dc.contributor.advisor | Dokak, Hüsnü | |
dc.contributor.author | Muraz, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2018-10-26T13:16:36Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-09-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5258 | |
dc.description.abstract | Gender is a definition of identity that shapes our lives according to our
physiology, which we have acquired later on how to determine our life. Some of
the inequalities that we are exposed to because of our gender difference lead
us to not live ourselves. Gender inequalities that are more self-evident in male
predominant societies lead to other forms other than women. In the 1960s, the
concept of gender, which has been discussed with feminism and sexual
liberation movement, is still a controversial phenomenon. At that time, the most
important issues that the artists were interested in were gender, identity,
sexuality and freedom on the individual.
The art Works which are made within this thesis is focused on the female body
becuse to the femininity rather than the phenomenon of masculinity While the
definition of masculinity is identified with power and power, the definition of
femininity is made from the aspect of sexuality. Therefore, the fact that the
woman becomes an object of desire and has become an object of desire other
than her identity objectifies her. That's why I painted the woman in my paintings.
The woman has broken away from her own reality, and has transformed into
sexual organs of desire. I do not want to show the rebuilt bodies to the viewer
with the paintings I made, it still keeps the perception that there is a social
problem. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER
KABUL ve ONAY.....i
BİLDİRİM………ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKKI…iii
ETİK BEYAN…..iv
ADAMA….....v
ÖZET ….vi
ABSTRACT ...vii
İÇİNDEKİLER …...viii
RESİMLER DİZİNİ …..ix
GİRİŞ …....1
I. BÖLÜM: TOPLUMSAL CİNSİYET…..5
1.1 Erkeklik.....8
1.1.1 Güç-İktidar……11
1.2. Kadınlık…...14
1.2.1 Gövde–Nesne-Et ….16
1.2.2 Arzu ve Pornografi...21
1.2.3 Kendine aşık olmak…..29
II. BÖLÜM: GÖVDENİN SANAT NESNESİ OLMA HALİ….34
SONUÇ …..44
KAYNAKÇA … .48
ÖZGEÇMİŞ …....53
EK 1:TURNITIN RAPORU | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Gövde | |
dc.subject | Toplumsal cinsiyet | |
dc.subject | Erkeklik | |
dc.subject | Kadınlık | |
dc.subject | Arzu nesnesi | |
dc.subject | Torso | en |
dc.subject | Gender | en |
dc.subject | Masculinity | en |
dc.subject | Femininity | en |
dc.subject | Object of desire | en |
dc.title | Gövdenin Açık Halleri | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Toplumsal cinsiyet, yaşamımızın nasıl belirleneceğine dair sonradan
edindiğimiz, fizyolojimize göre bizi şekillendiren bir kimlik tanımıdır. Cinsiyet
farklılığımızdan dolayı maruz kaldığımız bazı eşitsizlikler bizleri kendimizi
yaşayamamaya iter. Erkek baskın toplumlarda daha çok kendini gösteren
cinsiyet eşitsizlikleri kadının kendisi dışında başka şekillere girmesine yol açar.
1960’lı yıllarda feminizmle ve cinsel özgürlük hareketiyle birlikte tartışılmaya
başlanılan cinsiyet kavramı hala tartışılmaya devam eden bir olgudur. O dönem
sanatçıların da ilgilendiği en önemli konular arasında gelen cinsiyet, kimlik,
cinsellik ile birey üzerindeki özgürlükler sorgulanmaya başlanmıştır.
Bu tez çalışmasında erkeklik olgusundan çok kadınlık üzerinden yol alındığı için
yapılan resimler de kadın gövdesine odaklanılmıştır. Erkeklik tanımı güç ve
iktidar ile özdeşleşirken kadınlık tanımı cinsellik yönüyle yapılmaktadır.
Dolayısıyla bir sorun haline gelen ve kadının kendi kimliği dışında arzu nesnesi
olma hali, onu nesneleştirmektedir. Resimlerimde de kadını gövdeleştirmemin
sebebi budur. Kadın kendi gerçekliğinden kopmuştur, arzu nesnesi olan cinsel
organlara dönüşmüştür. Yaptığım resimlerle izleyene yeniden oluşturulmuş
gövdeleri göstermek istemem hala toplumsal bir sorun olduğu algısını canlı
tutmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10215398 | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2018-10-26T13:16:36Z | |