Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Kolektif Öğretmen Yeterliği İle Etkili Okul Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Ankara İli Örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this study is to examine the relationship between collective teacher efficacy of teachers working in public secondary schools and effective school. To that end, the study asked the opinions of 356 teachers working ...
Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ile Atılganlıkları Arasındaki İlişkide Pozitif Psikolojik Sermayelerinin Aracı Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
In this study, it was aimed to know the assertiveness behavior, positive psychological capital levels and personality characteristics of teachers in public secondary schools in Tokat city center and its districts and to ...
Öğretmenlerin Örgüt İklimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesine Yönelik Bir Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02)
The aim of the study is to examine the opinions of secondary school teachers working in Ankara Mamak about organizational climate. This study was conducted with the volunteer teachers who were selected from a school in ...
Hofstede’in Kültür Boyutları Bağlamında Okul Kültürünün İnşası: Fenomenolojik Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this research is to examine the organizational culture, school culture and the
factors that make up school culture, the role of internal and external stakeholders in school
culture, the strength and weakness ...