Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Dördüncü Sanayi Devriminin Yol Açtığı Değişimlerin Türk Yükseköğretim Sistemi Bağlamında Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-05-16)
In this study, the main characteristics of the fourth industrial revolution (FIR), criticisms of this revolution, the general structure and functioning of higher education systems, their relations with industry and the ...
Bireyselleştirilmiş çok aşamalı testlerde çok kategorili madde oranının yetenek kestirimine etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of the study is to examine the effect of polytomous item ratio on ability estimation in different conditions in multi-stage tests (MST) using mixed tests. The study is a simulation based research. In the PISA 2018 ...
Öğretmen Mesleki Tükenmişlik Modeli: Psikolojik Esneklik, Yaşamda Anlam ve İşe Bağlılığın Rolü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
This study aimed at investigating the relationship between teachers’ occupational burnout,
and their psychological flexibility, meaning in life and work engagement. Part of this
correlational study, the Teacher ...
Kayıp Veriyle Baş Etme Yöntemlerinin Madde Takımlarında Değişen Madde Fonksiyonu Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-06)
The purpose of this study was to examine the effect of missing data handling methods on differential item functioning (DIF) with testlet data. The study was conducted on two different data sets consisting of six testlets ...
Sabit ve Anında Bireyselleştirilmiş Çok Aşamalı Testlerin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-05-26)
Many large-scale assessments have used adaptive testing approaches such as Computerized Adaptive Testing (CAT) and Computerized Multistage Testing (MST). The MST approach has been preferred instead of the CAT with the idea ...
Okul Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimi: İhtiyaçlar ve Program Önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study, it was aimed to determine the in-service training needs of English teachers working at preschools and to develop an in-service training program for them. The views of English teachers, preschool teachers and ...
İngilizce Hazırlık Programının Stake’in Uygunluk-Olasılık Modeline Göre Değerlendirilmesi: Bir Devlet Üniversitesi Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to evaluate the English preparatory program at the School of Foreign Languages of a state university in Ankara according to Stake’s congruence-contingency model. In accordance with the model, the ...
Bilgisayarda Bireyselleştirilmiş Testlerde Madde Cevaplama Süresi Yetenek Düzeyi ve Madde Parametreleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-09-28)
This research was conducted to examine the relationship between item response time, ability level and item parameters in Computerized Adaptive Test (CAT). For this purpose, real-time CAT was prepared with the 2017 autumn, ...
Türkiye ve Hollanda İlkokul İngilizce Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to reveal the similarities and differences by comparatively examining the basic elements of the Dutch Primary School Foreign Language Teaching Core Program and the Turkish Primary Education English ...
Türkiye ve Hollanda İlkokul İngilizce Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to reveal the similarities and differences by comparatively examining the basic elements of the Dutch Primary School Foreign Language Teaching Core Program and the Turkish Primary Education English ...