Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Okul Yöneticilerinin Kuantum Liderlik Davranışlarının Yönetim Tarzlarına Ve Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07)
This study investigated the relationships among school administrators’ quantum leadership, management styles and teachers’ organizational commitment. The study also examined whether participants’ perceptions differed ...
Kısıtlar Kuramı Bağlamında Bir Okul Yönetimi Modeli
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07-06)
The aim of the research is to propose a model for performance improvement that can be applied in schools within the framework of the principles presented by the Theory of Constraints in order to increase the quality of ...
Eğitim Yönetiminin Ontolojik ve Epistemolojik Temellerinin Üretilen ve Tüketilen Kavramlar Üzerinden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study aims to explore the ontological and epistemological foundations of the field of
educational administration (EA) through the produced and consumed concepts in the field.
For this purpose, the interaction of ...
Türkiye’de Eğitim Yönetimi Alanının Kimlik Bağlamında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-07-30)
This research aims to examine the current situation of educational administration as a discipline in Turkey within the context of identity. The research was designed with the case study. Two different data collection ...
Liderlik Yöneliminin Örgütsel Özdeşleşmeye Etkisinde Psikolojik Sözleşmenin Aracı Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
This research aimed to examine the relationships among organizational identification, psychological contract, and leadership orientation up to teachers' views. The research was conducted with 407 teachers working in secondary ...