Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Kayıp Veri ile Baş Etme Yöntemlerinin Güvenirlik Kestirimleri Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The purpose of this study was to compare the missing data handling methods in terms of the influence on reliability coefficients under different simulation conditions. For this purpose, datasets with 200, 500, and 1000 ...
Karma Testlerde Kayıp Verilerin Değişen Madde Fonksiyonuna Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This research is aimed at examining the effects of Markov chain Monte Carlo (MCMC), multiple imputation (MI) and expectation maximization (EM), which are methods of coping with missing data, on the differential item ...
Şans Başarısı Düzeltme ve Kayıp Veri Yöntemlerine Göre Test ve Madde İstatistiklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The aim of this study is to examine test and item statistics according to chance success correction formulas and methods of coping with missing data. For this purpose, data sets of 500, 1000 and 1500 people consisting of ...
Kayıp Veriyle Başa Çıkma Yöntemlerinin Test Eşitlemeye Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study; It is aimed to examine the effects of missing data handing methods on the performance of test equating methods under different conditions. In the research; sample size (750, 1500), missing data rate (10%, ...
Kayıp Veri Yöntemlerinin Çoklu Puanlanan Çok Boyutlu MTK Modellerinde Parametrekestirimlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
In this study, it is aimed to examine the effects of missing data handling methods on item and ability parameters obtained from the Multidimensional Generalized Partial Credit Model (M-GPCM) and Multidimensional Graded ...