Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Okul Yöneticilerinin Öğretmenlere İlişkin İnsan Doğası Varsayımları ve Sergiledikleri Yönetim Tarzları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
This study aims to investigate school principals’ human nature assumptions for teachers and their management styles as pursuit by teachers. This is a descriptive study utilizing the survey model. The population of the study ...
Öğretmenlerin Mesleki Kabul Alanlarının Öncülleri ve Sonuçları: Kültürlerarası Bir Karşılaştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The focus of this comparative case study is to examine the antecedents and consequences of teachers’ zone of acceptance regarding the authority of school principals within the framework of cultural dimensions of individualism, ...
Okul Müdürlerinin Dönüşümcü Liderlik Özelliklerinin Öğretmenlerin Öznel İyi Oluşları ile İlişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this study was to determine the relationship between transformational leadership behaviors of school principals and teachers' subjective well-being. Quantitative correlational study was used for the study ...
Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ile Atılganlıkları Arasındaki İlişkide Pozitif Psikolojik Sermayelerinin Aracı Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
In this study, it was aimed to know the assertiveness behavior, positive psychological capital levels and personality characteristics of teachers in public secondary schools in Tokat city center and its districts and to ...
Öğretmenlerin İş Yükü ile İş Yaşam Dengesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02-14)
Education is the most important system that enables the development and progress of the society and builds the future of the country. The indispensable part of the education system and the person with the most important ...
Öğretmenlerin Psikolojik Sözleşme İhlali, İşe Yabancılaşması ve Üretim Karşıtı İş Davranışları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The main purpose of the study is to determine the relationship between teachers’ psychological contractviolation, work alienation and counterproductive work behaviour.In this study, the quantitative research method was ...
Otantik Liderlik ile Duygusal Emek İlişkisi: Akademik İyimserlik, Duygusal Bağlılık ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışının Aracılık Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study, the multiple mediating effects of teacher academic optimism, affective commitment and organizational citizenship behavior variables on the relationship between principal authentic leadership and teachers’ ...
Hofstede’in Kültür Boyutları Bağlamında Okul Kültürünün İnşası: Fenomenolojik Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this research is to examine the organizational culture, school culture and the
factors that make up school culture, the role of internal and external stakeholders in school
culture, the strength and weakness ...