Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYurdakul, İncilay
dc.contributor.authorPehlivan Baskın, Zeynep
dc.date.accessioned2018-10-10T11:42:20Z
dc.date.available2018-10-10T11:42:20Z
dc.date.issued2018-06-13
dc.date.submitted2018-06-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5214
dc.description.abstractPEHLİVAN BASKIN, Zeynep. Use of Video Mapping Techniques in Events and a Case Study, Doctorate in Arts, Ankara, 2018. In this proficiency in art thesis study, a unique work has been created in a dramatic way to demonstrate the video mapping technique on II. Grand National Assembly of Turkey building, for the 100th anniversary of the foundation of the republic. Among the planned events for celebrating this important date, it has been found meaningful to use images created with video mapping to provide a visually impressive presentation. Prior to the application, in the fields of video art history, historical dimension of video mapping and augmented reality, samples were examined and a literature survey was conducted. The usage areas of video mapping have been classified and common techniques used in video mapping have been examined. The focal point in the implementation study was determined as the period when Ataturk and the Republic were proclaimed. During the preparation of the video content, an in-depth visual archive search for the period was made and the images, video footage and newspapers samples with relevant content were examined. In addition to the historical images selected from these examinations, edited footage and modeling of visual elements are included as the content of the video. As the facade to reflect the unqiue work of this study, II. Grand National Assembly of Turkey has been chosen and the reasoning behind this decision is; besides the fact that many important resolutions were taken in this building in republican history; the building has served as Republic Museum since 1981 and is a symbolic structure of the Republic and democracy visually. In this study, after reviewing video mapping techniques commonly used, a specific method for the work in the scope of this study was developed and presented in a methodological way that can be re-implemented.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY iii BİLDİRİM iv YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI v ETİK BEYAN vi TEŞEKKÜR viii ÖZET ix ABSTRACT xi İÇİNDEKİLER xii GÖRÜNTÜLER DİZİNİ xv GİRİŞ 2 1. BÖLÜM: VİDEO SANATI VE GELİŞİM SÜRECİ 4 1.1 VİDEO SANATI TARİHİ 11 2. BÖLÜM: VİDEO HARİTALAMA 33 2.1 VİDEO HARİTALAMANIN TANIMI 33 2.1.1 Video Haritalamada Artırılmış Gerçeklik (Agumented Reality) 35 2.1.2 Video Haritalamada Anamorfizm 38 2.2 VİDEO HARİTALAMADA ETKİLEŞİM 49 2.3 VİDEO HARİTALAMA TARİHİ 51 2.3.1 Erken Dönem Video Haritalama Tarihi 51 2.3.2 Yakın Dönem Video Haritalama Tarihi 61 3. BÖLÜM: VİDEO HARİTALAMANIN KULLANIM ALANLARI VE VİDEO HARİTALAMA TEKNİĞİ 65 3.1 VİDEO HARİTALAMANIN KULLANIM ALANLARI 65 3.1.1 Mimaride Kullanımı 65 3.1.2 Sahne Sanatlarında Kullanımı 67 3.1.3 Eğitimde Kullanımı 68 3.1.4 Tasarımda Kullanımı 69 3.1.5 Ürün Tanıtımında Kullanımı 70 3.1.6 Etkinliklerde Kullanımı 72 3.2 VİDEO HARİTALAMA TEKNİĞİ 76 3.2.1 Yüzey Seçimi 78 3.2.2 Donanım ve Yazılım Seçimi 79 3.2.3 Modelleme ve Maskeleme 80 3.2.4 Videonun Oluşturulması 85 3.2.5 Videonun Yüzey İle Eşleştirilmesi 87 3.3 YAYGIN KULLANILAN TEKNİKLER 88 3.3.1 Doğrudan Yansıtıcı ile Modelleme 88 3.3.2 Fotoğraf ile Modelleme 89 3.3.3 Üç Boyutlu Modelleme 90 4. BÖLÜM: “CUMHURİYETİN 100. YIL DÖNÜMÜ” ADLI VİDEO HARİTALAMA UYGULAMASI 92 4.1 UYGULAMA ÇALIŞMASI HAKKINDA 92 4.2 MEKAN SEÇİMİ 93 4.3 SİNOPSİS 98 4.4 UYGULAMA İÇİN TERCİH EDİLEN YÖNTEM 99 4.5 KULLANILAN YAZILIMLAR 100 4.6 DONANIM SEÇİMİ 101 4.7 MECLİSİN MODELLENMESİ 102 4.7.1 Perspektif ve Modelleme Açısı 105 4.7.2 Rölöveden Model Elde Edilmesi 107 4.8 MAKET YAPIMI 108 4.8.1 Makette Olması Gereken Mimari Öğelerin Belirlenmesi 109 4.8.2 Maketin Ölçeğinin Belirlenmesi 109 4.8.3 Malzeme Seçimi 109 4.8.4 Ana Model’in Maket İçin Revize Edilmesi 110 4.8.5 Kesim ve Birleştirme İşleminin Yapılması 113 4.9 MODEL ÜZERİNDE MASKELEME 117 4.10 VİDEONUN OLUŞTURULMASI 117 4.10.1 Karanlık Yıllar Sahnesi 121 4.10.2 İşgal Yılları Sahnesi 127 4.10.3 Cumhuriyet’in İlanı Sahnesi 129 4.11 VİDEONUN MAKETE EŞLEŞTİRİLMESİ 132 SONUÇ 142 KAYNAKÇA 144 EK-1 Orjinallik Raporu 149tr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectVideo Haritalama
dc.subjectProjeksiyon Haritalama
dc.subjectMimari Video Haritalama
dc.subjectArtırılmış Gerçeklik
dc.subjectTürkiye Büyük Millet Meclisi
dc.subjectKutlama Etkinlikleri
dc.subjectVideo
dc.titleVideo Haritalama Tekniğinin Etkinliklerde Kullanımı ve Uygulama Çalışmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozet“Video Haritalama Tekniğinin Etkinliklerde Kullanımı ve Uygulama Çalışması” başlıklı bu sanatta yeterlik tezi çalışmasında video haritalama tekniği kullanılarak Cumhuriyet’in kuruluşunun 100. Yıldönümünde II. Türkiye Büyük Millet Meclisi Binası üzerine yansıtılarak sergilenmek üzere dramatik anlatımla özgün bir çalışma yapılmıştır. Bu önemli tarihin kutlanması için planlanan etkinlikler arasında, görsel olarak etkileyici bir sunum sağlamak amacıyla video haritalama ile oluşturulmuş görsellerin kullanılması anlamlı bulunmuştur. Uygulamaya başlamadan önce video sanatı tarihi, artırılmış gerçeklik ve video haritalamanın tarihsel boyutuyla beraber örnekler araştırılıp incelenmiş, literatür taraması yapılmıştır. Video haritalamanın kullanım alanları sınıflandırılmış, video haritalama yönteminde kullanılan yaygın teknikler incelenmiştir. Yapılan uygulama çalışmasında odak noktası Atatürk ve Cumhuriyet’in ilan edildiği dönem olarak belirlenmiştir. Video içeriği hazırlanırken bu döneme ait kapsamlı bir görsel arşiv taraması yapılmış, Cumhuriyet’in ilanından itibaren Atatürk’ünde yer aldığı görseller, videolar ve gazeteler incelenmiştir. Arşiv taramalarından seçilen o döneme ait tarihi görüntülerin yanı sıra kurgulanmış çekimler ve modellemeler videonun içeriğini oluşturmaktadır. Uygulamanın yansıtılacağı mekan olarak II. Türkiye Büyük Millet Meclisi Binası’nın ön cephesi seçilmiştir ve bunun sebebi; Cumhuriyet tarihinde birçok önemli kararın bu binada alınmış olmasının yanı sıra; 1981 yılından günümüze Cumhuriyet Müzesi olarak hizmet vermiş olması ve görselliğiyle Cumhuriyet’in ve demokrasinin sembol bir yapısı olmasıdır. Bu çalışma dahilinde yaygın olarak kullanılan video haritalama teknikleri incelendikten sonra, uygulamaya özel bir yöntem geliştirilmiş ve benzer örneklerle tekrar uygulanabilir halde sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster