Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYurdakul, İncilay
dc.contributor.authorGüntay, Vedat
dc.date.accessioned2018-10-10T11:44:41Z
dc.date.available2018-10-10T11:44:41Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-11
dc.identifier.citationAPAtr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5223
dc.description.abstractThe boundaries of visual communication design are expanding and changing every day, and new communication tools and structures surround us. The visual effect design area of these new tools is undoubtedly a different place. The term visual effect has been known for over a hundred years as a method that combines art and design with science and technology. Visual effect design, especially on the use and effects of cinema, after the invention and development of the computer, it emerged years ago with the use of optical analogue machines in this field. But with the digital studies carried out in the 1980s and later, it started completely a new era in the narrative of cinema. A century ago, photo-graphic special effect techniques were replaced by scientific design techniques, which were digitally analysed completely in a computer environment, which can be done through special software used by expert designers and which force the limits of imagination. Today, this new implementation method, which is defined as Digital Visual Effects design and animation, has emerged with creative works of fantastic and fictional scenes that were previously impossible to design and edit. It plays an integral and decisive role in the field of media and visual communication, combining Digital Visual Effects design, art and technology from animation films to feature films, television productions to advertising and computer games to interactive media and beyond. The aim of this thesis is to introduce the importance of Digital Visual Effects design, especially in cinema, which has become a cultural and economic production industry all over the world in a multi-dimensional way, and thus to try to eliminate the lack of knowledge in this field. For this reason, this study objects to be a fundamental source in the fields of media and visual communication design, and especially in higher education, it is aimed to open new educational programs and projects to make an innovative academic impression to the future.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i BİLDİRİM ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii ETİK BEYAN iv ADAMA v TEŞEKKÜR vi ÖZET vii ABSTRACT ix İÇİNDEKİLER xi KISALTMALAR DİZİNİ xiv GÖRÜNTÜLER DİZİNİ xv GİRİŞ 1 1. BÖLÜM : HAREKETLİ GÖRÜNTÜ VE GÖRSEL EFEKT TASARIMI 6 1.1. SİNEMADA DİJİTAL GÖRSEL EFEKT TASARIMININ TARİHSEL SÜRECİ 6 1.1.1. 1980’ler ve Sonrasında Dijital Alandaki Gelişmeler 8 1.1.2. Lucas Film ve Görsel Efekt Tasarımının Öncüleri 13 1.1.3. 2000’li Yıllar ve Çağdaş Dönem 24 1.2. DİJİTAL GÖRSEL EFEKT TASARIMININ TEMEL KAVRAMLARI 30 1.2.1. Özel Efekt Tasarımı ve Dijital Görsel Efekt Tasarımı 30 1.2.2. Bilgisayar Ürünü Görüntü Tasarımı (CGI) 32 1.2.3. Dijital Görüntü Birleştirme 41 1.2.4. Dijital Görsel Efekt Tasarımında Foto-gerçekçilik 45 2. BÖLÜM: DİJİTAL GÖRSEL EFEKT TASARIMI UYGULAMA TÜRLERİ 48 2.1. FÜTÜRİSTİK KURGUSAL ARA YÜZ TASARIMI 48 2.2. BİLGİSAYAR ÜRÜNÜ (CGI) KARAKTER YERLEŞTİRME 53 2.3. DÜZENEK KALDIRMA VE ÇEKİM HATALARI GİDERME 58 2.4. MAT - ARKA PLAN BOYAMA 61 2.5. ÖZEL EFEKT TASARIMI 63 2.6. DİJİTAL EFEKT SİMÜLASYONLARI 66 3. BÖLÜM: DİJİTAL GÖRSEL EFEKT TASARIMI ÜRETİM YÖNTEMLERİ 67 3.1. ÖN YAPIM 68 3.1.1. Hikaye Resimleme 69 3.1.2. Konsept Tasarım 71 3.1.3. Ön Görselleştirme 72 3.2. YAPIM 74 3.2.1. Yüzey Modelleme 74 3.2.1.1. Katı Modelleme 76 3.2.1.2. Organik Modelleme 80 3.2.1.3. Görüntü Tabanlı Modelleme (Fotogrametri) 83 3.3. YAPIM SONRASI 85 3.3.1. Doku Kaplama 86 3.3.1.1. Görünüş Geliştirme 90 3.3.2. Donatma (Rigging) 93 3.3.3. Kamera İzleme ve Performans Yakalama 95 3.3.3.1. Kamera İzleme ve Hareket Eşleştirme 96 3.3.3.2. Performans Yakalama 97 3.3.4. Animasyon 99 3.2.4.1. Anahtar Kare (Keyframe) Animasyonu 101 3.2.4.2. Yöntemsel - Kurala Dayalı Animasyon 103 3.2.4.3. Yığın Animasyonu 104 3.3.5 Dinamik Efekt Animasyonları 106 3.3.5.1. Katı ve Sıvı Dinamikler 108 3.3.5.2. Parçacık Sistemleri 109 3.3.5.3. Kumaş Simülasyonu 111 3.3.5.4. Saç ve Kürk Animasyonu 111 3.3.6. Aydınlatma Tasarımı 114 3.3.7. Çıktı Alma (Rendering) 117 3.3.8. Görüntü Birleştirme 122 3.3.8.1. Katman ve Bağ Tabanlı Birleştirme 126 3.3.8.2. Rotoskopi ve Boyama 131 3.3.8.3. Görüntü Ayrıştırma 133 3.3.8.4. Çok Kanallı (CGI) Birleştirme 135 3.3.8.5. Üç Boyutlu Birleştirme 138 3.3.8.6. Renk Düzenleme 140 3.3.8.7. Çıktı Alma ve Dosya Formatları 142 4. BÖLÜM: " ARAYIŞ " KISA FİLM UYGULAMA ÇALIŞMASI 145 4.1. ÖN YAPIM 147 4.1.1. Hikaye Resimleme 153 4.1.2. Konsept Tasarım ve Ön Görselleştirme 160 4.2. YAPIM 167 4.2.1. Sahne Modelleme 167 4.3. YAPIM SONRASI 172 4.3.1. Doku Kaplama 173 4.3.2. Donatma (Rigging) 175 4.3.3. Animasyon (Canlandırma) 178 4.3.4. Dinamik Efekt Animasyonları 180 4.3.5. Aydınlatma ve Çıktı Alma 182 4.3.6. Görüntü Birleştirme 184 4.4. KURGU 186 4.5. SES TASARIMI 187 5. BÖLÜM: SONUÇ 189 KAYNAKÇA 192 EK 1: DİJİTAL GÖRSEL EFEKT SÖZLÜĞÜ 198 ÖZGEÇMİŞ 229 EK 2: TURNİTİN RAPORUtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÜç Boyutlu Animasyon
dc.subjectAnimasyon (Canlandırma)
dc.subjectBilgisayarlı Animasyon
dc.subjectBilgisayar Grafikleri
dc.subjectDijital Efekt
dc.subjectDijital Görsel Efekt
dc.subjectGörsel İletişim Tasarımı
dc.subjectHareketli Görüntü
dc.subjectHareketli Grafikler
dc.subjectYapım
dc.subjectSinema
dc.titleHareketli Görüntü Tasarımının Değişen Yüzü: Dijital Görsel Efekt Uygulamalarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetGörsel iletişim tasarımı sınırları her gün genişleyerek ve değişerek ilerlemekte, yeni iletişim araçları ve yapıları çevremizi çepeçevre sarmaktadır. Bu yeni araçların başında görsel efekt tasarımı alanı kuşkusuz farklı bir yer teşkil etmektedir. Görsel Efekt terimi, sanat ve tasarım alanlarıyla bilim ve teknolojiyi birleştiren bir yöntem olarak, yaklaşık yüz yılı aşkın bir süredir bilinmektedir. Özellikle sinemadaki kullanımı ve etkilerine bakıldığında görsel efekt tasarımı, bilgisayarın icadı ve gelişmesi sonrasında, yıllar önce optik yani analog makinelerin bu alanda kullanılması ile ortaya çıkmıştır. Fakat 1980’li yıllar ve sonrasında yapılan dijital çalışmalarla, sinema anlatısında tamamen yeni bir dönem başlamıştır. Bundan yüzyıl önce kullanılan foto-grafik özel efekt tekniklerinin yerini, tamamen bilgisayar ortamında sayısal olarak çözümlenebilen, uzman tasarımcıların kullandığı özel yazılımlar aracılığıyla uygulanabilen ve hayal gücünün sınırlarını zorlayan bilimsel tasarım teknikleri almıştır. Günümüzde dijital görsel efekt tasarımı ve animasyonu olarak tanımlanan bu yeni uygulama yöntemi sayesinde daha önceleri tasarlanması ve kurgulanması imkansız olan fantastik ve kurgusal sahneler yaratıcı çalışmalar ile ortaya çıkmıştır. Animasyon filmlerinden, uzun metrajlı filmlere, televizyon yapımlarından reklamlara, bilgisayar oyunlarından etkileşimli medya ve ötesine, dijital görsel efekt tasarımı, sanat ve teknolojiyi birleştiren yapısıyla medya ve görsel iletişim tasarımı alanında bütünleyici ve belirleyici bir rol oynamaktadır. Bu belirleyici rol bağlamında özellikle sinemada dijital görsel efekt tasarımının çok boyutlu olarak ele alındığı bu tez çalışması ile giderek artan ve gelişen oranda, tüm dünyada kültürel ve ekonomik bir üretim endüstrisine dönüşen dijital görsel efekt tasarımının öneminin kavranması ve böylece bu alandaki bilgi eksikliğinin giderilmeye çalışılması amaçlanmaktadır. Bu amaçla bu çalışmanın medya ve görsel iletişim tasarımı alanlarında da temel bir kaynak niteliği taşıması amaçlanmakta ve özellikle yüksek öğrenimde yeni eğitim programı ve projelerinin açılmasıyla geleceğe yenilikçi akademik bir iz düşüm yapması hedeflenmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster