Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErten, İsmail Hakkı
dc.contributor.authorGolmohammadzadeh Khıaban, Hajar
dc.date.accessioned2018-10-30T12:51:37Z
dc.date.available2018-10-30T12:51:37Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5317
dc.description.abstractThe present study aimed to explore Language Learning Self-Concept and investigate its relationship to student proficiency level. To this end, a sequential exploratory mixed design was adopted throughout the study. Based on the literature review and student responses to an open-ended questionnaire, an initial item pool consisting of 54 items was generated. After an evaluation of content validity followed by the initial piloting of the questionnaire, the scale was conducted to an independent sample of 201 students. The participants were from 3 settings including English Time Language School, Middle East Technical University School of Foreign Languages and Çankaya University Prep-school with Language proficiency levels ranging from beginner to advanced. Exploratory factor analysis yielded a 38 item scale with the following 7 factors: Aptitude, Self Regulation, Effort, Linguistic Resources, Production, Reception, and Articulation. The scale was validated through exploratory factor analysis and internal consistency reliability. The reliability tests confirmed the internal consistency of the scale. The study tried to investigate whether student proficiency level had an impact on language learning self concept in terms of the different dimensions of the scale. The students at higher levels reported higher scores of self concept at all the 7 components of the scale. This finding indicated that student proficiency level was a predictor of language learning self-concept. It also confirmed the predictive validity of the scale. It is suggested that a better understanding of the students’ self-perceptions can help teachers with their lesson planning, giving feedback to students, and different forms of teacher-student interaction.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectForeign Language Learningtr_TR
dc.subjectForeign Language Learning Self-Concepttr_TR
dc.subjectProficiency Leveltr_TR
dc.subjectScale Developmenttr_TR
dc.subjectSelf-Concepttr_TR
dc.titleAn Exploration of Foreign Language Learning Self-Concepttr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, dil öğrenimi benlik algısını incelemeyi ve bu yapının öğrenci yeterlilik düzeyiyle ilişkisini araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaçla, çalışma boyunca keşfedici ardışık desen benimsenmiştir. Alanyazın taramasına ve açık uçlu bir ankete verilen öğrenci yanıtlarına dayanarak başlangıç madde havuzu oluşturuldu. Başlangıç madde havuzu, şu yapıları temsil eden 54 maddeden oluşmuştur: eylemlilik, çaba, öz-değerlendirme, üstbiliş, dil öğrenim beceriler, ve sosyal karşılaştırma/ referans çerçevesi. Anketin ilk pilot uygulaması tarafından takip edilen içerik geçerliğinin değerlendirmesinden sonra ölçek, 201 öğrenciden oluşan bağımsız bir örneğe uygulanmıştır. Katılımcılar, English Time Dil Okulu, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu ve Çankaya Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü/ Hazırlık Eğitimi Birimi olmak üzere üç ana kurumdandır. Öğrencilerin seviyesi, başlangıç ve ileri düzey arasında değişkenlik göstermiştir. Açımlayıcı (keşfedici) faktör analizi, 7 faktörlü (yatkınlık, öz-düzenleme, çaba, dilsel kaynaklar, üretim, alımlama, ve sesletim) 38 maddelik bir ölçek sağlamıştır. Ölçeği doğrulamak için atılan adımlar, açımlayıcı (keşfedici) faktör analizi ve iç tutarlılık güvenirliği olmuştur. Güvenilirlik analizleri, ölçeğin iç tutarlılık güvenilirliğini onaylamıştır. Dahası, yordama geçerliğini doğrulayan bir karşıt grup analizi gerçekleştirildi. Çalışma ayrıca, öğrenci seviyesinin dil öğrenimi benlik algısı üzerine ölçeğin farklı boyutları açısından etkisi olup olmadığını araştırmaya çalışmıştır. Daha yüksek seviyedeki öğrenciler, ölçeğin 7 bileşeninin tümünde daha yüksek benlik algısı puanları bildirdiler. Bu bulgu, öğrenci seviyesinin dil öğrenimi benlik algısının bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin kendini daha iyi algılamaları, öğretmenlere ders planlamalarında ve öğrencilere geri bildirim vermelerinde, ve farklı öğretmen-öğrenci iletişim biçimlerine yardımcı olabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.contributor.authorID261262tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster