Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
TIMSS 2015 Fen Duyuşsal Özelliklerinin Cinsiyet ve Bölgelere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Various international and national tests are applied to assess curricula across the world. About 250.000 students’ knowledge and skills are tested via Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS). Many ...
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARINDA ÖLÇME DEĞİŞMEZLİĞİ VE DMF’NİN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ...
Kâğıt-Kalem, Bilgisayar ve Tablet Ortamında Gerçekleştirilen Sınavlar İçin Ölçme Değişmezliğinin ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The aim of this study is to examine the measurement invariance of the paper-pencil,
computer based and tablet based exams across application environment, to
investigate whether there is any difference in exam duration ...
Bayesci Madde Tepki Kuramı Modellerinde Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-01)
The aim of this study is to examine measurement invariance in Bayesian IRT models with Bayes factor in simulated data generated under different conditions and to examine measurement invariance in real data with MGCFA and ...
PISA 2018 Okuma Becerilerini Yordayan Değişkenlere Göre Oluşturulan Gruplarda Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
The results of PISA, one of the international education researches, are used to make comparisons in different subgroups. In order for the comparisons to be meaningful, it must be proven that the applied measurement tool ...