Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
TIMSS 2015 Fen Duyuşsal Özelliklerinin Cinsiyet ve Bölgelere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Various international and national tests are applied to assess curricula across the world. About 250.000 students’ knowledge and skills are tested via Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS). Many ...
Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Nijer-Zinder Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
This work aims at putting forth the effects of personal, sosioeconomic and attitude
factors and the level of effect for each factor on the performance of final yers students i
the junior high school in mathematics. The ...
TIMSS 2019 Matematik Başarısını Açıklayan Değişkenlerin Çok Düzeyli Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study, it is aimed to examine the variables at the student and school level that are expected to affect the mathematics achievement scores of the eighth grade students who participated in the TIMSS 2019 Turkey ...
Bayesci Madde Tepki Kuramı Modellerinde Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-01)
The aim of this study is to examine measurement invariance in Bayesian IRT models with Bayes factor in simulated data generated under different conditions and to examine measurement invariance in real data with MGCFA and ...
TIMSS 2019 MATEMATİK BAŞARI TESTİ VE MATEMATİĞE İLİŞKİN DUYUŞSAL ÖZELLİKLERİN ÖLÇME DEĞİŞMEZLİĞİNİN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
TIMSS implementations reveal the knowledge and skills of students in mathematics and
science and support countries in improving their education in these fields and predicting their
achievements. With the results obtained ...