Ara
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-10
Karma Testlerde Kayıp Verilerin Değişen Madde Fonksiyonuna Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This research is aimed at examining the effects of Markov chain Monte Carlo (MCMC), multiple imputation (MI) and expectation maximization (EM), which are methods of coping with missing data, on the differential item ...
Pıaac 2015 Türkiye Performansının Yapay Sinir Ağı ve Regresyon Analizi Yöntemleri ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
In this study, the data of the “Program for the International Assessment of Adult Competencies - (PIAAC)” carried out by the OECD to evaluate adult skills were examined by regression analysis (LR) and artificial neural ...
Öğretmenlerin İş Yükü ile İş Yaşam Dengesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02-14)
Education is the most important system that enables the development and progress of the society and builds the future of the country. The indispensable part of the education system and the person with the most important ...
Öğretmen Yetiştirme ve Atanmasına İlişkin Azerbaycan ve Türkiye Yasal Düzenlemelerinin Karşılaştırılması ve Azerbaycan İçin Öneriler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
One of the most important regulations for the development of education systems is
the regulations regarding teacher training and appointment. The aim of this research
is to examine the regulations on teacher training ...
Günlüklerle Desteklenmiş Araştırmaya Dayalı Öğretim Stratejisinin Biyoloji Programı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-02-23)
In this study, it is aimed to examine the effect of journal assisted inquiry-based
biology teaching (JAIBBT) on the learning outcomes of secondary school biology
curriculum. The study was carried out with 73 students ...
Göz İzleme Yönteminden Elde Edilen Ölçümler ile Test ve Madde İstatistikleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The aim of this research is to examine the relationships between time, location and count-oriented visual measurements obtained from a wearable eye tracker and test and item statistics. With this purpose, first of all, an ...
Posner’ın Program Türlerine Göre Ortaokul İngilizce Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüş Ve Deneyimleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study was conducted to investigate the middle school English language teaching curriculum based on English teachers’ views and experiences according to five concurrent curricula defined by Posner. Employing phenomenological ...
Okulöncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yaş Çocuklarının Korunum Kavramını Kazanma Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The aim of this study is to determine the conservation levels of 5-6 year old children in preschool educational institutions. In this study, number, length, volume (liquid), and area conservations were investigated. The ...
Ankara İli Kamu ve Özel Lise Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri ve Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07-04)
The main purpose of this study is to examine the future expectations and self-efficacy of public and private high school students studying in nine central districts of Ankara according to various variables. The research ...
Öğretmenlerin Özerklik Algısının Ortaöğretim Öğrencilerinin Dönem Sonu Başarı Puanını Yordama Gücü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study aims to investigate the predictive power of teachers’ autonomy perception on secondary education 11th grade students’ end-of-semester success point and on its differentiation in terms of school type and field ...