics teachers about the Pedagogical Knowledge Test which has been applied since 2013 and whether the questions used answer the expectations of Math Taxonomy and special pedagogical ...
Dalgalar Konusunun Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı İle Desteklenen 5e Öğrenme Modeline Göre İşlenmesi: Bir Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In the study, waves as a topic and its application were tackled according to 5E learning model which is supported by inquiry-based learning approach. Designed as an action research, it was conducted with the participation ...
Öğrencilerin Biyoloji Süreç Diyagramlarında Öğrenme Stilleri, Öğrenme Faaliyetleri ve Öğrenme Çıktıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this study, it is aimed to determine the learning activities and learning styles that students use while performing learning from process diagrams and to investigate the effect of learning activities and learning styles ...
Ortaöğretim Öğrencilerinin Polen Alerjisi Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi: Ankara İli Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this study, it was aimed to determine the pollen allergy knowledge levels of secondary school students in Ankara. For this purpose, as a quantitative data collection tool, a “questionnaire of pollen allergy knowledge”, ...
Biyoloji Öğretmen Adaylarının Protein Sentezi Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Abstract
Today’s technological developments require all teachers to perform an effective and productive learning by integrating their pedagogical and content knowledge into teaching process as well as technology knowledge. ...
Bitki Morfolojisi, Anatomisi İle Sistematiği Konularının Ortaöğretim Biyoloji Programındaki Yerinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The purpose of this study is to place the subjects of plant morphology, anatomy and systematic in the Curriculum of Biology Lesson in Secondary Education and to evaluate the suitability of practice based on the students' ...
Artırılmış Gerçeklik ve Karekod Teknolojileri Kullanılarak Geliştirilen Mekanik Laboratuvarı Deneylerinin Bazı Değişkenler Üzerindeki Etkisinin Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This research study aims to identify the impacts of augmented reality and QR code based mechanics laboratory experiments (mechanical and linear motion, simple harmonic motion, inclined plane at air table, variable “g” ...
Özel Yetenekli Öğrencilerin Karmaşık Sayılar Konulu Etkinlikler ile Üstbilişsel Bilgi ve Becerilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-23)
Gifted students can organize their own learning environments to achieve their goals and these characteristics are associated with the concept of metacognition. They can make more progress in metacognition than other students ...