Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorRüzgar Kayıran, Necla
dc.contributor.authorAydın, Serdar
dc.date.accessioned2018-10-10T11:46:42Z
dc.date.available2018-10-10T11:46:42Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5229
dc.description.abstractIn this thesis, historical phenomena and concepts which make possible the term “aesthetics of evil” are brought together and examined. Some aesthetic experience opportinities where new mwanins of good and evil can be revealed at the intersections of ethical and aesthetic judgements were searched and tried to be presented in conceptual integrity with the Works produced within the thesis. Historical connection between corporeality and evil, the images of Jesus’ suffering body, the grotesque imagery of the middle Ages and the Renaissance, some of the images that psychoanalysis leads to the primary scenes and can be seen as a repeat of the trauma, cultural definitions such as ugliness and monstority have been taken as bases and implications of them for aesthetic experience have been researched. The political, ethical and aesthetic integrity of the images of the aftermaths, the practice of ambiguate the contemporary tendencies that move away from the monumentality of evil to omnipresence, look at the darkness and imagine it leading to an understanding of the integrity of existence.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY i BİLDİRİM ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii ETİK BEYAN iv ÖZET v ABSTRACT vi İÇİNDEKİLER vii GÖRSEL DİZİNİ ix GİRİŞ 1 1. BÖLÜM: ETİK VE ESTETİK DEĞER YARGILARI ÜZERİNE 10 2. BÖLÜM: KÖTÜNÜN MEKANI OLARAK BEDEN 13 2.1. YÜCE VE İĞRENÇLİK 13 2.2. GROTESK 27 3. BÖLÜM: GÖRÜNTÜ VE GERÇEKLİK 35 3.1. GÖRÜNTÜ VE TRAVMA 35 3.1.1. Punctum ve Tukhe 40 3.1.2. Harikulade 41 3.2. TRAVMATİK GERÇEKLİK VE TEMSİL 44 4. BÖLÜM: ON SEKİZİNCİ YÜZYIL VE GOTİK ESTETİK 52 5. BÖLÜM: İYİ/KÖTÜ CANAVAR 59 6. BÖLÜM: MODERN SANAT VE KÖTÜLÜK 64 7. BÖLÜM: SINIRLAR ÜZERİNE 74 SONUÇ 112 KAYNAKÇA 115 EK 1: ORJİNALLİK RAPORU 121 EK 2: TURNİTİN RAPORU 123tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectResimtr_TR
dc.subjectEstetiktr_TR
dc.subjectKötülüktr_TR
dc.subjectKötütr_TR
dc.titleKötünün Estetiğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu tezde, “Kötünün Estetiği” terimini mümkün kılan sanat tarihsel olgular ve kavramlar bir araya getirilmiş ve incelenmiştir. Etik ve estetik yargıların kesiştiği noktalarda iyi ve kötüye dair yeni anlamların ortaya çıkabildiği kimi estetik deneyim imkanları araştırılmış ve tez kapsamında üretilmiş eserlerle kavramsal bir bütünlük içinde sunulmaya çalışılmıştır. Bedensellik ve kötülük arasında kurulan tarihsel bağlantı, İsa’nın acı çeken bedeni üzerine imgeler, Ortaçağ ve Rönesans’ın grotesk imgeleri, psikanalizin ilksel sahnelere yönlendirdiği ve travmanın tekrarı olarak görülebilen kimi imgeler, çirkinlik ve canavarlık gibi kültürel tanımlamalar temel dayanaklar olarak alınmış ve estetik deneyim açısından taşıdığı anlamlar araştırılmıştır. Kötü sonlara dair imgelerin politik, etik ve estetik bütünselliği, kötülüğün anıtsallığından uzaklaşarak heryerdeliğine uzanan güncel eğilimlerin muğlaklaştırma pratiği, karanlığa bakmanın ve onu imgelemenin varlığın bütünlüğüne dair bir kavrayışa götürmesi gibi sonuçlara varılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.contributor.authorID103508tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster