Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Öğretim Liderliği, Mesleki İşbirliği, Kolektif Sorumluluk ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
In this study, it is aimed to examine the relationship between these three variables at school level, namely the instructional leadership behavior of school principals, teacher collaboration and collective responsibility ...
Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ile Atılganlıkları Arasındaki İlişkide Pozitif Psikolojik Sermayelerinin Aracı Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
In this study, it was aimed to know the assertiveness behavior, positive psychological capital levels and personality characteristics of teachers in public secondary schools in Tokat city center and its districts and to ...
Hayat boyu öğrenme becerilerinin İngilizce dil öğretim süreçlerine yansıtılması: İngilizce öğretmenlerinin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The purpose of this study was to investigate English teachers’ opinions about the reflection of lifelong learning skills in English language teaching process. Employing the phenomenology design, which is one of the qualitative ...
Hofstede’in Kültür Boyutları Bağlamında Okul Kültürünün İnşası: Fenomenolojik Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this research is to examine the organizational culture, school culture and the
factors that make up school culture, the role of internal and external stakeholders in school
culture, the strength and weakness ...